Kineski CCCC gradi autocestu od Surčina do Obrenovca

Autor: Poslovni dnevnik , 06. srpanj 2016. u 21:59
Vrijednost posla koji će kreditirati kineska Exim banka iznosi 233,690.000 dolara

Na dionici Koridora 11 dugoj 17,6 km bit će ukupno jedanaest mostova i nadvožnjaka te dva velika čvora.

Gradnja autoceste na Koridoru 11 u Srbiji, od Surčina do Obrenovca, na kojoj će biti angažirana kineska kompanija s domaćim podizvođačima, mogla bi krenuti već početkom 2017. godine i trajat će 32 mjeseca, rečeno je iz srpskog Ministarstva građevinarstva, prometa i infrastrukture.

Planom je predviđena izgradnja autoceste dužine 17,6 kilometara u punom profilu, sa po dvije vozne i po jednom zaustavnom trakom, kao i ukupno jedanaest mostova i nadvožnjaka, zajedno s velikim mostom preko rijeke Save koji će biti dugačak oko 1800 metara, izjavio je Rade Obradović, savjetnik Zorane Mihajlović, potpredsjednice srpske vlade i ministrice građevinarstva. Na toj dionici autoceste bit će izgrađena i dva velika čvora u Surčinu i Obrenovcu.

Ugovorom je predviđeno sudjelovanje kineskih partnera u tom projektu s udjelom od 51 posto, dok će srpske tvrtke imati 49 posto, rekao je Obradović, podjećajući da je prilikom nedavnog posjeta predsjednika Kine Xi Jinpinga Srbiji potpisan poslovni ugovor s kineskom kompanijom CCCC (China Communication Construction Company) koji podrazumijeva projektiranje, izradu projekta za građevinsku dozvolu i izvođenje radova na donici Surčin – Obrenovac. Riječ je o kompaniji čija je tvrtka kćer CRBC, koja je izgradila Pupinov most preko Dunava između Zemuna i Borče. Vrijednost dogovorenog posla koji će kreditirati Exim banka iz Kine iznosi 233,690.000 milijuna dolara.

Obradović je podsjetio i da je dionica Surčin – Obrenovac na Koridoru 11 bila jedina dionica čija izgradnja nije bila ugovorena na trasi buduće autoceste od Beograda do Preljine u blizini Čačka. "Već je završen idejni projekt, sada postoji prostorni plan i idejni projekt. Ugovor predviđa takozvani žuti FIDIC koji podrazumijeva da izvođač priredi dokumentaciju za građevinsku dozvolu i izvodi radove", objasnio je savjetnik ministrice građevinarsta, dodajući da je idejni projekt koji je pripremio Prometni institut CIP bio temelj za potpisivanje ugovora. Prema njegovim riječima, analiza pokazuje da će se kada bude završena ta autocesta značajno povećati promet, te su predviđa da će do 2030. godine na toj dionici biti gotovo 30.000 automobila dnevno.

Komentirajte prvi

New Report

Close