Mercedes će preko Kopra izvesti 100.000 vozila godišnje

Autor: Poslovni dnevnik , 18. listopad 2015. u 22:00
Daljnji razvoj Luke Kopar ovisan je o izgradnji drugog kolosijeka pruge Kopar-Divača

Njemački automobili će, zahvaljujući ugovoru, preko Luke Kopar odlaziti na dalekoistočna tržišta.

Njemačka kompanija Daimler i slovenska Luka Kopar potpisali su sporazum o suradnji na temelju kojeg se predviđa da će proizvođač automobila Mercedes-Benz preko slovenske luke izvoziti na Daleki istok više od 100 tisuća automobila godišnje, javlja list Finance.

Značajna je to vijest za najveću slovensku i jadransku luku jer će zahvaljujući poslu s Nijemcima znatno popraviti poslovanje, budući da će Mercedosovi automobili donijeti porast godišnjeg protoka vozila za jednu petinu, što će dodatno utvrditi Kopar kao značajan automobilski terminala u Mediteranu, poručili su iz koparske luke.

 

19posto

porastao je pretovar automobila u Luci Kopar u prvih šest mjeseci 2015.

Dugogodišnja suradnja
"Odluka Daimlera velika je čast za Luku Kopar, ali i velika obveza. Uvjereni smo da će naše kvalitetne usluge i pouzdan prijevoz, te veze luke sa zaleđem opravdati povjerenje njemačkih partnera u slovenski logistički sustav", rekao je direktor Luke Kopar Dragomir Matić.Luka Kopar prošle godine pretovarila je 519 tisuća vozila i zadržala poziciju drugog najvećeg automobilskog terminala na Mediteranu među zemljama Europske unije. Od siječnja do rujna ove godine pretovareno je više od 433 tisuća vozila, što je 16 posto više nego u istom razdoblju prošle godine.

Ugovor s Daimlerom rezultat je dugogodišnje suradnje, a Luka Kopar je i ranije prekrcavala manju količinu vozila koja spadaju pod Daimlerov brand, podsjećaju u Luci Kopar. Ugovor s Daimler također je važna referenca za slovensko luku, ne samo zato što je riječ o prestižnom proizvođaču vozila, već i zato što je u pitanju izvoz na Daleki istok. Većina izvoza ostalih vozila kroz Luku Kopar zapravo je namijenjena tržištima mediteranskih zemalja. Luka Kopar jedna je od rijetkih slovenskih kompanija koja je ove godine poboljšala poslovanja i to kada je riječ o svim pokazateljima, tvrde analitičari.

Tako su u prvom polugodištu 2015. godine prihodi luke porasli za 15 posto, a znatno veći bio je i pretovar. U strukturi pretovara povećava se udio kontejnera i automobila. Pretovar kontejnera u prvih šest mjeseci bio je 17 posto viši nego u istom razdoblju prošle godine, dok je rast pretovara automobila iznosio čak 19 posto. Smanjio se samo pretovar općih tereta.

Stagnacija nakon 2023?
Međutim, daljni razvoj Luke Kopar potpuno je ovisan o izgradnji drugog kolosijeka željezničke pruge od Kopra do Divače. Riječ je o projektu koji u lipnju nije dobio novac u sklopu sredstava koje je za 276 projekata davala Europska komisija, u sklopu fonda Povezivanje Europe (CEF). Usto, kako su u kolovozu pisale Finance, na temelju rezultata istraživanja OECD-a, izrađenog na zahtjev slovenske vlade, izgradnja drugog kolosijeka pruge Kopar-Divača nije ekonomski opravdana, jer gradnju ne opravdavaju učinci na poslovanje Luke Kopar. Ako će poskupjeti željezničke pristojbe, što bi pomoglo financirati izgradnju, promet će otići negdje drugdje.

Prema toj studiji OECD-a, očekuje se rast ukupnih potencijala Kopra u lučkom prometu između 3 i 4,5 posto do 2030. godine. Zasićenost sadašnje pruge Kopar-Divača mogla bi se dogoditi oko 2023., ali budući rast prometa neće automatski pasti na Koper. Konkurencija će se povećati, Venecija namjerava proširiti promet kontejnerima, a također žele značajno uložiti u željezničku vezu s Rijekom, što bi im  otvorilo pristup hrvatskoj željeznici. 

Komentari (2)
Pogledajte sve

Uff što će im sad skočiti izvoz, ko nama s bananama

Kada smo MI kreteni, te još uvijek nismo riješili drugu prugu prema RI i promovirali RI kao jednu od važnijih luka na Jadranu… :/

New Report

Close