Nokia se vraća i računa na ‘ljubav’ bivših potrošača

Autor: Sergej Novosel Vučković , 04. prosinac 2016. u 22:00
Nokijini mobiteli bili su kvalitetni i pouzdani, no s pametnim telefonima joj nije išlo

Tajvanski HMD, koji je segment mobitela kupio od Microsofta, sad može početi proizvoditi uređaje pod brendom slavne finske tvrtke.

Nokia se vraća, sa svojim mobitelima, već u prvoj polovini iduće godine. Vijest koja će razgaliti sve koji su barem jednom imali ikoji od modela finskoga proizvođača, svojevremeno i dugo i glavnog u svijetu mobitela, objavljena je u četvrtak navečer i potvrđena dan kasnije iz Helsinkija, od same finske kompanije i njenoga tajvanskog partnera HMD Global.

Još se ne zna kakvih će novi model biti svojstava i tehničkih detalja, osim da će ga pogoniti operativni sustav Android, prisutan danas u više od 1,2 milijarde, tj. 80 posto pametnih mobilnih uređaja u svijetu, te da će ga sklapati tajvanski FoxConn, najveći svjetski ugovorni izrađivač mobitela. Finci ne ulaze sami u ovu poslovnu avanturu, već s HMD-om, koji je s tajvanskim FIH Mobileom iz grupacije FoxConn od Microsofta lani za 'siću' od 350 milijuna dolara kupio mobitelski sektor. 

Kome se posrećilo
Kad je Nokia shvatila da joj inovacije sa smartphoneom i tvrdoglavo inzistiranje na vlastitom sustavu Symbian ne idu ukorak s tržišnim trendovima i potrebama potrošača, što se odrazilo i na posrnulu prodaju, 2014. je svoju diviziju proizvodnje mobitela, perjanicu biznisa, prodala Microsoftu za 7,2 milijardi dolara. Obje su kompanije mislile da će od tog imati "vajde" – Microsoft je brendirao mobitele imenom Lumia i nudio ih sa svojim sustavom Windows Phone, a Nokiji je financijska injekcija trebala za oporavak i nastavak ulaganja u proizvodnju opreme za mobilne mreže.

Njima se posrećilo, Amerikancima baš i nije pa su se Lumije riješili (pro)davši je HMD-u. Kako uskoro prestaje valjati odredba iz ugovora Nokia-Microsoft koja je Fincima branila da se vrate tržištu mobitela, a u međuvremenu se zbila i promjena vlasništva, HMD sad ima slobodne ruke krenuti s proizvodnjom mobitela Nokia. Prema ugovoru, brendom se može služiti idućih deset godina, s obvezom da Nokiji plaća korištenje. HMD Global vodi provjereni Nokijin kadar, štoviše veteran tvrtke iz Espooa Arto Nummela, koji je odmah kazao da je spreman na boj s dominantnim igračima Appleom i Samsungom, ali i desecima drugih, koji grizu svoj komad tržišne pite.

"Potrošači danas možda nose pametne telefone raznih proizvođača, no jesu li zbilja zaljubljeni i jesu li odani tim brendovima?", kao da se više retorički pita Nummela. Njegov brend živio je neovisno o napuštanju segmenta smartphoneova – kao jeftiniji, "entry" uređaj iz kategorije "feature" telefona tražen je diljem Azije, pogotovo u Indiji, a Reuters ističe da ih se kupuje i na istoku Europe, premda nam je u to teško povjerovati. Cijena im je oko 20 dolara, dok je cijena prosječnoga smartphonea od 10 do 30 puta viša… "Barijere za ulazak novog Androida na tržište su niske, a ono što ima HMD je brend Nokia i menadžersko iskustvo pa će uspjeh proizaći iz tih dvaju parametra", kažu analitičari mobitelskog tržišta. 

Visoke ambicije
Nummeli ne nedostaje ambicija te tvrdi da "žele biti jedan od glavnih i konkurentnih sudionika biznisa pametnih telefona", dok predsjednik uprave  HMD-a Florian Seiche, Nijemac sa stažem u Siemensu, Orangeu i HTC-u, dodaje kako "ne kane dugoročno preskočiti nijedno tržište".  "HMD je već otvorio urede u 40-ak zemalja svijeta i  želimo se ozbiljno baviti pametnim telefonima, nemojte misliti da nema prostora za razvoj", smatra Seiche.  Možda to vrijedi za mobitele, no s pametnim je satovima druga pjesma – Motorola, također jedan od mobitelskih divova, objavila je da odustaje od razvoja svojih smartwatcheva, novi model Moto 360 neće izaći uskoro, lansiranje je odgođeno na neodređeno. Ranije su već Huawei i LG odustali od svojih novih pametnih satova, dok slabo ide i Appleovu Watchu.
 

Komentirajte prvi

New Report

Close