McDonald’sov plan vraćanja stare slave razočarao

Autor: Poslovni dnevnik , 05. svibanj 2015. u 21:59
Koji je fokus brenda, pitaju se analitičari/REUTERS

Umjesto da pruži odgovor kako će se othrvati konkurenciji, najveći lanac brze hrane pokrenuo reorganizaciju poslovanja.

Dugoočekivani plan reorganizacije McDonald'sa koji bi najvećem svjetskom lancu brze hrane trebao vratiti stari sjaj dočekan je vrlo mlako kod analitičara, a popratio ga je i pad rejtinga kompanije.

Novi izvršni direktor McDonald'sa Steve Easterbrook najavio je do 2018. prodati 3500 restorana franšizama, čime će se vlasništvo nad globalnim franšizama povećati s 81 na 90 posto. U prijašnjem planu McDonald's je kanio prodati 1.500 restorana do 2016. godine. Također je obećao da će ukloniti "glomaznu" upravljačku strukturu i očistiti poslovanje od neučinkovitosti kako bi uštedio oko 300 milijuna dolara godišnje, od čega će većina biti realizirana do kraja 2017. godine. Kompanija će poslovanje organizirati u četiri zemljopisna područja.

To su američko tržište, zatim međunarodna tržišta, visokorastuća tržišta te ostala tržišta. Investitori koji su se nadali konkretnim planovima za rješavanje pitanja konkurencije, brzine usluge i kvalitete hrane ostali su razočarani najavama, pa je cijena dionice McDonald'sa u ponedjeljak pala 1,7 posto, na 96,13 dolara. "Nijedan potrošač nije nikada donio odluku o kupnji na temelju strukture i organizacije tvrtke. Koji je fokus brenda? Koje su potrebe koje McDonald's može zadovoljiti bolje od konkurencije?", pita Larry Light, analitičar iz tvrtke Arcature. Osim toga, rejtinška agencija Standard&Poor's u ponedjeljak je snizila rejting kompanije za jedan stupanj, sa A na A-. 

Komentirajte prvi

New Report

Close