Poslovni.hr slavi 20.rođendan
EN DE

Kako poboljšati upravljanje novčanim tokovima – 4. dio

Autor: Poslovni.hr
15. srpanj 2013. u 17:58
Podijeli članak —
Thinkstock

Operativni rezultat (u načelu dobit prije kamata, poreza i amortizacije) možemo podijeliti na bruto dobit (tzv. „gross profit“, tj. razliku između poslovnih prihoda i troškova proizvodnje prodanih proizvoda/troška nabave prodane robe) i ostale poslovne rashode.

Autor članka je Edin Leho, voditelj razvoja Fininfo portala. Fininfo je internetski portal (www.fininfo.hr) koji svojim korisnicima na jednom mjestu osigurava visokokvalitetne informacije o financijskom stanju, poslovanju i rizicima hrvatskih pravnih subjekata.

već od 5 € mjesečno
Pretplatite se na Poslovni dnevnik
Pretplatite se na Poslovni Dnevnik putem svog Google računa, platite pretplatu sa Google Pay i čitajte u udobnosti svoga doma.
Pretplati se i uštedi

Operativni rezultat (u načelu dobit prije kamata, poreza i amortizacije) možemo podijeliti na bruto dobit (tzv. „gross profit“, tj. razliku između poslovnih prihoda i troškova proizvodnje prodanih proizvoda/troška nabave prodane robe) i ostale poslovne rashode.

Autor članka je Edin Leho, voditelj razvoja Fininfo portala. Fininfo je internetski portal (www.fininfo.hr) koji svojim korisnicima na jednom mjestu osigurava visokokvalitetne informacije o financijskom stanju, poslovanju i rizicima hrvatskih pravnih subjekata.

Operativni rezultat (u načelu dobit prije kamata, poreza i amortizacije) možemo podijeliti na bruto dobit (tzv. „gross profit“, tj. razliku između poslovnih prihoda i troškova proizvodnje prodanih proizvoda/troška nabave prodane robe) i ostale poslovne rashode.

Bruto dobit može se poboljšati povećanjem cijena ili količine prodanih proizvoda/roba, odnosno smanjenjem troškova nabave i/ili proizvodnje. Tom je prilikom korisno primijeniti pravilo 80/20 (Paretovo pravilo) gdje 80% vrijednosti u načelu čini 20% kupaca/dobavljača. Ova će analiza razotkriti bruto maržu na najvećim kupcima u odnosu na prosječnu, a pozicija za pregovore i mogućnost postizanja rezultata s ključnim kupcima i dobavljačima lakša je uz kvalitetnu argumentaciju. U svrhu analize koristi se i usporedba s djelatnošću (tzv. „benchmarking“) te podrobnija analiza glavnih konkurenata kako bi se usporedila bruto marža poduzeća u odnosu na djelatnost, odnosno konkurenciju. Više pročitajte ovdje.

Autor: Poslovni.hr
15. srpanj 2013. u 17:58
Podijeli članak —
Komentirajte prvi

Moglo bi vas Zanimati

New Report

Close