Globalno povjerenje potrošača poboljšano, u Hrvatskoj blago palo

Autor: Poslovni.hr/Hina , 29. listopad 2014. u 13:17
Thinkstock

Povjerenje potrošača u SAD-u snažno je poraslo u trećem tromjesečju, poboljšano je i na globalnoj razini, dok je u Hrvatskoj blago pogoršano.

Povjerenje potrošača u SAD-u snažno je poraslo u trećem tromjesečju, poboljšano je i na globalnoj razini, dok je u Hrvatskoj blago pogoršano, pokazalo je danas objavljeno globalno istraživanje tvrtke Nielsen, ukazujući da su potrošači optimističniji u pogledu izgleda za zapošljavanje nego u pogledu osobnih financija.

Globalni indeks povjerenja potrošača, koji redovito izrađuje istraživačka tvrtka Nielsen, u navedenom je razdoblju uvećan jedan bod, na 98 bodova, pokazalo je istraživanje provedeno u razdoblju od 13. kolovoza do 5. rujna. Globalni indeks postojano raste od prvog tromjesečja 2012., primaknuvši se tako razini od 100 bodova, koja inače signalizira optimizam među potrošačima.

Indija je i dalje najoptimističnije potrošačko tržište u svijetu, sa 126 bodova, dok najveći pesimizam vlada među potrošačima u Italiji, čiji indeks iznosi 47 bodova, pokazalo je izvješće.

Indeks povjerenja potrošača u Hrvatskoj smanjen je za jedan bod, na 49 bodova, što znači da su potrošači u Hrvatskoj i dalje među najvećim pesimistima, zauzevši tako predzadnje mjesto na ljestvici globalnog povjerenja potrošača u trećem tromjesečju.

Istraživanje je pokazalo da su zabrinutosti u vezi gospodarstva i izgleda za zapošljavanje u trećem kvartalu splasnule na globalnoj razini u usporedbi s drugim tromjesečjem, no u Sjevernoj Americi i Europi one su zamijenjene ojačalim zabrinutostima oko rata i terorizma.

Europske države općenito su među najvećim pesimistima, što je rezultat sukoba u Ukrajini, posustajanja gospodarskog rasta i rizika deflacije u eurozoni. Njemačka i Velika Britanija, najveća gospodarstva Europske unije, bilježe pak rast povjerenja potrošača.

Američki potrošači u skupini su 10 najoptimističnijih u svijetu, zauzevši 7. mjesto, s pripadajućih 108 bodova, što znači da je porastao za četiri boda u odnosu na drugo tromjesečje, a poboljšanje se pripisuje nastavljenom jačanju optimizma u vezi izgleda za zapošljavanje. Amerikanci su nešto optimističniji i u vezi osobnih financija u odnosu na prethodno tromjesečje, za razliku od Europljana među kojima je pesimizam ojačao, što se pripisuje tvrdokorno slabom rastu tamošnjih plaća.

"Američki potrošači sada imaju puno više povjerenja nego u prethodnim godinama oporavka zahvaljujući postojanim povoljnim trendovima na tržištu rada, što se očituje u stabilnom rastu plaća i padu nezaposlenosti tijekom ove godine. Također im na ruku idu niže cijene benzina i postupno poboljšanje stanja na tržištu nekretnina. U idućim mjesecima, obzirom da svjedočimo sve većem povratku građana na tržište rada i značajnom rastu plaća, to će se vjerojatno pretočiti u snažniju potrošnju potrošača", kazala je Louise Keely, viša potpredsjednica u Nielsenu.

Najveći rast povjerenja potrošača u odnosu na prethodno tromjesečje zabilježen je u Australiji, uz rast odgovarajućeg indeksa za 12 bodova. Slijede Slovenija i Tajland, s rastom indeksa za devet odnosno osam bodova.

Čile je, pak, zabilježio najveći pad povjerenja, uz pad indeksa za sedam bodova, a slijede Filipini, s padom indeksa za pet bodova, te Italija i Ukrajina, s padom za četiri boda.

Istraživačka tvrtka Nielsen provela je online anketu među više od 30.000 potrošača na 60 tržišta u svijetu.

Komentirajte prvi

New Report

Close