Još 250.000 kvadrata u novim trgovačkim centrima

U nove trgovačke centre doći će i velik broj novih brendova/Dalibor Urukalović/PIXSELL U nove trgovačke centre doći će i velik broj novih brendova/Dalibor Urukalović/PIXSELL

Cijena zakupa u trgovačkim centrima u Beogradu kreće se između 23 i 24 eura po kvadratu, a u retail parkovima u Srbiji između 9 i 10 eura po kvadratu.

Srbija doživljava veliki rast gradnje trgovačkih centara i retail parkova i očekuje se da će u sljedeće dvije godine biti izgrađeno još oko 250.000 četvornih metara takvog trgovačkog prostora, rečeno je na 4. srpskoj konferenciji o razvoju nekretnina i infrastrukture

"Razvoj budućnosti". Sudionici konferencije rekli su Tanjugu da je Srbija u fazi ekspanzije u izgradnji te vrste trgovačkog prostora, da će se uskoro vidjeti mnogi novi projekti, kao i da će doći veliki broj novih brendova.

Procvat još dvije-tri godine
Taj trend zahvatio je sve zemlje u regiji osim Hrvatske, gdje je taj ciklus gradnje već završen, jer gotovo svaki manji grad već ima svoj retail park ili šoping centar.  Mia Zečević, direktorica kompanije Novaston Asset Management, rekla je da je taj bum u izgradnji trgovačkog prostora posebno prisutan u Srbiji, kao i da je trenutno fokus na projektu izgradnje BW Galerije, u sklopu projekta Beograd na vodi, koji će imati oko 92.000 kvadrata.

Procvat trgovačkih centara, prema njenim riječima, mogao bi trajati barem još dvije ili tri godine i onda će se vidjeti je li došlo do zasićenja.

 

80 milijuna

eura najmanje je što treba uložiti u jedan šoping centar

"Trenutno u Srbiji postoji 40 maloprodajnih projekata, modernih retail parkova i trgovačkih centara, što je oko 220.000 kvadrata. Još s Ada Mallom, Beogradom na vodi i IPM projektom u vlasništvu MPC-a, što će biti još dodatnih 180.000 kvadrata u sljedeće dvije godine, a sve ukupno još oko 250.000 kvadrata", navela je Zečević, dodajući da se cijena zakupa u trgovačkim centrima u Beogradu kreće između 23 i 24 eura po kvadratu, a u retail parkovima u Srbiji između 9 i 10 eura po kvadratu.  Navela je da za svaki moderan šoping centar treba uložiti najmanje 80 milijuna eura.

Ulažu 350 milijuna eura
Joško Piteša, direktor operacija u kompaniji Immofinanz Srbije, rekao je da planiraju daljnje širenje investicija u regiji, kao i da trenutno imaju 80 lokacija u devet zemalja.  Najavio je da će 1. ožujka u Sremskoj Mitrovici početi gradnja desetog "Stop Shop" retail parka u Srbiji, koji će biti otvoren 22. kolovoza. Vrijednost investicije je 350 milijuna eura, a park će imati oko 7000 kvadrata.

Aleksandra Čupić, zadužena za seketor nekretnina u Erste banci, rekla je da je Erste grupa jedan od većih financijera tržišta nekretnina u regiji i da u Srbiji financira oko 300 milijuna eura, samostalno ili kao kreditor. Erste banka smatra, dodaje Aleksandra Čupić, da uz veću podršku države treba omogućiti razvoj infrastrukture, na primjer, industrijskih parkova i logističkih centara. 

Samo registrirani korisnici mogu komentirati
Nemaš korisnički račun? Registriraj se ovdje! Prijavi se ovdje!