Potkonjak: Raste prodaja računala u Hrvatskoj

Autor: Bernard Ivezić , 19. listopad 2010. u 22:00

Ranko Potkonjak, regionalni direktor Lenova od zemalja u regiji najveće pomake nabolje vidi u Hrvatskoj, dok susjedne zemlje i dalje osjećaju krizu

Pet godina otkako je Lenovo preuzeo IBM-ov brend ThinkPad, kineska je kompanija objavila da je do sada pod tim imenom prodano čak 60 milijuna računala. ThinkPad je jedno od najdugovječnijih tržišnih imena u svijetu osobnih računala. Dnevno ih se prodaje gotovo 10.000 komada. Unatoč krizi, prodaja računala u Hrvatskoj ove je godine počela rasti, a paralelno s tržištem raste i Lenovo koji drži treće mjesto po prodaji.Regionalni čelnik Lenova Ranko Potkonjak s ponosom ističe da je riječ o uspjehu visoko-tehnološkog brenda koji dolazi iz Kine. Pojašnjava da je prošlo vrijeme kad je Kina služila samo za jeftinu proizvodnju strane robe te da danas iz nje izlazi i visoka tehnologija.

Kakvi su rezultati Lenova u Hrvatskoj u posljednjih pet godina?
Bilježimo snažan trend rasta. Proširili smo portfelj. IBM je bio usmjeren na velike korporativne korisnike te je imao ponudu u skladu s tim. No, Lenovo je u svoju ponudu uveo proizvode za sve poslovne korisnike te za građane. To se najbolje vidi po tome što se danas može otići u bilo koju veću specijaliziranu trgovinu i tamo pronaći naša računala. Zadovoljni smo jer ne samo da nismo izgubili postojeće korisnike već smo pod brendom Lenova dobili i nove. Akvizicija IBM-ove tehnologije i brenda ThinkPad pokazala se kao izvrstan poslovni potez.

Kakva su vam očekivanja u ovoj godini? Spominje se pad prodaje.
Baš suprotno, tržište se oporavlja. U tom je smislu dobra vijest da je došlo do rasta prodaje računala. Loša je pak vijest što se taj rast računa u odnosu na prošlu godinu koja je bila loša. Zato još ne možemo biti zadovoljni jer se još nismo vratili brojkama iz godina prije krize, 2007. i 2008. godine.

Što je potaknulo rast u ovoj godini?
Lani su velike kompanije preskočile nabavu nove opreme, a amortizacija, troškovi održavanja i veće potrebe potiču ih da zamijene postojeće strojeve. Nadalje, Microsoft je s Windowsima 7 dodatno motivirao dio korisnika da prijeđe na novu platformu, a sličan poticaj dao je i Intel koji svake godine obnavlja ponudu mikroprocesora.

Koliki tržišni udio Lenovo ima u Hrvatskoj?
Hrvatsko tržište je relativno malo pa na pozicije najvećih igrača nerijetko utječu i malo veće javne nabave. Lenovo je u Hrvatskoj treći najveći brend i u pravilu drži između 10 i 15 posto udjela. U posljednjem tromjesečju imali smo udio od 15 posto. Slične rezultate postižemo, primjerice, i u Sloveniji.

Situacija u regiji

Gašenje niza tvrtki
U BiH i Srbiji situacija je znatno lošija nego u Hrvatskoj. Tamo uistinu vlada opća nelikvidnost, što je dovelo do gašenja niza tvrtki koje su se bavile prodajom računala. U Bosni i Hercegovini dodatno situaciju pogoršava carina na informatičku opremu, dok su u Srbiji zaustavljene gotovo sve investicije. U usporedbi s njima u Hrvatskoj i Sloveniji je situacija znatno bolja.

Komentirajte prvi

New Report

Close