Srpski BIK traži partnere u Hrvatskoj

Autor: Darko Bičak , 16. travanj 2009. u 22:00

Kragujevačka tvrtka predstavila projekt niskopodnog autobusa na zemni plin

Nakon što je Hrvatska postala jedna od 10-ak zemalja svijeta koja je ovladala tehnologijom proizvodnje niskopodnih tramvaja, slična situacija mogla bi biti i s niskopodnim autobusima. Naime, tvrtka BIK Vulović transport iz Kragujevca predstavila je u četvrtak u Zagrebu svoj projekt niskopodnoga gradskog autobusa BIK-203CNG pokretanog na zemni plin.

Zajednički nastup
Prema riječima direktora srpske tvrtke Zorana Vulovića, okupljen je niz tvrtki u projekt Bus industrije Kragujevac (BIK), a otvoreni su za partnere iz Hrvatske. BIK-203 se proizvodi, do sada je izrađeno 60 komada za gradski kragujevački prijevoz, na bazi platforme bjeloruskog proizvođača vozila MAZ. Budući da između Srbije i Bjelorusije postoji carinska tarifa od jedan posto, Vulović upravo na tom tržištu vidi priliku za zajednički nastup hrvatskih i srpskih tvrtki. “Naš autobus objedinjuje jeftinu bjelorusku platformu s najboljim zapadnim i domaćim dijelovima visoke kakvoće i prihvatljive cijene te imamo Euro4 normu. Plinski CNG motor proizvodi Cummins, mjenjač je Allisonov, a ovjes, osovine i spremnici su njemačkog porijekla”, rekao je Vulović.Projekt autobusa je već u proizvodnoj fazi, no potrebna su poboljšanja na opremi za udobnost putnika. Vulović kaže da je već danas spreman potpisati ugovor s nekim hrvatskim proizvođačem klima-uređaja za autobuse. Branko Mihalić, menadžer Hrvatskog autoklastera, kaže da je dosad interes za suradnju s BIK-om iskazalo pet hrvatskih tvrtki. Pojasnio je da uglavnom riječ o manjim proizvođačima, a ne velikim tvrtkama nositeljima domaće autoindustrije.BIK će u Hrvatskoj zastupati Auto Gaz direktora Ratka Mamule, koji je već izlagao Vuletićeve kamione na Zagrebačkom velesajmu. Iako su u BIK-u svjesni da će se teško uspjeti probiti u ZET, koji ovih dana dobiva naručene autobuse na plin, vjeruju da će cijenom i kvalitetom uspjeti na tržištu. Kao svoje adute Vuletić vidi nisku cijenu od autobusa od oko 160.000 eura, što je, “čak 40 posto niže od najeftinijeg zapadnog proizvoda”.

Velika ušteda
Isplativnost plinskog pogona u BIK-u ilustriraju podatkom da ih je gorivo od Kragujevca do Zagreba stajalo samo 35 eura, što je cijena autobusne karte. Procijenjena godišnja ušteda goriva CNG autobusa je 6000 eura, na bazi gradske vožnje od 250 km dnevno. Osim toga planira se potpuno srpsko-hrvatski proizvod – niskopodni minibus, plod suradnje BIK-a i Brodarskog instituta Zagreb. Riječ je o svjetskoj inovaciji s velikim izvoznim potencijalom, koja bi svjetlo dana trebala ugledati 2010. godine.

Plinski autobusi

Tržište za više tisuća vozila
Zoran Vuletić je najavio sudjelovanje BIK-a na natječajima za dobavu plinskih autobusa u Poljskoj i Mađarskoj za ukupno 160 vozila. Očekuje se da će Beograd trebati obnoviti svoj vozni park s ukupno 1500 autobusa. U BIK-u imaju kapacitet proizvodnje 200 autobusa godišnje, no plan je dostići kapacitet od 500 komada godišnje.

Komentirajte prvi

New Report

Close