Poslovni.hr slavi 20.rođendan
EN DE

Tele2 i Tomato povećali Vipnetove prihode za 10,2 posto

Autor: Bernard Ivezić
21. studeni 2006. u 06:30
Podijeli članak —

Ulazak Tele2 na tržište nije pokvario Vipnetovu bilancu. Naprotiv, drugi po velični telekom u Hrvatskoj upravo je zahvaljujući trećem mobilnom operatoru zabilježio snažan rast prihoda i dobiti. Prema netom objavljenom financijskom izvješću Telekoma Austrije, Vipnetova generalnog vlasnika, drugi po veličini telekom u Hrvatskoj ostvario je u prvih devet mjeseci 2006. godine prihod od 363,4 milijuna eura, što je 14,0 posto više nego u istom razdoblju lani. Vipnetova konsolidirana dobit prije kamata, poreza, amortizacije i smanjenja vrijednosti (EBITDA) porasla je za 13,3 posto, na 158,9 milijuna eura, a operativna dobit kompanije u prva je tri ovogodišnja kvartala porasla za 23,4 posto, na 99,0 milijuna eura. Ovakav rast prihoda ostvaren je zahvaljujući ugovoru o nacionalnom roamingu s Tele2. Naime, treći mobilni operator je s ciljem da od prvog radnog dana ponudi nacionalnu pokrivenost svojim signalom potpisao s Vipnetom ugovor o iznajmljivanju njegove mreže. Telekom Austria navodi da su ovogodišnji prihodi od roaminga rekordni, a posebne zasluge za to pripisuje Vipnetu. U izvješću se navodi da je dodatni poticaj rastu prihoda dao veliki porast broja korisnika i vremena koje su proveli u telefoniranju. Vipnet je na kraju trećeg kvartala lani imao 1,46 milijuna korisnika, a danas Vip i Tomato zajedno imaju 1,81 milijun korisnika. Osim toga, korisnici te dvije Vipnetove mobilne mreže u posljednjih su godinu dana povećali broj minuta provedenih u telefoniranju za 7,5 posto, na 87,1 minutu po korisniku. No ne idu svi financijski pokazatelju u prilog mobilnom TK divu. Tako je usprkos rastu broja korisnika u prvih devet mjeseci ove godine Vipnet zabilježio pad prihoda po korisniku. Njegov ARPU danas iznosi 17,5 eura mjesečno, što je za 16,7 posto manje nego u istom razdoblju lani. Razlog tome je snažna konkurencija zbog koje je Vipnet ponudio nove, povoljnije tarife na kojima ostvaruje manju maržu od telefoniranja i interkonekcija. Da to nije prolazni problem vidljivo je iz rezultata koje je kompanija ostvarila u trećem kvartalu ove godine. Vipnet je tijekom ljeta obrnuo 145,4 milijuna eura što je za tek 10,2 posto više nego u istom razdoblju lani. To je također gotovo četiri postotna poena manji rast prihoda od onog koji je kompanija ostvarila od početka ove godine. Drugi po veličini mobilni operator stoga je počeo tražiti nove izvore prihoda: Homebox, odnosno usluge fiksne telefonije i širokopojasne usluge. Kako je te usluge lansirala na početku zadnjeg ovogodišnjeg kvartala, prvi rezultati bit će vidljivi već u konačnoj bilanci za 2006. godinu.

već od 5 € mjesečno
Pretplatite se na Poslovni dnevnik
Pretplatite se na Poslovni Dnevnik putem svog Google računa, platite pretplatu sa Google Pay i čitajte u udobnosti svoga doma.
Pretplati se i uštedi

Vipnet u godini dana izgubio 1,9 posto udjela na tržištu
Telekom Austria procjenjuje da je Vipnetov udio na tržištu u posljednjih godinu dana pao sa 45,1 na 43,2 posto zbog ulaska Tele2. Usprkos promjeni udjela, svi mobilni operatori u posljednjih godinu dana zabilježili su rast broja korisnika. Zahvaljujući Tele2 i Tomatu, penetracija mobilne telefonije u Hrvatskoj dosegnula je čak 94,8 posto, odnosno 4,21 mobilni korisnički račun. Iz tih podataka može se zaključiti da T-Mobile ima 2,1 milijun korisnika (50 posto), Vipnet 1,81 milijun (43,2 posto), a Tele2 300.000 korisnika (6,8 posto).

