Drama u Wolfsburgu: Odlaskom predsjednika VW pao u ruke sindikata

Autor: Tomislav Pili , 28. travanj 2015. u 09:10
Odlaskom Ferdinanda Piëcha završila je i jedna era za Volkswagen/REUTERS

Izvršni direktor Martin Winterkorn pobijedio je u ovoj bitci, ali po cijenu da postane…

Iza Volkswagena (VW) je dramatičan vikend koji je označila ostavka predsjednika kompanije Ferdinanda Piëcha čime je završila jedna era.

Iako je još krajem tjedna u njemačkim medijima pomirljivo tvrdio kako je s izvršnim direktorom Martinom Winterkornom postigao dogovor o daljnjoj suradnji, tijekom vikenda do Nadzornog odbora (NO) došle su informacije kako je Piëch sa šefom Porschea Matthiasom Müllerom dogovorio da on preuzme čelo VW-a. Članovi NO-a iz redova sindikata i pokrajine Donje Saske gdje je sjedište VW-a odlučili su da je bilo dosta Piëchovih spletki. S predsjednikom su se susreli u zračnoj luci Braunschweig i dali mu ultimatum – ili će sam dati ostavku ili će biti smijenjen na sjednici NO-a, piše Reuters. Unuk osnivača kompanije i začetnika legendarne Bube odlučio se za prvu opciju.

 

200mlrd.

eura godišnje uprihodi skupina Volkswagen

Na mjestu predsjednika privremeno ga je zamijenio Berthold Huber, bivši čelnik moćnog sindikata IG Metall. Iako je sukob između Piëcha i Winterkorna naizgled završio Piëchovim porazom, tamošnji promatrači tvrde kako su ustvari obojica izgubili, a sindikati su ojačali svoju poziciju unutar najvećeg europskog proizvođača automobila. "Ništa se u VW-u ne može napraviti bez sindikata – to je jednostavna, ali tužna istina. Winterkorn je pobijedio u ovoj bitci, ali vrlo vjerojatno po cijenu da postane još ranjiviji na utjecaj sindikata", tvrdi Jürgen Pieper, analitičar Bankhaus Metzler. Naime, Winterkorn je započeo provoditi plan štednje kojim bi do 2017. kompanija trebala srezati troškove za pet milijardi eura.

Međutim, očekuje se da će sada još manji dio ušteda biti ostvaren na štetu radnika. Naime, prošlog ljeta Winterkorn je morao odbiti sugestije konzultanske kuće McKinsey zbog pritiska sindikata. Što se tiče Piëcha, njemačka javnost ipak nije očekivala da će tako lako otići iz kompanije i ostaviti svoje životno djelo. Kao izvršni direktor bio je za kormilom od 1993. do 2002., a nakon toga bio je na mjestu predsjednika. Za to je vrijeme pretvorio VW iz gubitaša u profitabilnu, globalno prisutnu kompaniju, iako je imao pogrešnih odluka, poput modela Phaeton, zatim Bugatti Veyrona te Audija A2.

No, grupa VW danas prodaje preko 10 milijuna vozila, uprihođuje 200 milijardi eura godišnje i proizvodi u 118 tvornica u 31 državi. Pitanje je kako će se sada postaviti Piëch koji drži 13 posto dionica kompanije. Možda se u tom kontekstu treba prisjetiti njegove izjave iz 2010. kada se Porsche našao na rubu propasti jer je htio preuzeti VW. "Prva generacija stvara, druga održava, moja generacija je treća – normalno je da ona uništava", izjavio je tada Piëch.

Komentari (2)
Pogledajte sve

Dobro rade, dobro i zarade… zar nisu nedugo svi zaposlenici dobili bonuse po (ako se dobro sjećam) 8600€ radi dobrih rezultata? Ili je to bio Porsche (čiji su vlasnik)?

Zaboravili ste napomenuti da je 2014 kompanija VW imala dobit preko dvadeset milijardi eura. Znaci, nisu njemacki sidikalci idioti, ali isto tako nisu za sirovi kapitalizam, koji upravi VW-a neki americki konzultanti preporucuju.

New Report

Close