Rigorozno osiguranje uteg avioindustriji

Autor: Ksenija Končevski , 29. prosinac 2009. u 22:00

Incident uoči Božića pokazao je kako je silan novac utrošen na povećanje sigurnosti zapravo bačen u vjetar

Još rigoroznije mjere osiguranja na američkim aerodromima uvedene prošloga vikenda, prema mišljenju stručnjaka, mogle bi dodatno umanjiti potražnju za putovanjima avionom dok avioindustrija zbog gospodarske krize već trpi velike gubitke.

Naime, nigerijski napadač koji je na Božić nadomak detroitskoj zračnoj luci pokušao aktivirati bombu u avionu Northwest Airlinesa sa oko 300 putnika natjerao je američku službu za unutarnju sigurnost da dodatno poveća sigurnosne mjere za putovanja avionom. Pored pretraživanja prtljage, detektora metala, psa tragača za eksplozivnim napravama, pretresanja i praćenja ponašanja, putnicima za SAD od sada se nalaže da za vrijeme posljednjeg sata leta ostanu sjediti na svojim mjestima bez pristupa ručnoj prtljazi koju unose u avion i da kod sebe ne drže nikakve osobne stvari. Michael Boyd, predsjednik konzultantske i tvrtke specijalizirane za istraživanja u avioindustriji napominje da spomenute restrikcije podrazumijevaju i zabranu korištenja laptopa u posljednih sat vremena trajanja leta što bi se moglo negativno odraziti na putovanja na domaćim rutama. Pogotovo uzme li se u obzir da sat vremena može činiti znatan dio trajanja leta.

Nova ograničenja
Air Canada je putnicima za SAD čak poručila da se pripreme na odgode i otkazivanja letova, a da prtljagu koju sa sobom unose u avion ograniče na jedan komad. Isto je putnicima savjetovao i British Airways koji u SAD lete sa aerodroma Heathrow, Gatwick i London City. Neka aviokompanije idu još i dalje pa su odlučile zakloniti neke sustave zabave za vrijeme leta, uključujući mape za praćenje ruta. Međutim, neki analitičari ističu da dok duže trajanje ukrcaja zbog uvođenja strože kontrole možda neće odvratiti putnike avionom na međunarodnim rutama koji ionako već troše puno vremena u tranzitu, uvođenje strožijih mjera bi moglo imati negativan utjecaj na kraćim rutama za poslovne putnike. S takvim se ocjenama slaže i Robert Mann, savjetnik za avioindustriju u R.W. Mann & Company.Smatra da aviokompanije moraju paziti kako će to utjecati na poslovne putnike koji karte plaćaju skuplje, a putuju puno češće. “Postanu li to letovi s četverosatnim čekanjem, poslovni putnici na to neće htjeti pristati”, smatra Mann.

Bačen novac
Analitičari konzultantske tvrtke Frost and Sullivan još su prije nekoliko su godina prognozirali udvostručenje potrošnje na sigurnosnu provjeru na aerodromima do 2009. uključujući uređaje, infrastrukturu, osposobljavanje zaposlenika i savjetodavne usluge. Primjerice, 2003. potrošnja na opremu američke Uprave za sigurnost transporta (TSA) iznosila je 6,5 milijardi dolara. Strože mjere sigurnosti i gospodarska kriza ne idu na ruku aviokompanijama koje ionako trpe velike gubitke. Delta Air Lines koja se lani spojila sa Northwest Airlinesom čiji se avion prošloga tjedna našao na meti napada se kao i druge aviotvrtke u sektoru prilagođava drastičnom padu prometa.

ZL Zagreb

Bez novih mjera
U Zračnoj luki Zagreb napominju da nemaju izravnih letova prema SAD-u, nego isključivo prema europskim i domaćim odredištima. Stoga i nisu obvezni primjenjivati dodatne mjere zaštite, koje su propisane na letovima prema SAD-u.

Najmodernija tehnologija
Poručuju da nadležne službe Zračne luke Zagreb i Ministarstva unutarnjih poslova vrše pojačani pregled putnika i prtljage, te jači nadzor objekata i okoliša, što ne usporava protok putnika i ne stvara kašnjenja. Nadalje poručuju da koriste najmoderniju tehnologiju s naglasakom na edukaciju djelatnika i kontrolu kvalitete provedbe mjera zaštite.

Komentirajte prvi

New Report

Close