U hrvatske banke lako je digitalno ‘ući’, ali teško ‘izaći’

Autor: Poslovni dnevnik , 26. lipanj 2018. u 22:01
Klijenti u Hrvatskoj preferiraju mobilno bankarstvo dok Srbi i Slovenci više vole internetsko/FOTOLIA

U kontekstu digitalizacije procesa, domaće banke uopće ne ispunjavaju želje klijenata kod raskida odnosa.

Banke koje posluju u Hrvatskoj najviše ispunjavaju očekivanja klijenata u dostupnosti informacija o uslugama (50 posto) te u segmentu uključivanja novog klijenta (48 posto), pri čemu se misli na upute za korištenje usluga ili na intuitivnost platforme, stoji u istraživanju Deloittea provedenog u 38 država.

U istraživanju je sudjelovalo 8000 klijenata iz 238 banaka i 10 fintecha u regiji Europe, Bliskog istoka i Afrike (EMEA).  K tome, skupina od 136 tzv. tajnih kupaca u bankama obuhvaćenim istraživanjem je otvarala tekuće račune i ocjenjivala internetske bankovne usluge, kao i mobilne bankovne kanale te ih ocjenjivala na temelju 826 funkcionalnosti. Hrvatske banke svrstale su se uz bok bankama iz, primjerice, Austrije, Belgije, Bugarske ili Njemačke.

S druge strane, želje hrvatskih klijenata banke uopće ne ispunjavaju, u kontekstu digitalizacije procesa, kada je riječ o raskidu odnosa.

No, to nije specifično za Hrvatsku, a rezultati su slični u većini zemalja regije EMEA obuhvaćenih istraživanjem. Zanimljivo, istraživanje je pokazalo da klijenti u Hrvatskoj, slično kao u primjerice Danskoj, Španjolskoj, Irskoj, Nizozemskoj i Izraelu preferiraju mobilno bankarstvo.

S druge strane, internetsko je bankarstvo prvi izbor nama susjednim državama, Sloveniji i Srbiji te u, među ostalim, Švicarskoj, Rumunjskoj, Finskoj i Njemačkoj.

"Digitalni predvodnici sutrašnjice postat će one financijske institucije koje se najbolje pripreme za novi svijet otvorenog bankarstva i izvanbankovnih usluga; institucije koji se transformiraju u platforme za nuđenje različitih vlasničkih i usluga trećih strana", komentirao je Rado Bekeš, menadžer u hrvatskom Odjelu poslovnog savjetovanja Deloittea. "Kako bi odlučile o svom sljedećem koraku, banke bi trebale osvijestiti svoj trenutačni položaj. Njihova buduća tržišna pozicija ovisit će o tome hoće li svoje vrijeme i resurse iskoristiti za širenje tržišta ili obranu trenutačne pozicije i o tome jesu li donijeli ispravne strateške odluke", zaključuje Bekeš. 

Komentirajte prvi

New Report

Close