U tijeku veliko ‘pospremanje’ u Hypo Leasing Kroatienu

Autor: Miho Dobrašin; Ana Blašković , 14. srpanj 2009. u 22:00

Uprave nakon 175,9 milijuna kuna gubitaka, a nagađa se o pripajanju leasinga banci

Najveća domaća leasing kompanija Hypo Leasing Kroatien prošle je godine nagomilala rekordnih 175,9 milijuna kuna gubitaka zbog čega je u tijeku veliko “pospremanje”. Nedavno je promijenjena Uprava na čije je čelo došao Bernhard Melischnig, a navodno se do kraja godine planira drastično rezanje broja zaposlenih. Iako se čak neslužbeno spominjalo gašenje leasinga i njegovo pripajanje banci, u Hypo Leasingu takvu mogućnost odbacuju.

Industrija u problemima
Dok bi većina leasing industrije prošlu godinu najradije zaboravila, okrivljujući za to tečaj kune, najgore je prošao upravo najveći igrač na tržištu; nakon 3,5 milijuna kuna dobiti u 2007. Hypo Leasing je potonuo na gubitak od čak 175,9 milijuna kuna prošle godine. Do kraja godine bez posla bi moglo ostati još stotinu zaposlenih, što je nastavak prethodnih otpuštanja, a neslužbeno se spominje da bi u tvrtki trebalo ostati 150 zaposlenika. U Hypo Leasingu odbacuju tvrdnje o pripajanju banci: “Hypo Leasing Kroatien je definiran kao bitan subjekt i ‘core business’ u planovima BLB-a za hrvatsko tržište. Osim toga ni zakonska regulativa ne omogućuje nešto takvo”. Ipak, takva mogućnost regulativom je otvorena. U Hrvatskoj narodnoj banci na naš upit kažu da je člankom 61. Zakona o kreditnim institucijama dopušteno pripajanje druge kreditne institucije ili pak pravne osobe (leasing ne spada u kreditnu instituciju). Uvjet za to jest posebno odobrenje koje izdaje Hrvatska narodna banka, no u središnjoj banci takav zahtjev od Hypo banke nisu primili. Informacije o daljenjem smanjenju broja zaposlenih u Hypo Leasingu nazivaju “čistom špekulacijom”. “Ne planiramo daljnja otpuštanja, a spekulacija o smanjenju broja zaposlenika na 150 je u potpunosti neutemeljena i netočna”, kažu u Hypo Leasingu uz napomenu da je u tijeku “program restrukturiranja koji ni u jednom trenutku ne uključuje navedeni broj zaposlenika”. Ni promjene u Upravi, kažu, nemaju veze s rekordnim gubitkom. “Potvrda ispravnosti prošlogodišnjih poteza jest i činjenica da je u kontekstu gospodarske situacije Hypo Leasing u prva tri mjeseca 2009. godine sklopio 2294 nova ugovora, čija je vrijednost 170,42 milijuna eura”.

Rezanje broja zaposlenih
Naš izvor blizak Upravi govori pak suprotno: “Situacija nikad nije bila gora, ljudi masovno vraćaju vozila. Na ‘lageru’ imamo 80 šlepera i oko 200 automobila”. Za usporedbu, Hypo Leasing je u veljači i ožujku imao 20 raspoloživih kamiona, što je i tada već bio znak ozbiljnih problema u kojima se nalaze klijenti. Od 80-ak kamiona njih 50 vratila je građevinska tvrtka u stečaju Panonia. “Svaki mjesec vrati nam se između 30 i 50 automobila. Problem je što vraćene automobile, a posebno kamione nemamo kome prodati”, kaže naš izvor. Mjesečno uspiju prodati jedan vraćeni kamion. Napominje da cijena vozila kontinuirano pada, što zbog njihove istrošenosti, što zbog stajanja i nedovoljne potražnje kupaca, pa se vozila prodaju i po dvostruko nižim cijenama. “Nakon tri neplaćene rate, odnosno 90 dana, klijentu oduzimamo vozilo. U ovom trenutku uopće ne razmišljamo o produženju tog roka. Trudimo se maksimalno smanjiti rizik”, kaže te ističe da se u ovom trenutku štete još zbrajaju. Usporedbe radi, kamion s prikolicom vrijedi oko 730.000 kuna, dok sam kamion oko 500.000. Unatoč velikom padu cijene potražnje gotovo i nema, a na tržištu leasing društva i ne pokušavaju akcijskim ponudama potaknuti interes.

Gore na jesen
“Ponuda je ista kao i prije. Zapravo, uvjeti su sada još stroži i klijenti prolaze velike provjere”, napominje naš izvor. U nadolazećim mjesecima očekuje se produbljenje krize jer bi nakon ljeta broj vraćenih vozila mogao dodatno porasti pa se vrhunac problema očekuje na jesen. Kako kaže, od početka godine Hypo Leasing prepolovio je broj zaposlenika. “Na početku godine bilo nas je oko 300, sada je zaposleno 250. Do kraja godine u leasingu će ostati možda 150 ljudi”, kaže. Da je u Hypo Leasingu situacija neizvjesna, govori drastično rezanje materijalnih troškova. Na prodaju je stavljeno 18 službenih automobila na koje pravo prvokupa ima osoba koja je automobil vozila, a zatim na red dolaze drugi zaposlenici, kaže.

Problemi

Posljedice krize
Kolika kriza pogađa leasinge pokazuju lanjski rezultati. Erste S-leasing (bivši Erste Leasing) ostvario je minus od 57,1 mil.kuna, Hypo Leasing Steiermark povećao je gubitak na 52,3 milijuna kuna. Porsche leasing broji pet puta veći gubitak – 50,06 mil. kuna, dok je VB leasing ostao na istoj razini od 57,4 mil. kuna gubitka. Pozitivan rezultat ostvarili su bivši Locat (danas UniCredit leasing) i RBA leasing od 24,6 mil. kuna, odnosno 27,3 mil. kuna.

Komentari (2)
Pogledajte sve

Smradovi.
Kad sam vas zvao da otkupim neke stvari od vas,nabili ste cijene skuplje nego za novo.
Malo ste pohlepni ? Onda propadnite ,ko vas jebe.

Zašto se govori samo o vozilima a gdje su tu plovila koja su i mnogo skuplja!?

New Report

Close