GfK: Kupovna moć hrvatskog građanina tek oko 40 posto europskog prosjeka

Autor: Poslovni.hr , 20. siječanj 2010. u 11:40

Prema podacima GfK-ovog istraživanja iz listopada 2009. godine, prosjek kupovne moći za Europu je 11.699 eura i pokazuje pad u odnosu na prethodnu godinu kada je iznosio 12.500 eura.

Hrvatska je rangirana na 27. mjestu s iznosom od 4.800 eura, što je nešto ispod 40 posto europskog prosjeka. Na prvom mjestu nalazi se Lihtenštajn sa iznosom od 50.761 eura. Inače, kupovna moć predstavlja zbroj svih dostupnih novčanih sredstava po stanovniku – neto primanja građana i jedan je od najznačajnijih indikatora potrošačkog potencijala.

Novi podaci o kupovnoj moći generalno pokazuju posljedice ekonomske krize koje su se različito odrazile u mnogim zemljama, navodi GfK. Ozbiljan pad imala je Irska i to čak od 18 posto. Baltičke zemlje su također dosta pogođene te kod njih pad iznosi između 10 i 28 posto. Prosjek za Europu smanjen je za oko 800 eura u odnosu na prethodno razdoblje. Pad vrijednosti valuta također je odigrao određenu negativnu ulogu u prošloj godini, posebno u Britaniji, Švedskoj, Mađarskoj i Bjelorusiji.

GfK GeoMarketing svake godine provodi analizu kupovne moći građana za 41 zemlju u Europi. Purchasing Power Index predstavlja iznos za ukupnu vrijednost roba i usluga koje građani nekog područja mogu nabaviti godišnje. Izračunava se na osnovi makroekonomskih pokazatelja svake zemlje, podataka iz međunarodnih institucija i dodatnih analiza u GfK-u.

(pd)

Komentirajte prvi

New Report

Close