Sa 40% većom flotom bacaju rukavicu Emiratesu

Do nedjelje će cjelokupni promet sa starog biti preusmjeren na novi aerodrom/REUTERS Do nedjelje će cjelokupni promet sa starog biti preusmjeren na novi aerodrom/REUTERS

Zbog većeg broja slotova nego na Ataturku turski nacionalni prijevoznik u četiri će godine povećati broj zrakoplova sa 338 na 476.

Novi divovski istanbulski aerodrom koji danas otvara vrata u punom kapacitetu trebao bi postati platforma za daljnji rast prometa turske zrakoplovne kompanije.

Međutim, mogao bi ugroziti i najvažnija zračna čvorišta u Europi i Bliskom istoku - Frankfurt i Dubai. S postojeće zračne luke Ataturk na rubu Mramornoga mora, do nedjelje će zračni promet prema najvećem turskom gradu biti preusmjeren na 30 kilometara udaljeni novi aerodrom na crnomorskoj obali. 

Životom platilo 27 radnika
Radi se o jednom od infrastrukturnih megaprojekata koje je posljednjih godina pokrenuo predsjednik Recep Tayyip Erdogan, a u njegovu gradnju uloženo je vrtoglavih osam milijardi dolara. Gradnja je započela 2015. godine, a životom ju je platilo 27 radnika što je lani izazvalo i prosvjede zbog radnih uvjeta.

 

8 mlrd.

dolara stajala je izgradnja novog istanbulskog aerodroma

Projektiran je za početni kapacitet od 90 milijuna putnika, a turska se vlada nada da će se ta brojka udvostručiti do 2027. godine. Time bi istanbulska zračna luka postala najveća na svijetu po broju putnika. "Istanbulska zračna luka uspet će se do drugog mjesta u svijetu po broju putnika u roku pet godina. Kada sve faze gradnje budu dovršene, istanbulski aerodrom zasjet će na vodeće mjesto", izjavio je ministar prometa Cahit Turhan, prenosi Reuters. Istanbulska zračna luka tako "baca rukavicu u lice" zračnoj luci u Dubaiju - središtu kompanije Emirates - kroz koju je lani prošlo gotovo 90 milijuna putnika.

No, ugrožava i Frankfurt, Lufthansin "dom", s lanjskih 69,5 milijuna putnika, a koji je samo tri sata leta udaljen od Istanbula. Dio analitičara sumnja u vladine procjene o 200 milijuna putnika s obzirom da na azijskoj strani Istanbula postoji još jedan aerodrom, Sabiha Gokcen. "Čini se nerealnim očekivati dostizanje tolikog broja putnika", kazao je Reutersu jedan analitičar koji je želio ostati anoniman.   

Prilika za ekspanziju
Međutim, znatno veći kapacitet novog aerodroma od Ataturka pružit će Turkish Airlinesu priliku za veliku ekspanziju. Ta kompanija već 15 godina rapidno raste, a prema podacima iz godišnjeg izvješća za 2017. godinu, prevezla je 68,6 milijuna putnika. Brzi rast turske nacionalne kompanije najbolje oslikava podatak da je još 2003. prevezla 10,4 milijuna putnika.

Turkish Airlines danas leti na 303 destinacije, najviše od svih konkurenata. Brzi rast dobrim je dijelom zasluga zemljopisnog položaja istanbulskog aerodroma koji je na četiri-pet sati leta od najvažnijih središta Europe, Azije i Afrike. To omogućuje kompaniji korištenje štedljivijih, uskotrupnih zrakoplova, pa su manji troškovi lani podigli dobit na 716 milijuna dolara. Veći broj slotova na novom aerodromu omogućit će Turkish Airlinesu povećanje flote u četiri godine sa 338 na 476 zrakoplova. Time će ozbiljno ugroziti tri arapska prijevoznika: Emirates, Qatar Airways i Etihad.

Samo registrirani korisnici mogu komentirati
Nemaš korisnički račun? Registriraj se ovdje! Prijavi se ovdje!