Kroz natjecanja, edukaciju i sport otkrivat će što donosi tehnološki napredak

Krešimir Friganović, Iva Gospodnetić i Saša Tepić iz organizacijskog odbora STEM Game-sa/Jurica Galoić/PIXSELL Krešimir Friganović, Iva Gospodnetić i Saša Tepić iz organizacijskog odbora STEM Game-sa/Jurica Galoić/PIXSELL

Međunarodno studentsko natjecanje u znanju i sportu održat će se u Poreču od 8. do 13. svibnja 2018., a interes za sudjelovanjem iskazalo je više od 1500 studenata.

Međunarodno studentsko natjecanje u znanju i sportu STEM Games koje s još 10 hrvatskih sveučilišnih odjela fakulteta i veleučilišta organizira zagrebački Fakultet elektrotehnike i računarstva (FER) održat će se u Poreču od 8. do 13. svibnja 2018. Generalna tema natjecanja je NextGen Society kojom se pred natjecatelje stavlja izazov promišljanja o svemu što budućnost i razvoj tehnologije donosi i na koji će način tehnološki napredak promijeniti društvo u kojem živimo, otkrili su nam voditelji organizacijskog odbora i njihovi suradnici.

U sportskom dijelu, pak, studenti će u jednoj od devet sportskih disciplina - futsalu, košarci, rukometu, odbojci, odbojci na pijesku, stolnom tenisu, veslanju, krosu i šahu - također imati priliku braniti boje svog fakulteta. "STEM Games natjecanje nastalo je na zajedničku inicijativu studenata 11 hrvatskih sveučilišta, fakulteta i veleučilišta kako bismo svojim kolegama kroz jedan veliki događaj omogućili da odmjere stečeno znanje i upoznaju svoje kolege na poseban način. Ovo je natjecanje za sve sposobne i pametne studentice i studente koji će prerasti u prave inženjere", pojasnio je voditelj organizacijskog odbora STEM Gamesa Saša Tepić. 

Učenje uz druženje i zabavu
Na natjecanju će, kaže, sudjelovati više od tisuću studentica i studenata sa STEM-usmjerenih visokih učilišta iz Hrvatske i okolnih zemalja, a projekt je organiziran kako bi se studentima pružila priliku da se upoznaju, druže i odmjere svoja znanja u prijateljskoj atmosferi.

"Iako su osnova Gamesa natjecanja, u sadržaj smo uključili edukativni program koji uključuje predavanja, panel rasprave i radionice. Sadržaj također prati generalnu temu STEM Gamesa, NextGen Society, pa će studenti će imati priliku čuti koje su tehnologije sutrašnjice, kako se mogu snaći i na vrijeme se pozicionirati u brzo napredujućem društvu te se upoznati sa zanimljivim projektima drugih studentskih timova koji promiču inovativno i kreativno razmišljanje", dodao je Tepić. No, osim samog natjecanja iz znanja i sporta studente očekuje i zabavni program koji obiluje kako organiziranim zabavama tako i natjecanjima u popularnim računalnim igrama. Za one avanturistične tu su zabavni sadržaji poput urnebesnih karaoka, STEMatskog kviza, Ljute matematike dok je onima 'lakih nogu' namijenjena plesna radionica.

Dodatnim sadržajem, komentirali su organizatori, STEM Games pokazuje da nije samo obično natjecanje već svojevrsni festival znanosti i inženjerstva, odnosno mjesto na koje se studenti žele iznova vratiti.  "Na samom početku dok smo opisivali tek grubi koncept STEM Gamesa studenti su reagirali pozitivno, a kako Gamesi poprimaju jasniji oblik i više detalja postaje dostupno, oduševljenje samo raste. U prilog tome ide i činjenica da je interes za sudjelovanjem iskazalo više od 1500 studenata, što je preko za trećinu više od onoga što smo očekivali. Posebno nas je dirnuo komentar studenta koji je rekao da zna da će Gamesi biti nešto veliko, ali da misli da će biti i veće od onoga što može zamisliti", istaknula je zamjenica voditelja organizacijskog odbora i koordinatorica tima za marketing i komunikacija Iva Gospodnetić. 

Interdisciplinarni timovi
Iza STEM Gamesa, dodala je, stoji preko 100 volontera, studenata preddiplomskih, diplomskih i doktorskih studija te nekoliko djelatnika fakulteta koji neumorno rade na organizaciji. "Dobar dio njih dolazi iz cijele Hrvatske i većina ih se nikada prije nije upoznala, pa bi se moglo reći da je način na koji STEM Games nastaje pravi primjer NextGen Societyja, društva u kojem udaljenost nije prepreka, u kojem koristimo sve prednosti tehnologije i modernog svijeta da bismo stvorili događaj za koji već sada neki studenti komentiraju da će biti nešto najveće na čemu su sudjelovali", poručila je.

  Posebnost STEM Gamesa, smatra zamjenik voditelja organizacijskog odbora i koordinator tima za natjecanje iz znanja Krešimir Friganović, je u konceptu natjecanja iz znanja kojem je cilj da studenti koriste znanje stečeno na fakultetu i znanje koje su stekli samostalno, van obrazovnog sustava. "Ta ideja uobličena je u STEM Games Arene, trodnevno timsko natjecanje u kojemu studenti primjenjuju stečeno znanje pri rješavanju inženjerskih problema. STEM Games Arena predstavlja jedno od STEM područja - Science, Technology, Engineering te Mathematics i kroz pojedinu Arenu će se rješavanjem problemskih zadataka ispitivati određena znanja i vještine definirane općim i specifičnim kompetencijama. 

U srž STEM Gamesa ugradili smo potrebu za interdisciplinarnim timovima i bliskom suradnjom studenata različitih struka", kazao je dodavši da se studentima sugerira da rade s kolegama s drugih fakulteta i dijele svoja razmišljanja. Riječ je tako o mjestu gdje se matematičari, programeri, kemičari i strojari mogu upoznati, vidjeti prednosti i razmišljanja drugih struka, ali i razumjeti da će u realnom životu često zajedno raditi i baš zbog te raznolikosti ostvarivati bolje rezultate, što do sada nisu možda imali prilike iskusiti, poručio je na kraju Friganović. 

Samo registrirani korisnici mogu komentirati
Nemaš korisnički račun? Registriraj se ovdje! Prijavi se ovdje!
Pregled dana
Pogledaj sve