Leasing kuće u Hrvatskoj očekuju rast tržišta u 2008. od 27 posto

Autor: Saša Vejnović , 13. ožujak 2008. u 06:30

Lani je udio leasinga porastao na 35 posto, udio kredita ostao je isti, a gotovinom je platilo 40 posto kupaca

Hrvatsko tržište novih automobila već nekoliko godina uzastopno bilježi lagani rast, a ako je suditi prema podacima iz prva dva mjeseca, ovogodišnji rezultati ponovno bi mogli biti rekordni. Lani je prodano 82.664 vozila, što je 3889 vozila više nego 2006. godine. No rast tržišta automobila za sobom vuče i neka druga, usko vezana tržišta među kojima je i leasing. Procjenjuje se da su leasing kuće ukupno prošlu godinu završile sa 10-postotnim rastom, no bilo je i onih koje su zabilježile rast ukupne vrijednosti leasing ugovora i više od 20 posto. Takvom rastu nedvojbeno je doprinio veći udio pravnih osoba među kupcima novih vozila. U prošloj je godini njihov udio bio veći od 45 posto, u 2006. oko 43, a godinu dana prije oko 37 posto među svim kupcima.

Sve više usluga
Čini se da su i leasing kuće spremno dočekale trend češćeg obnavljanja voznog parka tvrtki pa nude i nove usluge poput sve popularnijeg “fleet managementa”. Inače, ukupan porast financiranja vozila na leasing odrazio se i na promet leasing kuća koje su prošle godine financirale znatnije svote u odnosu na 2006., a neka od njih, kao što su Hypo i Porsche Leasing, i veće od 20 posto. “Očekujemo da će Hrvatsko tržište leasinga rasti iznad prošlogodišnje stope rasta koja je iznosila oko 21,7 posto, dakle očekujemo ukupan rast tržišta za 27 posto u čemu će rast financiranja vozila znatno doprinijeti”, kazao je Tomo Bolotin, predsjednik Uprave UniCredit Leasing Croatia. Tako je Hypo Leasing lani ostvario povećanje vrijednosti sklopljenih ugovora u odnosu na 2006. godinu od 21,4 posto, Porsche Leasing od 26, a svojim rastom ne zaostaje ni UniCredit Leasing koji je imao stopu rasta od 17 posto. “Ukupna financirana vrijednost ugovora o leasingu vozila u 2007. godini iznosila je 130,200.575 eura, a od toga je financirana vrijednost ugovora o leasingu osobnih vozila iznosila 111,616.149 eura”, kaže Bolotin. U Hypo Leasingu ističu da je 2006. sklopljeno 14.586 ugovora na vozila, a prošle je godine sklopljeno 14.756 ugovora. Iako bi se u prvi tren pomislilo da pravne osobe zapravo masovno kupuju tzv. poslovne automobile, istina je da se daleko češće odlučuju za kompakte koje lako mogu pretvoriti u mala dostavna vozila, ali mogu pružiti solidnu udobnost i na malo dužim putovanjima. Zanimalo nas je, međutim, kako stoje stvari u klasama većih, udobnijih i luksuznijih limuzina koje uglavnom kupuju poslovni ljudi koji velik dio radnog vremena provode na putu. Iz podataka koje su nam dostavili neki zastupnici proizlazi da prodaja tih vozila lagano opada, ali da se povećava udio pravnih osoba među kupcima takvih automobila.




Passat omiljen u Hrvatskoj
Početkom godine objavljeni su podaci agencije Promocija plus o prodaji automobila u 2007. godini koji su samo potvrdili ono što se već odavno znalo: WV-ov Passat je omiljeni automobil više srednje klase u Hrvatskoj. U 2007. godini prodano ih je ukupno 1760 komada (godinu dana prije 1886) što ih i dalje drži uvjerljivo u vrhu ne samo te nego i klase “poslovnih automobila”, odnosno automobila za koje se najčešće odlučuju poslovni ljudi. Samo za usporedbu, iste su godine prodane i 672 Mazde 6, koja se svrstava u istu klasu kao i Passat. I luksuzniji modeli u Hrvatskoj pronalaze svoje kupce, a i među njima su njemački predstavnici najzastupljeniji, no daleko su od Passatove popularnosti. Tako je, primjerice, u prošloj godini registrirano 428 Mercedesa E klase, 327 Audija A6 ili pak 183 BMW-ovih “petica”. PZ Auto zastupnik je VW-a, ali i drugih vozila više srednje i visoke klase koji su zanimljivi poslovnim ljudima. Svih je automobila PZ Auto lani prodao oko 2500, a godinu prije 2800. Što se tiče financiranja, podaci kažu da je u 2006. najviše automobila prodano za gotovinu (čak 50 posto), dok su preostali kupljeni na kredit (25 posto) i na leasing (25 posto).

Hrvati sve više vole Francuze

Peugeot 407 u klasi je Passata, a prema podacima hrvatskog predstavništva te tvrtke lani ih je prodano 592 komada, što je gotovo devet posto ukupne prodaje Peugeota te godine. Samo godinu prije 774 Peugeota 407 našlo je svog vlasnika u Hrvatskoj i tada je to iznosilo 12 posto ukupne prodaje Peugeota u Hrvatskoj. Citroën poslovnim ljudima također ima što ponuditi. Lani su prodali 180 modela C5, od čega 114 tvrtkama i 66 fizičkih osobama. Za usporedbu, godinu prije prodali su 469 tih modela, od čega 215 tvrtkama i 254 privatnim osobama. Luksuznijih C6 lani je prodano 19 primjeraka i sve su kupile tvrtke.

Komentirajte prvi

New Report

Close