Stvaranje održivog koncepta gradova bez pretjerane buke i zagađivanja zraka

Autor: Marta Duić , 22. listopad 2015. u 22:01
Porsche Panamera u svojem hibridnom pogonskom sustavu koristi rješenja iz Boscha, Foto: Porsche

Stuttgart postaje središte iz kojeg dolaze mobilna rješenja koja će obilježiti budućnost cestovnog prijevoza.

Stuttgart je postao sinonim za mobilnost. Ovo je mjesto gdje je izgrađen prvi automobil, i gdje međunarodni proizvođači i dobavljači rade na razvoju mobilnih rješenja budućnosti. Jedan od osnovnih ciljeva im je stvaranje održivog koncepta gradova bez pretjerane buke i zagađivanja zraka. Boschov suradnik, Daniel Betsch je svjedok koji detaljno opisuje kako ta budućnost izgleda kroz obilazak grada u elektroautomobilu, u tihom putovanju bez emisije štetnih plinova.

‘Začetnik i promotor ideje’ je najbolji termin koji bi marketinški stručnjaci mogli koristiti za Daniela Betscha. Naime, prije dvanaest godina u podrumu roditeljske kuće je sagradio svoj prvi električni bicikl, s prednjim kotačem koji je uzeo s ‘tački’. “To mi je bilo potrebno za podešavanje brzine”, izjavio je ovaj inženjer kao da je to najprirodnija stvar na svijetu. S istom dozom samouvjerenosti, on od tada sudjeluje i u drugim projektima kontinuirano radeći na promoviranju elektromobilnosti. Osim što je napravio i svoj električni skuter, pretvorio je svoj Trabant tropskih boja i uzorka u električni Trabant.

U emailovima koje je razmjenjivao s bivšim izvršim direktorom Boscha, Franzom Fehrenbachom, tražio je od tvrtke da na svojim lokacijama postavi i električne punionice. Nakon toga je na noge postavio Boshov klub elektromobilnosti koji je vodio od osnutka. Doslovno možemo reći da je Betsch jedan od pokretača i ključnih za razvoj elektromobilnosti u Boschu.

Ulaskom u svoj Fiat 500e i okretanjem ključa pale se svi pokazatelji na ploči s instrumentima su osvijetljeni, a zbog činjenice da se radi o novom električnom automobilu zvuk motora gotovo da je nečujan. Betsch tiho prolazi kroz gradsku buku i odlazi do svog prvog odredišta, Kräherwald stambenu četvrt na brežuljku iznad centra grada.

Vozeći se prema odredištu, Betsch primjećuje Porsche Panameru na svojoj strani ceste, i odmah zna što je posebno o tome. Budući da njegov posao uključuje testiranje hibridnih vozila, on zna da je to plug-in hibrid od Boscha, baš onakav kakav i on ima u svom automobilu. Susreće i dvije žene na biciklima koje unatoč vrećicama koje su zakačile na svoje upravljače s lakoćom voze uzbrdo i to zahvaljujući Boschovoj tehnologiji. Statistika pokazuje da jedan od četiri električnih bicikala koji se trenutno prodaju u Europi koristi Boschov pogonski sustav.

Napredak za bolje sutra

Napreci u automobilskoj tehnologije imaju trajan učinak na život u Stuttgartu, jer gotovo svi vrhunski međunarodni proizvođači i dobavljači imaju svoje sjedište upravo tamo. Uz Bosch, Daimler i Porsche, to uključuje i brojne male te srednje tvrtke koje guraju tehnologiju na globalna tržišta u svojim nišama.

Svi oni istražuju načine izrade mobilnost koja će biti što manje bučna i da što manje zagađuje. U državnoj inicijativi koju predvodi Baden-Württemberg i klaster naziva Electric Mobility South-West , stručnjaci iz poslovnog, znanstvenog i političkih sfera zajednički rade na novim idejama. Bosch surađuje u tim korporativnim istraživanjima, unaprjeđuje inženjering i radi na inovacijama. Jedan od rezultata je petsto automobila na električni pogon koji se već nalaze na ulicama u Stuttgarta. Ovaj broj je daleko veći nego u bilo kojem drugom europskom gradu. Ta, kao i druga električna vozila, mogu se puniti na više od 400 mjesta za punjenje.

Fiat 500E – koji Bosch opskrbljuje električnim motorima, elektronikom i baterijama ima posebno odjeljenje Kräherwaldstrasse. Riječ je o 66 kilometra dugoj dionici koja je mjerilo svih stvari za različite marke automobila. Na ovom kružnom toku i oko Stuttgartu, inženjeri mogu naći sve, od ekstremnih dijelova autoceste do upravljačkih dijelova na navijanje, točnije sve uvjete potrebne za obavljanje stvarnih testova za njihove alternativne pogonske sustave. Tu petlja je razvio Bosch u suradnji sa Sveučilištem u Stuttgartu.

