Pahor: O spajanju Slovenskih željeznica, Luke Koper i Intereurope na proljeće

Autor: Poslovni.hr , 14. siječanj 2011. u 15:50

Do moguće odluke o osnivanju Slovenskog logističkog holdinga koji bi povezao željezničku, cestovno-transportnu i lučku infrastrukturu u susjednoj državi još je daleko, pokazala je rasprava koju je danas s vodećim ljudima slovenske logistike imao premijer Borut Pahor.

Predstavnici vlade na čelu s Pahorom održali su nakon četiri mjeseca drugu tematsku konferenciju s vodstvom Slovenskih željeznica, Luke Koper i špeditera Intereuropa o osnivanju holdinga koji je predložio nekadašnji upravitelj Njemačkih željeznica Hartmut Mehdorn kojega je Pahor angažirao kao savjetnika u transformaciji najvećih transportnih sustava. Pahor je na sastanku izjavio da će vlada konačnu odluku o mogućem osnivanju logističkog holdinga donijeti za nekoliko mjeseci, ali da se za to neće odlučiti ako ostanu velike rezerve koje i dalje u vezi s tom idejom pokazuju uprave Intereurope i Luke Koper, te sindikata.

“Vlada ne želi nametati rješenja i ako na proljeće otpori i dalje budu veliki, neće se odlučiti za osnivanje holdinga”, rekao je. Dodao je međutim da su rezerve koje se tiču mogućeg odlijevanja prihoda iz Luke Koper i Intereurope u Slovenske željeznice neopravdane jer su željeznice na putu da budu sanirane, a država će omogućiti da na proljeće počne i gradnja drugog kolosijaka pruge Koper – Divača koja je potrebna za razvoj jedinog slovenskog komercijalnog pristaništa.

Osnovna ideja osnivanja slovenskog logističkog holdinga nije prelijevanje kapitala u željeznice nego jačanje konkurentnosti te djelatnosti u širim regionalnim okvirima, istaknuo je slovenski premijer. Pahor i ministar prometa Patrick Vlačič naglasili su da bi Slovenija trebala pokazati “hrabrost i odvažnost” s osnivanjem holdinga jer je riječ o svježoj ideji u europskom prostoru i jer bi na taj način povećala sinergijske učinke logističkog sektora.

Pahrov savjetnik za pitanja logistike i nekadašnji direktor Njemačkih željeznica Hartmut Medhorn rekao je da su daljnje rasprave o ideji koju je u Sloveniji prvi put javno iznio prije četiri mjeseca nepotrebne i da će slovenska logistička poduzeća ako je ne prihvate u budućnosti kao “mali igrači” na globalnom tržištu doći u poteškoće, te postupno gubiti svoju konkurentsku prednost.

(Hina/pd)

Komentirajte prvi

New Report

Close