Audi i Renault ulaze u nove auto-tehnologije

Autor: Tomislav Pili , 10. rujan 2014. u 22:00
Vincent Bolloré i Carlos Ghosn/REUTERS

Njemački luksuzni brend razvija sustav autonomnog upravljanja, a Francuzi kreću s novim električnim automobilom.

Dinamični tjedan u europskoj autoindustriji u utorak je otvorio Audi koji je najavio ulazak u segment autonomnog upravljanja vozilima u gradskim uvjetima.

Namjere drugog najvećeg svjetskog proizvođača luksuznih automobila otkrio je glavni financijski direktor kompanije Axel Strotbek u govoru na Frankfurtskoj školi za financije. Novi Audijev sustav omogućavat će autonomno upravljanje kočenje i ubrzavanje u gradskom "stani-kreni" prometu i radit će do najviše brzine od 60 km/h. Sustav će u Audijevim vozilima biti dostupan "vrlo skoro", kazao je Strotbek dodavši da se testiranja provode na autocestama američke države Floride.

Inače, Audi u sljedećih pet godina namjerava uložiti 22 milijarde eura, od toga 70 posto namjerava uložiti u nove proizvode i tehnologije.U nove tehnologije najmjeravaju uložiti francuski milijarder Vincent Bolloré i Renault. Francuska je kompanija u srijedu najavila da će u drugoj polovici 2015. započeti proizvodnju Bolloré Bluecara, malog električnog automobila. Automobilčić se od 2011. koristi u Bordeauxu i Lyonu u sklopu sustava dijeljenja automobila. Renault je uz Mitsubishi i bratski Nissan jedini svjetski proizvođač automobila koji je u posljednje vrijeme uložio značajna sredstva u razvoj električnih automobila.Lani je globalna prodaja električnih automobila dosegla brojku od 200.000 jedinica, dvostruko više nego samo godinu ranije.

Stoga Renault kroz suradnju s Bolloréom namjerava uhvatiti što je moguće veći dio tog kolača. Proizvodnja Bluecara namjerava se preseliti u Renaultovu tvornicu na sjeverozapadu Francuske. Naime, Bluecar se trenutno proizvodi u Italiji.Iz te pak države dolazi vijest da je dugogodišnji šef Ferraria Luca Cordero di Montezemolo dao ostavku, svega dan nakon kritika šefa Fiata Sergia Marchionnea da su rezultati Ferraria u Formuli 1 neprihvatljivi. Naime, Ferrari nije bio prvak od 2008. godine. Montezemolo je šef Ferraria već 23 godine, a službeno odlazi 13. listopada. Na čelnoj poziciji zamijenit će ga upravo Sergio Marchionne.

Komentirajte prvi

New Report

Close