Unatoč 70 posto nižoj prodaji, Apple u svoj sat i dalje vjeruje

Autor: Tomislav Pili , 08. prosinac 2016. u 15:01
Prvi čovjek kompanije Tim Cook novi je model predstavio u rujnu/REUTERS

Na procjene o prodaji tvrtke IDC odgovorio je izvršni direktor Applea Tim Cook koji tvrdi da ovih blagdana očekuje rekordnu prodaju.

Iako procjene informatičke branše sugeriraju pravu prodajnu katastrofu Appleovog pametnog sata, prvi čovjek kompanije optimistično najavljuje rekordnu prodaju ovog Božića. Prema podacima istraživačke tvrtke IDC, Apple je u trećem tromjesečju prodao svega 1,1 milijun Apple Watcha što je preko 70 posto niže nego godinu dana ranije.

Pada prodaja, pada cijena
Zanimljivo je kako prodaja pada unatoč značajnom pojeftinjenju te predstavljanju novog modela u rujnu. Podsjetimo, Apple Watch je svekolikoj javnosti predstavljen prošle godine, a ulazni model imao je cijenu od 349 dolara. Do ožujka ove godine Apple je cijenu snizio na 299 dolara, da bi u rujnu cijena pala na 269 dolara, dijelom i zbog izlaska novog modela, pokazuju podaci tvrtke Slice Intelligence koje prenosi Reuters.

Inače, Apple ne objavljuje podatke o prodaji svog pametnog sata jer ih objavljuje u skupnoj rubrici "Ostali proizvodi" koji uključuju još i iPod te slušalice Beat. Analitičari tehnološkog sektora razlog tako slaboj prodaji vide u činjenici da tom nišom i dalje dominiraju jeftiniji satovi proizvođača poput Fitbita, Garmina ili kineskog Xiaomija. Fitbit je tržišni lider u prodaji takozvane "nosive tehnologije" s prodanih 5,3 milijuna komada u posljednjem tromjesečju. Međutim, izvješće IDC-a očito je pogodilo vodstvo kompanije, pa je izvršni direktor Tim Cook odgovorio kako je tijekom prvog tjedna predblagdanske potrošačke groznice prodaja dosegla rekordne razine.

Agresivno oglašavanje
"Naši podaci pokazuju da se Apple Watch odlično prodaje i izgleda da će biti jedan od najpopularnijih darova ove godine", napisao je Cook. Dodaje kako će ovaj kvartal, prema očekivanjima, biti najbolji ikada za Appleovo viđenje sata. Analitičari priznaju da je Apple učinio dosta napora kako bi njegov proizvod postao vidljiviji kupcima tijekom ovih blagdana.

Uz agresivno oglašavanje, sklopljen je i sporazum o promotivnoj suradnji s Nikeom.S druge strane, tržišnom uspjehu trebala bi pomoći i činjenica da se Apple Watch više ne prodaje isključivo u Appleovim trgovinama, već ga je moguće naći i u američkim trgovačkim lancima poput Targeta i Best Buya. K tome, trgovački lanci nude i poveće popuste na starije modele. Za novi model trgovci, kao i sam Apple, nude poklon-kartice s popustima, kao što je bio slučaj ovog Crnog petka. 

Dovoljan prostor za zaradu
Maynard Um, analitičar američke banke Wells Fargo, u bilješci klijentima piše kako će ključno pitanje biti može li Apple održati takve promotivne strategije te koliki će utjecaj one imati na marže. Međutim, podaci IDC-a pokazuju kako unatoč sniženjima Apple još uvijek ima dovoljan prostor za zaradu. Naime, rezanje cijene Watcha slijedilo je i snižavanje troškova proizvodnje.

Tako je proizvodnja ulaznog modela na početku stajala 98,79 dolara, a danas 92,78 dolara. Podsjetimo, Apple Watch prvi je novi proizvod razvijen nakon što je Tim Cook prije pet godina preuzeo kormilo kompanije. Pametni sat trebao je pokazati sposobnost kompanije da pronađe nove izvore rasta prihoda uz perjanicu iPhone. Međutim, ove godine kompanija se zbog pada prodaje iPhonea suočila s prvim padom prihoda u više od deset godina. Kompanija očekuje da će se u narednim kvartalima opet vratiti trendu rasta prihoda na krilima prodaje novog iPhonea 7.
 

Komentirajte prvi

New Report

Close