Bespilotne letjelice SkyEye sastavljaju se kao lego kocke

Matej Meglič trenutno je jedini zaposlen u tvrtki ElevonX, više radnih mjesta otvorit će 2020. Matej Meglič trenutno je jedini zaposlen u tvrtki ElevonX, više radnih mjesta otvorit će 2020.

Slovenski zrakoplovi bez pilota koriste se za procjenu štete na većim površinama ili spašavanje nastradalih planinara.

Tvrtka ElevonX u Tržiču razvija bespilotne letjelice SkyEye. Ideja o razvoju bespilotnih letjelica započela je kao hobi u garaži još 2012., a ove godine je pet prijatelja pokrenulo posao.

U razvoju surađuju sa slovenskom tvrtkom OneDrone, koja se bavi dronovima. "Napravili smo istraživanje tržišta i utvrdili da je ostalo još puno prostora za razvoj", kaže Tomaž Plešec, odgovoran za prodaju u tvrtki ElevonX, za Finance.

Kupac prilagođava letjelicu
Od Slovenskog poduzetničkog fonda (SPS) na natječaju P2 - Poticaji za pokretanje inovativnih tvrtki u 2019. godini, dobili su 54.000 eura, koje će iskoristiti isključivo za razvoj. Samo je Matej Meglič trenutno zaposlen u ElevonX-u, a više radnih mjesta planirano je sljedeće godine. "Odmah smo se uključili u P2 projekt jer je to bio jedini početni novac koji smo mogli dobiti", objašnjava Plešec.

Prema njegovim riječima, prednost njihovih bespilotnih letjelica je u tome što se oni koriste za dulje vrijeme letenja, za što dronovi nisu pogodni. Istovremeno, to ne stvara tako velike troškove kao, na primjer, helikopteri, gdje su sati leta deset puta skuplja od letjelica koje proizvodi ElevonX. Na primjer, u gorskom spašavanju, koristeći prilagođenu kameru, bespilotni zrakoplov SkyEye mogao bi pomoći pronaći žrtve u planinama, a zatim odmah na to mjesto poslati helikopter. To bi skratilo vrijeme spašavanja i smanjilo troškove letenja. Njihovie zrakoplovi koriste se i za druge potrebe.

 

54 tisuće

eura dobio je ElevonX od Slovenskog poduzetničkog fonda

"Uz pomoć letjelica izrađujemo multispektralne ili orto fotografije. Na primjer, za Triglav Osiguraje procjenu štete na većim površinama, a možemo otkriti uništenja zemljišta oslikavajući posljedice prirodnih katastrofa. Surađujemo i s vojnim i geodetskim stručnjacima", rekao je Meglić. "Razmišljali smo o tome kakav zrakoplov razvijati, jer svaka industrija ima svoj tip", objašnjava Meglič.

Do danas su u tvrtki ElevonX razvijena četiri modula koja se mogu sastaviti kao lego kocke. Tako svaki kupac može prilagoditi zrakoplov po svojoj želji. "Nigdje u svijetu ne postoji takav sustav modularnosti", ističe Plešec. Prvi se modul zove Delta i već se koristi, a tu su i moduli Sierra i VTol, koji može uzletjeti kao helikopter. Očekuje se da će modul Charlie, koji je pogodan za ugradnju manjih senzora, biti dostupan krajem sljedeće godine.

U zraku 3 do 5 sati
Letjelica s električnim pogonom može biti u zraku više od tri sata, a s motorom na benzinski pogon više od pet sati. Modul VTol, tvrtka DroneOne predstavila je na sajmu  The Commercial UAV Show u Londonu prije dvije godine.

Ta bespilotna letjelica uzlijeće se i slijeće kao helikopter, ali vodoravno leti poput zrakoplova. Opremljena je stabiliziranim držačem za kameru slovenske tvrtke AtmoLAB, te kombinira toplinsku kameru visoke rezolucije i kameru s povećanjem od 10 puta. 

Samo registrirani korisnici mogu komentirati
Nemaš korisnički račun? Registriraj se ovdje! Prijavi se ovdje!
Pregled dana
Pogledaj sve