Dostava robe dronovima postaje stvarnost od 2017.

Autor: Ana Maria Filipović Grčić , 05. studeni 2015. u 08:50
Prednosti dostave na ovaj način spoznao je i njemački Deutsche Post-DHL/FOTOLIA

Osim Alphabeta i Amazona, dozvolu za testiranje dronova i to u otvorenom prostoru dobio je i lanac supermarketa Wal-Mart.

Dok jedni bespilotne letjelice smatraju sigurnosnom prijetnjom a drugi tehnološkim napretkom, Google pak u njima vidi komercijalnu svrhu. Početkom tjedna najavljeno je da će Google, odnosno Alphabet, od 2017. godine klijentima dostavljati proizvode uz pomoć ove tehnologije oko koje se, zbog potencijalnih rizika za sigurnost i privatnost, u posljednje vrijeme lome koplja.

 

25kg

neće smjeti prelaziti težina komercijalnih letjelica

Prvi korak registar dronova
David Vos, odgovorna osoba Alphabetova projekta Wing, otkrio je da sa Saveznom upravom za zrakoplovstvo (FAA) pregovara o postavljanju sustava kontrole zračnog prometa za bespilotne letjelice – kolokvijalno nazvane dronovima – namijenjenih dostavi. Alphabetovim bi se dronovima upravljalo korištenjem mobilne i internetske tehnologije, dok bi dozvoljena visina leta iznosila 152 metra. David Vos, supredsjedatelj u FAA, tvrdi da je registar dronova prvi korak prema široj uporabnoj vrijednosti ove sve popularnije tehnologije na čijem su razvoju surađivali i sa svemirskom agencijom NASA-om.

Osim Alphabeta, Amazon  i Wal-Mart dio su rastućeg broja kompanija koje su prepoznale ekonomske koristi bespilotnih letećih sistema. Amazon je prva kompanija kojoj je FAA dopustila dostavu uz pomoć dronova un ožujku ove godine, dok je Wal-Mart dvije godine nakon njihovih početnih testiranja od FAA zatražio dozvolu testiranja dronova kineskog proizvođača SZ DJI Technology u svrhu dostave. Njihov bi zahtjev mogao dovesti i do određenih promjena s obzirom da su tražili dopuštenje za testiranja na otvorenom, dok su ona ranije bila dozvoljena samo u zatvorenim prostorima.

 

152metra

visina je na kojoj bi letjeli Alphabetovi dronovi

Drugačiji pristup Wal-Marta
No, Wal-Martov se zahtjev od ostalih razlikuje još po nečemu. Naime, dok Alphabet i Amazon u planu imaju dostavu između distribucijskih centara i domova kupaca, Wal-Mart traži dozvolu i za dostavu od trgovine do parkirnog mjesta na kojem se nalazi vozilo kupca. Osim toga, dronovi bi robu dostavljali iz dostavnog kamiona Wal-Marta do doma kupca. Iako tvrde da im je cilj bolji nadzorni sustav za više od 120.000 svojih proizvoda te praćenje protoka između skladišta i kamiona isporuke, ovo je ujedno i jedan od načina borbe s konkurencijom poput Amazona.

Traženje dozvola od FAA i najava ulaganja dvije milijarde dolara u osnaživanje online trgovine poklapa se s Wal-Martovim podacima o mogućem posrnuću prihoda u 2017. godini za 12 posto koja je neugodno iznenadila ulagače.  Prednosti dostave putem bespilotnih letjelica prepoznao je i njemački Deutsche Post DHL, kojemu bi uvođenje bespilotnih letjelica omogućilo da svoju uslugu učine jeftinijom i dostupnijom, a u konačnici i kvalitetnijom.

Čak 2000 dozvola
Komercijalna se svrhovitost dostave dronovima očituje u činjenici što se njima mogu pokriti i nepristupačni tereni, ali bez regulative FAA, čije je donošenje najavljeno za početak sljedeće godine, njihova šira upotreba neće biti realizirana. Iako je FAA prošle godine izdala oko 2000 dozvola za testiranje, što ide na ruku i najnovijem Wal-Martovu zahtjevu, FAA ima stroge kriterije o tome tko i kada se smije služiti dronovima.

Pretpostavlja se da će smjernice integracije dronova u nacionalni zračni prostor uključivati zabranu široke upotrebe, zahtijevati strogo poštivanje odredbi poput propisane visine leta, zahtjeva da u vrijeme polijetanja  bespilotne letjelice moraju neprekidno biti u vidnom polju i da njihova težina ne smije prelaziti 25 kilograma, prenosi Al Jazeera.

Komentirajte prvi

New Report

Close