Najstarija modna kuća upala u novčanu krizu

Autor: Sergej Novosel Vučković , 16. siječanj 2017. u 15:51
Lani je tvrtka završila s gubitkom od 6,3 milijuna eura/REUTERS

Većinskoj vlasnici s Tajvana zamjeraju slaba ulaganja u brend kroz širenje i nedostatak prave strategije.

Najstariji francuski modni brend (od 1889.), pariški Lanvin, prožiljava teške dane – tvrtka je 2016. godinu završila s neto gubitkom od 10 milijuna eura, svojim prvim u deset godina, zbog čega se anulirala i dobit iz 2015. od 6,3 milijuna eura.

Konsolidirani prihodi od prodaje pali su više od 20 posto na 170 milijuna eura, a narudžbe iz multibrand trgovina, koje čine 70 posto prihoda, pale su 30-40 posto. Tvrtka je zbog toga najavila ukidanje dijela radnih mjesta, a upravni odbor mora s vanjskim revizorima do kraja mjeseca naći način kako smanjiti sve troškove Lanvina. Na svojoj web stranici tvrtka je već oglasila gotovo pa totalnu rasprodaju, haljine, cipele, nakit, kaputi…i za žene i muškarce mogu se naći sniženi po 50 posto; prilika i za hrvatske šopingholičare (ali i bogatije navijače koji u Francuskoj bodre rukometaše na SP-u).  

Poznavatelji poslovnih modnih kretanja za Reuters navode da je odgovornost na većinskoj vlasnici, 75-godišnjoj Kineskinji, tj. Tajvanki Shaw-Lan Wang, koja godinama nije ništa radila za oživljavanje brenda, uz bok LVMH-u, Chanelu i Hermesu."Nije dopuštala ni svom poslovnom partneru Ralphu Bartelu, koji ima 25 posto udjela, da uloži još novca, strahujući da bi to ugrozilo njen položaj", kažu izvori i ističu da je sad jasno kako se stanje u Lanvinu sve više pogoršava i blizu je raspadu. Smatraju da bi puno drugačije bilo kad bi Wang dopustila znalcima da provedu mjere koje bi Lanvin vratile na stare staze uspjeha.  

Shaw-Lan Wang je, navodi se, šokirala modni svijet uzduž i poprijeko kad je 2015. otpustila glavnoga dizajnera Albera Elbaza, koji je 14 godina kreirao i odobravao sve kolekcije. Oni su se posvadili kad joj je prigovorio da premalo ulaže u tržišnu poziciju, kroz rast novih butika i modnih dodataka, na što je ona verbalni spor riješila – izbacivši ga iz Lanvina i zamijenivši ga lani novim kreativnim direktorom Bouchrom Jarrarom. Sad se Wang i Elbaz spore i na sudu, a Jarrarove nove kolekcije baš i nisu impresionirale potrošače, jer su, drže upućeni, veliki zaokret u odnosu na Elbazove vizije.

Analitičari vjeruju da je Lanvin s racionalnim investitorskim planom mogao postati poput talijanskog Valentina (možda bi i njih kupili Katarci!) i da je mogao generirati milijardu eura prihoda i bio spreman i na izlazak na burzu. Wang je, što joj također zamjeraju, rasprodala i brojnu Lanvinovu imovinu u posljednjih desetak godina, kao što su  japanske operacije s tvrtkom Itochu i njenim odjelom razvoja i prodaje parfema Interparfums, a koji Lanvin može nazad otkupiti  2025. Još 2012. zbog neslaganja sa šeficom s čela tvrtke otišao je i Thierry Andretta, a tad je kompanija imala prihode od 235 milijuna euar. Shaw-Lan Wang je u modni biznis, inače, zapravo uletjela kao nevješta, došavši iz medijskih korporacija i kupivši Lanvin od kozmetičkog diva L'Oreala 2001. godine. Radila je i u SAD-u, a na Tajvanu je vodila više novina.     

Komentirajte prvi

New Report

Close