Danas nam se javljaju tvrtke koje su nas prije odbijale

Autor: Tin Bašić , 10. prosinac 2013. u 16:55
Edvard Ribarić, čelnik Hrvatskog kreditnog osiguranja/ Željko Lukunić/PIXSELL

U Hrvatskoj je situacija s neplaćanjem svima dobro poznata. Najnovije statistike govore kako samo 50% poduzeća plaća račune na vrijeme, blokirano je bilo čak 57.513 subjekata, a iznosom prijavljenih neizvršenih obveza za plaćanje od 34,7 mlrd. kn.

Stanje u gospodarstvu u Hrvatskoj, u svim zemljama regije, kao i mnogim zemljama Europske unije ukazuje na rastući trend nelikvidnih poduzeća i na rast broja stečajeva. Statističke procjene pokazuju kako su europska poduzeća u 2012. godini otpisala 350 milijardi eura odnosno tri posto vrijednosti svih poslovnih transakcija te godine kao posljedicu kašnjenja u plaćanju ili neplaćanju kupaca.

"U Hrvatskoj je situacija s neplaćanjem svima dobro poznata. Najnovije statistike iz rujna ove godine govore kako samo 50 posto poduzeća plaća račune na vrijeme, blokirano je bilo čak 57.513 poslovnih subjekata, s ukupnim iznosom prijavljenih neizvršenih obveza za plaćanje od 34,7 milijardi kuna", kaže Edvard Ribarić, predsjednik Uprave Hrvatskog kreditnog osiguranja. 

Koliko domaći poduzetnici traže usluge osiguranja potraživanja u posljednjih godinu dana? 
U današnje vrijeme stalnih promjena i neizvjesnosti poslovanja, nije više moguće govoriti da je neki partner siguran i pouzdan, jer svatko može u bilo kojem trenutku doći u probleme s likvidnošću. Zato poduzetnici koji su svjesni neizvjesnosti naplate svojih potraživanja sigurnost pronalaze u polici osiguranja potraživanja. Hrvatsko kreditno osiguranje kroz svoje proizvode osigurava rizike neplaćanja kupaca uslijed stečaja, neuspješne ovrhe, predstečajne nagodbe ili narušene likvidnosti. S obzirom da potraživanja imaju znatan udio u imovini društva, razumno je osigurati i njih, baš kao što se osiguravaju npr. zgrade, zalihe ili strojevi.

Koliko tvrtke često osiguravaju svoja potraživanja od stečaja i neplaćanja?
Poduzeća sve više osiguravaju potraživanja od spomenutih rizika jer prepoznaju važnost i prednost korištenja ove financijske usluge. Osiguranje potraživanja cjelovita je financijska usluga, puno šira od same usluge osiguranja i isplate štete u slučaju neplaćanja kupaca jer omogućuje značajnu uštedu vremena i sredstava te koncentraciju na sigurnu prodaju, rast i povećanje konkurentnosti poduzeća.Isplatom štete se pokriva financijski gubitak, ali bitno je naglasiti da se osnovne prednosti osiguranja potraživanja vide već puno ranije od same naknade štete. Vrlo je zanimljiv podatak da nam se danas javljaju poduzeća kojima smo prije par godina prezentirali uslugu osiguranja i tada nisu pronašli interes za sklapanje police osiguranja. Međutim, zbog neplaćanja kupaca danas policu osiguranja smatraju najjeftinijim načinom zaštite potraživanja.

S obzirom na to da kriza u Hrvatskoj ne jenjava, koliko je važno osigurati potraživanje? 
Važnost osiguranja potraživanja se ogleda u dobivanju pravovremene informacije o mogućnosti nastanka problema. Koliko biste samo cijenili informaciju da će nad vašim kupcem biti otvoren stečaj ili da nema dovoljno likvidnih sredstava da podmiri obvezu prema vama? Stručna i neovisna procjena kupaca s kojima poduzeća posluju ili planiraju poslovati, ono je za što smo specijalizirani. Osim prvotne procjene, rizik osiguranih kupaca se konstantno prati kako bi se na vrijeme moglo reagirati i izbjeći neželjene posljedice odnosno neplaćanje.

Koliko u prosjeku jedan poduzetnik plaća takvu policu osiguranja? 
Uprave poduzeća često ispuste iz vida koliko je dodatnog prihoda potrebno ostvariti da bi se nadoknadili i najmanji gubici nastali uslijed nenaplaćenog potraživanja. To možemo potkrijepiti konkretnim primjerom: Poduzeće koje posluje uz profitnu maržu od tri posto za pokriće relativno malog nenaplaćenog potraživanja od 15.000 eura mora povećati svoj prihod za 500.000 eura. Osiguranje potraživanja omogućuje prodaju uz odgodu plaćanja što daje stratešku prednost pred konkurencijom, lakši izlazak na nova tržišta kao i pronalaženje novih kupaca. To dovodi do rasta prodaje koja u svakom slučaju premašuje troškove osiguranja.

Komentirajte prvi

New Report

Close