Treće najveće preuzimanje u povijesti – stvorena pivarska megakompanija

Autor: Poslovni.hr/H , 13. listopad 2015. u 09:28
Foto: Reuters

SABMiller prihvatio je 68 milijardi funti ‘tešku’ ponudu.

SABMiller prihvatio je 68 milijardi funti 'tešku' ponudu za preuzimanje najvećeg svjetskog proizvođača piva. Kako je objavio Reuters, ponuda je prihvaćena u utorak, a smatra se trećim najvećim preuzimanjem u povijesti.

Podsjetimo, najveći svjetski proizvođač piva Anheuser-Busch InBev povećao je u ponedjeljak ponudu za preuzimanje SABMillera sa 42,15 na 43,50 funti po dionici, čime je vrijednost te britanske kompanije dosegnula oko 67 milijardi funti ili 103 milijardi dolara.

To je već četvrta ponuda AB InBeva, s obzirom da je uprava SABMillera prethodne ponude od 38, 40 i 42,15 funti pod dionici u gotovini odbila, tvrdeći da su premale.

Tri od 10 najvećih dioničara SABMillera prošloga su tjedna javno poručila da se slažu s upravom da su prethodne ponude premale, dok je izvršni direktor AB InBeva Carlos Brito pozvao dioničare SABMillera da izvrše pritisak na upravu kompanije.

"Koliko bi dugo dioničari trebali čekati da cijena dionice SABMillera dosegne 42 dolara, kada ne bi bilo ponude AB InBeva?", pitao je Brito.

Jučer je na Londonskoj burzi cijena dionice SABMillera iznosila oko 36,70 funti.

Duhanski proizvođač Altria Group, koji drži 27 posto SABMillera, već je prethodnu ponudu AB InBeva ocijenio povoljnom, no kolumbijska obitelj Santo Domingo, koja drži 14 posto SAB-a, tu je ponudu odbila.

Rok za predaju službene ponude AB InBeva istječe u srijedu, dok je uprava SABMillera poručila da će razmotriti hoće li sjesti za pregovarački stol.

Puno je toga u 'igri' i za 1. i za 2. najvećeg svjetskog proizvođača pića, čije bi povezivanje, prema podacima Reutersa, bilo peto po veličini u korporativnoj povijesti.

Spajanjem tih dviju kompanija nastao bi div vrijedan oko 275 milijardi dolara, s obzirom na trenutačnu cijenu dionica ta dva proizvođača piva, a nova mega kompanija imala bi više od 400 brandova u svijetu i proizvodila trećinu piva u svijetu.

Lani je udjel AB InBeva, proizvođača marki kao što su Budweiser, Stella Artois, Corona i više od 200 drugih brandova, na svjetskom tržištu piva iznosio 21,1 posto.

SABMiller, proizvođač brandova kao što su Peroni, Grolsch i Pilsner Urqwuell, držao je 15 posto tržišta.

Ako se postigne dogovor o povezivanju tih dviju kompanija, u nekim zemljama, kao što su SAD i Kina, regulatori će morati razmotriti ne radi li se o stvaranju monopola na tim tržištima.

Za mnoge analitičare bi to preuzimanje značilo kraj konsolidacije u toj industriji, budući da su velike četiri kompanije AB InBev, SABMiller, Heineken i Carlsberg, već prisutne širom svijeta i proizvode više od polovice piva u svijetu.

No, prvo bi SABMiller trebao prihvatiti ponudu AB InBeva, koji poručuje da zagovara prijateljsko preuzimanje. No, prošloga je tjedna Carlos Brito poručio i da ne odbacuje mogućnost neprijateljskog preuzimanja.

To bi značilo da bi AB InBev pokušao preuzeti SABMiller, unatoč protivljenju uprave, kupnjom dionica na tržištu od najvećih dioničara britanske tvrtke.

Komentirajte prvi

New Report

Close