Na autocesti prema Feuerbachu, promet je za promjenu slab i nema uobičajene gužve. Daniel Betsch ukazuje na brojeve koji svijetle u brzom slijedu na zaslonu ispod brzinomjera. “60 km, 80 km, 110 km …” Raspon se ponovno povećava jer Fiat oporavlja i prikuplja energiju tijekom vožnje nizbrdo i skladišti je. Betsch je tom procesu dao i tehničko ime ‘oporavak’. I na putovanjima na dulje udaljenosti možete koristi električni automobil, samo ponesite nekoliko različitih kartica za punjenje. “Ako želimo da više ljudi koristiti alternativne pogonske sustave, moramo imati standardizirano punjenje i obračunske sustave diljem Njemačke i to je nešto na čemu Bosch radi˝, otkriva Besch.

Boschova podružnica Bosch Software Innovations već nudi softversko rješenje koje omogućuje da kartice za punjenje kartice rade bilo gdje. Poput debitne kartice, ona se može koristiti za punjenje automobila na za punjenje neovisno o njihovoj marki. Osim toga, Bosch nudi i mobilnu aplikaciju koja čini punjenje i plaćanja jednostavnijim, bez obzira na davatelja usluga i bez potrebe za bezbroj različitih kartica ili ugovornu obvezu.

Kako Bosch pomaže e-mobilnost

Kada je riječ o e-mobilnost, Bosch ima širok portfelj. Tvrtka nudi svojim klijentima pogonske sustave za hibridna i električna vozila. To uključuje elektromotora, energetske elektroničku jedinicu, uređaje za punjenje i akumulator, kao i sustav za kočenje. U segmentu ponude za ‘dva kotača’ Bosch gura e-mobilnost prema naprijed. S jedne strane, tvrtka je vodeći europski dobavljač e-bike pogona i komponenti za više od 50 proizvođača. S druge strane, oni opskrbljuju pogonske sustave e-skutera za kinesko tržište, gdje je već 120 milijuna električnih skutera prisutno na cestama. Nova softverska rješenja koja nudi Bosch dopuštaju punjenje jednog ili više operatora koji se mogu umrežiti međusobno.

Bosch planira novu podjelu u Global Service Solutions

S novom 2016. godinom, Bosch planira postaviti novu podjelu u Bosch Global Service Solutions (SO). To će okupiti sve unutarnje i vanjske usluge koje nudi tvrtka. Uz nastavak uspješnih usluga kao što su eCall, korisnička podrška i outsourcing poslovnih procesa, Global Service Solutions će postati konačan Boschov interni pružatelj zajedničkih usluga koje se odnose na primjenu i prodaju.

Podjela će proizaći iz Service Solutions poslovne jedinice koju vodi Bosch GmbH Sicherheitssysteme i ima sjedište u Frankfurtu. Kasnije, taj odjel će biti samostalna pravna osoba. Ova organizacijska promjena neće na utjecati uvjete zapošljavanja i zaposlenike.

“U svjetlu tržišta koje se brzo mijenja, a posebno u ubrzanom vremenu tehnoloških promjena Bosch će dodatno proširiti svoj portfelj usluga”, poručio je Stefan Hartung, član Bosch Upravnog odbora.

Service Solutions poslovna jedinica se vrlo dobro razvila u posljednjih nekoliko godina, postavljajući kontinuirani dvoznamenkasti rast. Diljem svijeta Service Solutions stvara oko 500 novih radnih mjesta svake godine. Ukupno, ova Boschova poslovna jedinica trenutno zapošljava oko 5000 suradnika.

Interno, tvrtka se nada će ovaj potez pomoći da kontinuirano poboljšaju svoje procese. Globalne zajedničke službe koje već postoje u Boschu, ili su planirane za budućnost, moraju se okupiti i dati zajedničku standardnu osnovicu. Bosch je već pokrenuo splav pojedinačnih inicijativa zajedničkih usluga u područjima kao što su računovodstvo i upravljanje ljudskim resursima. Stvaranje nove podjele će dovesti do novih mogućnosti za poboljšanje kvalitete usluga i učinkovitosti, kao i za smanjenje birokracije u tvrtki.

U isto vrijeme, zadatak ove nove podjele jest i dodatno proširivanje portfelja usluga za vanjske korisnike. Osim raznih zajedničke usluga i rješenja za transport i građevine, fokus će biti na kupcima i korisničkoj podrški. Na ovaj način tvrtka može kombinirati svoju tehničku stručnost s dokazanom sposobnošću iskusnog davatelja kontrolnog centralnog operatera i komunikacijskih usluga. U području prometa, primjerice, Bosch nudi automatsku eCall hitnu službu na deset jezika za vodećim proizvođačima automobila u čak 27 europskih zemalja. Također u prometnom sektoru, nudi CCTV- praćenje kamionskih parking mjesta na odmorištima koja se mogu rezervirati unaprijed. Za građevine, Bosch već nudi cloud bazirani video nadzor koji može biti spojen na centralu i intervenirati kao odgovor na određene događaje. Rješenja na području kupca i podrške uključuju praćenje i pametnu procjenu platforma društvenih medija što daje tvrtkama učinkovitu potporu njihovim marketinškim i prodajnim aktivnostima. 

Komentirajte prvi

New Report

Close