Zračni prijevoznici s područja bivše Jugoslavije, Croatia Airlines, Jat, Adria Airways, BH Airlines i Montenegro Airlines, trebali bi se povezati ili čak ujediniti ako žele opstati na tržištu! Tu ideju zagovara glavni tajnik Europskog udruženja za zračni prijevoz (AEA) Ulrich Schulte-Strathaus, piše Večernji list.
Schulte-Strathaus smatra da su lokalne aviokompanije premale da bi uspješno pratile tržišnu utakmicu te ističe da je nekadašnje zajedničko jugoslavensko zrakoplovno tržište rascjepkano, a nacionalni prijevoznici premali su i neučinkoviti. Zalaže se za regionalno rješenje, odnosno naša regija trebala bi kompaniju koja bi djelovala globalno, pokrivala bi lokalne potrebe i povezivala se s inozemstvom preko međunarodnih zrakoplovnih čvorišta.
“Svaka zrakoplovna kompanija može preživjeti i postati konkurentnija samo ako vodi računa o troškovima i strategijama koje uzimaju u obzir vlastite prednosti i slabosti. Međutim, izazov u jugoistočnoj Europi posebno je velik jer je tržište doista vrlo fragmentirano. Ograničavajući faktor su antitrustni zakoni, a to ni politički neće biti lako, ali zahtijeva legitimno jaču suradnju kako bi se bolje iskoristile sinergije i stvorila win-win situacija za regiju”, kazao je Ulrich Schulte-Strathaus u razgovoru za Večernjak.
Na izravno pitanje smatra li da bi se nakon 20 godina mogla obnoviti neka verzija JAT-a, tadašnjeg zajedničkog prijevoznika, Schulte-Strathaus je odgovorio: “Da, ali to zahtijeva izuzeće antitrustnih zakona. Politički je i sjedište nove tvrtke važna tema”.
(pd)
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Ti avioprijevoznici imaju nacionalni značaj – poput himne, zastave, burze itd.. i imaju malo veze s profitabilnošću i troškovima.
Kada ih EU “stisne” pravilima u subvencijama svi će otići u stečaj poput madžarskog Maleva.
Bit će zanimljivo pratiti koliko će trebati da i Croatia Airlines zavši u stečaju i kakvih će sve “”lomova”, diskusija, okruglih stolova do tada biti.
U međuvremnu će svi primati dobre plaće – po Rojsu : Tko je jamio – jamio.
Uključite se u raspravu