Ulazak Tele2 na tržište nije pokvario Vipnetovu bilancu. Naprotiv, drugi po velični telekom u Hrvatskoj upravo je zahvaljujući trećem mobilnom operatoru zabilježio snažan rast prihoda i dobiti. Prema netom objavljenom financijskom izvješću Telekoma Austrije, Vipnetova generalnog vlasnika, drugi po veličini telekom u Hrvatskoj ostvario je u prvih devet mjeseci 2006. godine prihod od 363,4 milijuna eura, što je 14,0 posto više nego u istom razdoblju lani. Vipnetova konsolidirana dobit prije kamata, poreza, amortizacije i smanjenja vrijednosti (EBITDA) porasla je za 13,3 posto, na 158,9 milijuna eura, a operativna dobit kompanije u prva je tri ovogodišnja kvartala porasla za 23,4 posto, na 99,0 milijuna eura. Ovakav rast prihoda ostvaren je zahvaljujući ugovoru o nacionalnom roamingu s Tele2. Naime, treći mobilni operator je s ciljem da od prvog radnog dana ponudi nacionalnu pokrivenost svojim signalom potpisao s Vipnetom ugovor o iznajmljivanju njegove mreže. Telekom Austria navodi da su ovogodišnji prihodi od roaminga rekordni, a posebne zasluge za to pripisuje Vipnetu. U izvješću se navodi da je dodatni poticaj rastu prihoda dao veliki porast broja korisnika i vremena koje su proveli u telefoniranju. Vipnet je na kraju trećeg kvartala lani imao 1,46 milijuna korisnika, a danas Vip i Tomato zajedno imaju 1,81 milijun korisnika. Osim toga, korisnici te dvije Vipnetove mobilne mreže u posljednjih su godinu dana povećali broj minuta provedenih u telefoniranju za 7,5 posto, na 87,1 minutu po korisniku. No ne idu svi financijski pokazatelju u prilog mobilnom TK divu. Tako je usprkos rastu broja korisnika u prvih devet mjeseci ove godine Vipnet zabilježio pad prihoda po korisniku. Njegov ARPU danas iznosi 17,5 eura mjesečno, što je za 16,7 posto manje nego u istom razdoblju lani. Razlog tome je snažna konkurencija zbog koje je Vipnet ponudio nove, povoljnije tarife na kojima ostvaruje manju maržu od telefoniranja i interkonekcija. Da to nije prolazni problem vidljivo je iz rezultata koje je kompanija ostvarila u trećem kvartalu ove godine. Vipnet je tijekom ljeta obrnuo 145,4 milijuna eura što je za tek 10,2 posto više nego u istom razdoblju lani. To je također gotovo četiri postotna poena manji rast prihoda od onog koji je kompanija ostvarila od početka ove godine. Drugi po veličini mobilni operator stoga je počeo tražiti nove izvore prihoda: Homebox, odnosno usluge fiksne telefonije i širokopojasne usluge. Kako je te usluge lansirala na početku zadnjeg ovogodišnjeg kvartala, prvi rezultati bit će vidljivi već u konačnoj bilanci za 2006. godinu.

Vipnet u godini dana izgubio 1,9 posto udjela na tržištu
Telekom Austria procjenjuje da je Vipnetov udio na tržištu u posljednjih godinu dana pao sa 45,1 na 43,2 posto zbog ulaska Tele2. Usprkos promjeni udjela, svi mobilni operatori u posljednjih godinu dana zabilježili su rast broja korisnika. Zahvaljujući Tele2 i Tomatu, penetracija mobilne telefonije u Hrvatskoj dosegnula je čak 94,8 posto, odnosno 4,21 mobilni korisnički račun. Iz tih podataka može se zaključiti da T-Mobile ima 2,1 milijun korisnika (50 posto), Vipnet 1,81 milijun (43,2 posto), a Tele2 300.000 korisnika (6,8 posto).

Autor: Bernard Ivezić
21. studeni 2006. u 06:30
Podijeli članak —
Komentirajte prvi

Moglo bi vas Zanimati

New Report

Close