Šefica General Motorsa hladna na talijanski šarm

Autor: Tomislav Pili , 26. svibanj 2015. u 14:42
Mary Barra, izvršna direktorica General Motorsa/REUTERS

Sergio Marchionne dobio je iz SAD-a odbijenicu, a GM je izjavio kako nastavlja s vlastitim planom investicija i razvoja modela.

Prvi čovjek Fiat Chryslera Sergio Marchionne ne nailazi na razumijevanje svojih kolega u branši na njegovu viziju velikog konsolidiranja globalne auto-industrije.

Kako piše New York Times, Marchionne je u ožujku poslao poruku elektroničkom poštom izvršnoj direktorici General Motorsa (GM) Mary Barra u kojoj je predložio da se te dvije kompanije spoje. Prema tvrdnjama dva upućena izvora koji su vidjeli sadržaj emaila, Marchionne je detaljno opisao potrebu konsolidacije globalnih proizvođača automobila te kako bi novi brak Fiat Chryslera i GM-a uštedio milijarde dolara za obje kompanije. No, prema tvrdnjama uglednog američkog medija, Barra je ostala hladna na ponudu, zajedno s ostalim članovima Uprave američkog diva, pa je Marchionne dobio kao odgovor – odbijenicu.

Barra je početkom svibnja izjavila kako GM ne razgovara s Fiat Chryslerom te kako kompanija nastavlja s vlastitim planom investicija i razvoja modela. Inače, dvije kompanije već su bile u partnerstvu prije 10-ak godina. Da Marchionne sprema veliko spajanje i to u SAD-u počelo se pisati još u travnju, a sada je na vidjelo izašao ishod. Fiat Chrysler trenutno je sedmi najveći svjetski proizvođač automobila, a Marchionne je još prije nekoliko godina izjavljivao kako će u bliskoj budućnosti postojati svega pet velikih proizvođača vozila.  

No, "Džemper" – kako zovu Marchionnea zbog stila odijevanja – očito ne odustaje od svoje vizije. Prema tvrdnjama Reutersa, na jednoj internoj prezentaciji krajem travnja Talijan je najavio da će se obratiti kompanijama iz Silicijske doline, poput Googlea i Applea, ako ga automobilske kompanije budu ignorirale. Već 9. svibnja Marchionne je u Kanadi izjavio da se susreo s predstavnicima Tesle Motorsa i Applea, ali je odbio pojasniti što je bio cilj i tema susreta. Analitičari špekuliraju kako bi se Apple ili Google mogli obratiti etabliranim proizvođačima automobila da sastavljaju vozila kao ugovorni dobavljač.

Komentari (1)
Pogledajte sve

Čudim se da je ovaj autor napisao ovako jadan, plitak i površan tekst sa tako primitivnim naslovom (pretpostavljam da nije njegov nego od nekoga iz redakcije).

Može li Poslovni dnevnik ponekad malo odustati od svoje strategije da uvijek sve pokušava svesti na najniži nivo?

Ovo me podsjetilo na davnu ironičnu uzrečicu još iz doba SFRJ: “Kako mali Đokica zamišlja odnose u autoindustriji”.

New Report

Close