Vučić će Putina opet moliti za bescarinski izvoz Fiata u Rusiju

Autor: Poslovni dnevnik , 03. listopad 2014. u 09:59
U kragujevačkom FAS-u proizvodi se 600 vozila dnevno/Igor Kralj/PIXSELL

Riječ je o relativno skromnom zahtjevu, jednokratnom bescarinskom izvozu 10 tisuća Fiatovih automobila iz Srbije na rusko tržište.

Energetika i bescarinski izvoz Fiatovih automobila iz Kragujevca u Rusiju bit će glavne teme razgovora srpskih dužnosnika s ruskim predsjednikom Vladimirom Putinom koji 16. listopada dolazi u Beograd.

Dugo najavljivani posjet Putina Srbiji neće se odigrati samo zbog sudjelovanja na vojnoj paradi u povodu 70-godišnjice oslobođenja Beograda, čemu su doprinos dali i ruski vojnici, već se kako doznaje Blic iz izvora u vladi Srbije pripremaju međudržavni sporazumi koji će biti potpisani, a što će u njima biti znat će se nakon sastanka mješovite komisije u Moskvi 6. i 7. listopada."Očekujemo da će biti razgovora o popisu proizvoda koji su na režimu izvoza u Rusiju bez carine, kao i mogućnosti da se na taj popis ubaci nekoliko tisuća vozila kragujevačkog Fiata, sirevi i cigarete. Razmatrat će se i isporuka energenata, NIS, Petrohemija, Južni tok, kao i Humanitarni centar u Nišu",  rekao je izvor Blica.

 

15tisuća

eura plus carina od 25% stoji sada FAS-ov model u Rusiji

Veliko, rastuće tržište
Da će pitanje bescarinskog izvoza oko 10 tisuća Fiata 500 L biti na dnevnom redu sastanka srpskih dužnosnika s Putinom u Beogradu, potvrđuje i list Danas. Nije to nova tema u međusobnim razgovorima, srpski čelnici, na inicijativu kompanije Fiat automobili Srbija (FAS), od Putina bescarinski uvoz u Rusiju traže još od proljeća 2013. godine, čak je u jednom trenutku rečeno da će izvoz krenuti od kraja prošle godine, ali to nije dogodilo.Bivši predsjednik srpske vlade Ivica Dačić i bivši ministar ekonomije i financija Mlađan Dinkić u travnju prošle godine u Moskvi su s Putinom i Medvjedevim razgovarali o mogućem izvozu Fiatovih automobila iz kragujevačke tvornice, nakon čega su obavijestili srpsku javnost da je Putin obećao srpskim izvoznicima povlastice do kraja 2013. Novi premijer Aleksandar Vučić je također prilikom posjete Moskvi u srpnju ove godine pokušao pokrenuti realizaciju toga posla, ali bez rezultata.

"Rusko tržište je slične veličine kao njemačko, i jedno je od rastućih u svijetu. Sa sadašnjom cijenom Fiata 500 L od oko 15.000 eura i carinom od 25 posto, automobile bi bio skup za to tržište, ali bez carine mogli bismo tamo prodati 10.000 do 20.000 vozila godišnje. Međutim, na vladi Srbije je da o tome pregovara", rekao je bivši generalni direktor FAS-a Antonio Cesare Ferrara.Vlado Vučković, bivši predstavnik Zastave u Londonu, kao i kompanije Jugo Lada u Srbiji, rekao je da bi bescarinski izvoz Fiata 500 L u Rusiju mnogo značio za srpsku automobilsku industriju. Riječ je, kaže Vučković, o novom velikom tržištu, na kojem bi kragujevačka tvornica automobila imala status povlaštenog izvoznika, što je želja svakog velikog i ozbiljnog proizvođača. On, međutim, drži da je jednokratni bescarinski plasman desetak tisuća vozila nedovoljan za ambicije kragujevačka tvorice jer je riječ tek o polumjesečnoj proizvodnji FAS-a.Svakako bi bescarinski izvoz FAS-ovih automobila u Rusiju bio odličan posao i za srpsku držvu jer bi joj prodaja 10.000 automobila na ruskom tržištu donijela oko 150 milijuna eura. FAS je inače najveći srpski izvoznik. 

Jedna od boljih tvornica
Ta tvornica, u kojem manjiski udjel ima država, bilježi prilično dobre rezultate u prvoj polovini 2014. godine. Proizvodnja automobila u Kragujevcu povećana je 20 posto, prodaja 23 posto, a izvoz 25 posto u odnosu na isto razdoblje prošle godine. U tvornici u Kragujevcu na oko 350.000 četvornih metara proizvodi se 600 vozila dnevno, odnosno svake dvije minute s proizvodne trake silazi novi automobil. Grupa Fiat ima 159 tvornica diljem svijeta, a tvornica u Srbiji je jedna od najnovijih i spada među najbolje u grupi.

Komentirajte prvi

New Report

Close