GSM-R – tehnologija koja će transformirati željeznički promet

Autor: Poslovni.hr , 27. svibanj 2011. u 13:45

GSM-R se bazira na GSM tehnologiji, a njegov ključni zadatak je da u bilo kojim uvjetima osigura stalnu, pouzdanu i neprekinutu komunikaciju na željeznički prugama diljem Europe

Hrvatska će, kao i zemlje u regiji, morati krenuti s izradom dokumentacije za implementaciju GSM-R sustava u željeznički promet, zaključak je to okruglog stola koji se tijekom konferencije MIPRO 2011, bavio jednim od gorućih pitanja u razvoju željezničkog prometa.

Globalni sustav pokretnih komunikacija za željeznički promet ili skraćeno GSM-R se bazira na GSM tehnologiji a njegov ključni zadatak je da u bilo kojim uvjetima osigura stalnu, pouzdanu i neprekinutu komunikaciju na željeznički prugama diljem Europe, čak i pri brzinama koje razvijaju super-brzi vlakovi, te da pojednostavni i ujednači signalizaciju i komunikaciju. GSM-R služi i kao baza za komunikaciju u ETC-u (European Train Control sistem / nivo dva i tri), pojašnjava se u izvješću udruge MIPRO.

“Uvođenje GSM-R sustava jedan je od osnovnih zahtjeva Europske Unije, prilikom izgradnje novih pruga ili većeg remonta postojećih, a u cilju brže modernizacije komunikacije na željeznicama cjelokupne željezničke infrastrukture EU, GSM-R se uvelike potpomaže kroz razvojne programe EU”, kazao je predstavnik Međunarodne željezničke unije (International Union of Railways) i Europske agencije za željeznice (European Railway Agency) Poul Frøsig. Naime, EU, financira čak 85 posto ovog projekta, no za dobivanje tog novca iz predpristupnih fondova potrebno je napraviti opsežan projektni plan i detaljnu dokumentaciju na način koji to nalaže EU.

Dosadašnji sustavi nisu bili interoperabilni a k tomu su bili skupi, neefikasni, kazao je Johann Garstenauer iz Nokia Siemens Networksa (NSN) i za ilustraciju dodao kako se primjerice u Njemačkoj do sada za komunikaciji u željezničkom prometu koristilo čak 12 različitih sustava. Kao kompanija koja je sa 27 ugovora u 19 zemalja svjetski lider na GSM-R tržištu, NSN je do sada GSM-R implementirao na više od 50.000 kilometara željezničkih pruga diljem svijeta.

Ravnatelj Uprave željezničkog prometa, pri Ministarstvu mora, prometa i infrastrukture, Danijel Krakić, na okruglom stolu je objasnio da u Hrvatskoj u komunikacijskom smislu funkcionira RD (Radio dispečerski) sustav: “Budući je GSM-R zacrtan kao dio EU Tehničkih specifikacija o interoperabilnost za vođenje željezničkog prometa, nema sumnje da je to iduća tehnologija koja će se koristiti”.

O ulozi resornog Ministarstva u projektu implementacije GSM-R tehnologije Danijel Krakić je pak kazao: “Ministarstvo mora, prometa i infrastrukture predlaže nacrte zakonskih i podzakonskih akata koji, od početka pregovora za pristup EU, moraju u sebi imati implementiranu pravnu stečevinu EU. U narednom periodu biti će potrebno predložiti i Nacionalni plan implementacije TSI i verificirati ga s nadležnim tijelima u EU. Studija koja pokriva izradu takvog plana izrađena je u sklopu projekta financiranog od strane EU kroz PHARE 2006.”

(pd)

Komentari (1)
Pogledajte sve

uistinu goruće pitanje.. “morati”?

New Report

Close