Slovenska nalivpera u pohodu na kinesko tržište

Brend Vivapen u Kini je pozicionirani kao europski proizvod, u višem cjenovnom razredu, Foto: PD Brend Vivapen u Kini je pozicionirani kao europski proizvod, u višem cjenovnom razredu, Foto: PD

Obiteljska tvrtka Vivapen iz Celja nudit će za početak svoje proizvode u Šangaju i Hong Kongu.

Prije tri godine kineska vlada donijela je zakon koji obvezuje djecu da pišu nekom vrstom olovke u prvim godinama osnovne škole. To je izvrsna prilika za slovensku tvrtku Vivapen iz Celja, pišu Finance.

“Nakon gotovo godinu dana priprema i dogovora, sklopili smo ugovor s lokalnim proizvođačem gumica koji sada prodaje naše kemijske olovke i nalivpera na kineskom tržištu, pod našim imenom Vivapen, odnosno Made in EU”, objašnjava Petra Melanšek, direktorica Vivapena.

Danas ova obiteljska tvrtka iz Celja ima 95 zaposlenika. Prije više od 50 godina utemeljio ju je Petrinin otac Joža, koji je još uvijek u kompaniji i još uvijek je pokretač razvoja. Za dobivanje posla u Kini, zaslužan je Petrin sin Luke koji se lani zaposlio u tvrtki.

Poslovi za renomirane tvrtke

“Naš kineski partner je Greenwill, koji proizvodi i prodaje gumicu na kineskom tržištu pod vlastitim brendom. Oni također rade za europsko tržište, baš kao što smo mi vanjski proizvođači za nekoliko renomiranih europskih brandova kao što su Faber-Castell, Brevellier-Urban (Jolly), Online, Papermate, Santoro, Staedtler, Carioca, Tesco, Lidl, Aldi, BIC ili Pelikan. Njihova ponuda gumica na kineskom tržištu dopunjena je nalivperima i kemijskim olovkama marke Vivapen“, objašnjava Petra Melanšek. Za sada planiraju prodavati proizvode marke Vivapen u Šangaju, Hong Kongu i okolici, te distributerima koji opskrbljuju knjižare i maloprodajne lance. Marka Vivapen pozicionirana je kao europski proizvod u višem cjenovnom razredu, a kineski partner želi zaštititi Vivapen brand.

Slovenska kompanija ne boji se da će Kinezi kopirati njihove proizvode i onda prekinuti suradnju. “Naša glavna prednost je znanje o proizvodnji sustava za dovođenje tinte. To je srce ili motor olovke, koje osigurava da ravnomjerno pišete. Tu spajamo znanje iz fizike, kemije i strojarstva”, kaže direktorica Vivapena. Kompanija proizvodi nalivpera i kemijske olovke od početka do kraja. To podrazumijeva konstrukciju, izradu alata te samu proizdvodnju, što obuhvaća ubrizgavanje plastičnih dijelova, tiskanje, montažu, pakiranje i dostavu do skladišta kupca.

Greenwillu će ove godine poslati 200.000 olovaka, kojih u Vivapenu godišnje proizvodu oko osam milijuna. “Postižemo cijene kao u Njemačkoj, jedina razlika je što Kinezi plaćaju dio proizvoda u trenutku naručivanja. Puno očekujemo od ovog tržišta zbog njegove veličine”, kaže Petra Melanšek.

Kapaciteti već popunjeni

Glavni cilj Vivapena je povećanje dodane vrijednosti, koja je lani uz prihode od 7,8 milijuna eura i neto dobit od 450 tisuća eura, iznosila oko 30.000 eura po zaposleniku.

“Cilj nam je povećati dodanu vrijednost na najmanje 35.000 eura. To ćemo postići daljnjom automatizacijom i robotizacijom proizvodnje, čemu smo vrlo intenzivno posvetili protekle dvije godine, tako da već imamo šest robota. Drugi način je dobiti narudžbe za još više olovaka”, objašnjava Petra Melanšek.

Vivapen očekuje još jednu dobru godinu u kojoj se predviđa povećanje prihoda za osam do deset posto. “Očekujemo da će ovo biti dobra godina i zato što već imamo toliko narudžbi da se popuni 70% naših godišnjih kapaciteta”, kaže Petra Melanšek. pd

Samo registrirani korisnici mogu komentirati
Nemaš korisnički račun? Registriraj se ovdje! Prijavi se ovdje!
Pregled dana Pogledaj sve