Proizvodnja leda postaje sve unosniji biznis, evo koliko košta kilogram

Autor: Poslovni dnevnik , 15. kolovoz 2018. u 11:03
Foto: Getty Images

Ugostiteljstvo je jedna od rijetkih grana koja bilježi rast svake godine, te je potražnja za ledom veća i sve zanimljivija ugostiteljima.

U ugostiteljstvu Republike Srpske traži se kocka leda više u vrelim ljetnim danima, a potražnja ne jenjava ni zimi, te je njegova proizvodnja i prodaja u RS postala sve unosniji biznis, pišu Nezavisne novine.

Igor Kelečević, vlasnik tvrtke "Led n' Ice" iz Banja Luka, koji se proizvodnjom leda bavi već četiri godine na području banjalučke regije i okoline, kaže da se iz godine u godinu sve više naručuje led. "Led najviše kupuju klubovi, kafići, svadbeni saloni, opskrbljujemo festivale, imamo i maloprodaju na benzinskim crpkama. Ugostiteljskim objektima za vrijeme ljeta kupovinom leda je ušteda na troškovima, jer se ledomati ljeti često kvare, troši se više struje i vode, te su im kapaciteti ledomata u tom razdoblju smanjeni", rekao je Kelečević, dodajući da je proizvodnja i prodaja leda sezonski posao te da je on izuzetno smanjen zimi.

Cijena kilograma leda je jedna KM (oko 4 kune) i nije se mijenjala. "Trenutno proizvedemo oko 1,5 tona leda dnevno, a vrijeme i temperature diktiraju prodaju, te u ovom razdoblju veliki broj ljudi koji je došao iz dijaspore uzima led", rekao je Kelečević.

Jedan od proizvođača leda iz Brčkog rekao je listu da je potražnja za ledom u kolovozu posebna, te da ga najviše traže ljudi iz inozemstva koji dođu u to područje. Oglasi na internet stranici za kupoprodaju u BiH su za prodaju leda postali učestaliji, te jedan proizvođač leda prodaje led uz besplatnu dostavu po cijeni jedne KM po kilogramu, a za 24 sata proizvede ukupno 700 kg leda. Željko Tatić, predsjednik Udruženja ugostitelja RS, kaže da je potrošnja leda u ugostiteljskim objektima izuzetno velika ljeti, ali da je velika i zimi.

"Ugostiteljstvo je jedna od rijetkih grana koja bilježi rast svake godine, te je potražnja za ledom veća i sve zanimljivija ugostiteljima. Mnogo je isplativije kupovati led, nego imati vlastiti ledomat, gdje se plaća industrijska struja i voda", rekao je Tatić. Slavko Stevanović, tajnik Sektora za agroindustriju Privredne komore RS, kaže da postoji veliki potencijal i potreba za razvojem ovog biznisa, objašnjavajući da je u zapadnim zemljama proizvodnja leda izuzetno raširena. 

Komentirajte prvi

New Report

Close