Suradnja HTZ-a i agencije MediaCom nije sporna, ali ubuduće angažirajte više agencija

Autor: Marija Crnjak , 05. prosinac 2016. u 16:08
Ratomir Ivičić, direktor HTZ-a. Sanjin Strukic/PIXSELL

Od ukupno 55 milijuna za udruženo oglašavanje realizirano je tek 6,5 milijuna, zato što se partneri HTZ-a ne drže se ugovorenih uvjeta.

Nadzorni odbor Hrvatske turističke zajednice nije pronašao ništa nepropisno u angažmanu reklamne agencije MediaCom za online promociju od strane HTZ-a. Na današnjoj sjednici Turističkog vijeća preporučili su međutim, da se budućim javnim pozivima omogući angažman više od jedne marketinške agencije za zakup medijskog prostora.

"Nije izvjesno kako jedna agencija, bez obzira na stručnost, može biti jednako prikladna na svim tržištima, te stoga treba razmisliti o angažmanu nekoliko agencija koje bi pokrivale određenu grupu tržišta, kako bi se na svim tržištima postigli još bolji rezultati oglašavanja", istaknuo je predsjednik NO Kristian Šustar. Ujedno, NO predlaže Turističkom vijeću angažman neovisne medijske revizorske agencije koja će evaluirati pristigle ponude za odabir marketinške agencije, te će provoditi kontrolu provedbe procesa oglašavanja.

Kako je poznato, zamjenik ministra Robert Pauletić u svibnju je javno optužio vodstvo HTZ-a za "monopolitski ugovor s firmom MediaCom, koja je plaćena 45 milijuna kuna godišnje, od čega 26 milijuna kuna za internetsku kampanju." Optužio ih je i da su prošle godine oročavali sredstva iz budžeta, zbog čega su im smanjena sredstva iz državnog proračuna. 

Nadzornici su razmatrali i oročavanje, zaključivši da su sredstva korištena svrhovito, te kako je HTZ prilikom svakog oročavanja sredstava prikupljao ponude poslovnih banaka, te su sredstva oročena kod banke s najpovoljnijom ponudom. Također, utvrđeno je kako se sredstva iz državnog proračuna nisu oročavala, što demantira Pauletićeve optužbe.

U HTZ-u su danas između ostalog otkrili da se partneri u programu udruženog oglašavanja ne drže ugovorenih uvjeta, te sporo ili nikako isporučuju dokaze da su proveli promotivne kampanje za koje su trebali dobiti potporu HTZ-a. Zbog toga je u ovoj godini od ukupno 55 milijuna za udruženo oglašavanje realizirano tek 6,5 milijuna, istaknuo je Ivičić, najavljujući strože uvjete ugovaranja.

Ministar turizma Gari Cappelli najavio je pak veću kontrolu plaćanja boravišne pristojbe zbog dužnika koji to, kako je ocijenio, očito ne shvaćaju ozbiljno. Zatražio je HTZ da u proračunu za sljedeću godinu pronađu za početak bar 200 tisuća kuna za Gorsku službu spašavanja koja je jako važna karika u garanciji sigurnosti turista. U sljedećoj godini 5 milijuna kuna više uložit će se u promociju zdravstvenog i kongresnog turizma te nautike. Cappelli najavljuje snažnu suradnju s Ministarstvom zdravstva kako bi se već u sljedećoj godini izmijenili zakoni koji ograničavaju rast zdravstvenog turizma.

Komentari (1)
Pogledajte sve

Pitanje koje je postavio NO HTZ-: “”Nije izvjesno kako jedna agencija, bez obzira na stručnost, može biti jednako prikladna na svim tržištima” je potpuno neprofesionalno i pucanj u prazno. MediaCom je globalna svjetska agencija i itekako je moguće da s lokalnim podružnicama kvalitetno može pokriti veliki broj tržišta.
Ovdje se očito traži razlog za smjenu aktualnog vodstva HTZ-a. E, to je već nešto drugo.

New Report

Close