Prihodi i zarada Alphabeta skočili više od 20 posto

Autor: Poslovni.hr/Hina , 29. srpanj 2016. u 08:10
Foto: Thinkstock

Osim samog Googlea, koji obuhvaća internetsku tražilicu i YouTube, i ostali poslovni dijelovi Alphabeta, koji uključuju druge online servise i projekte u eksperimentalnoj fazi, bilježe poboljšanja.

Alphabet je u proteklom tromjesečju ostvario prihode od 21,5 milijardi dolara, što je 21 posto više nego u istom lanjskom razdoblju, dok je dobit te krovne kompanije Googlea skočila 24 posto, što se zahvaljuje rastu oglašavanja.

Prema poslovnom izvješću objavljenom u četvrtak, čista dobit Alphabeta dosegnula je u drugom kvartalu ove godine 4,88 milijardi dolara, dok je u istom lanjskom razdoblju iznosila 3,93 milijarde.

Prihodi Googlea od oglašavanja porasli su u proteklom tromjesečju 19,5 posto, na 19,14 milijardi dolara, pri čemu je broj oglasa, ili plaćenih 'klikova', skočio za 29 posto u odnosu na isto razdoblje prošle godine.

Premda je prosječna cijena online oglašavanja, ili trošak po 'kliku', ponovno zabilježila pad, analitičari kažu da rezultati pokazuju da se Alphabet dobro nosi sa žestokom konkurencijom Facebooka na tržištu video oglašavanja, koje snažno raste jer su oglašivači spremni dobro platiti za nekoliko sekundi pažnje ciljanih gledatelja sadržaja.

Google i ostali igrači na tom tržištu nastoje zagrabiti u oglašivačke prihode tradicionalnih televizijskih postaja, koji će, prema procjenama, samo na američkom tržištu ove godine iznositi oko 70 milijardi dolara.

Za udar na televizijske postaje najbolje je, smatraju analitičari, pozicioniran Alphabetov YouTube, koji ima više od milijardu korisnika, a u ciljanim skupinama ljudi starih od 18 do 34 i od 18 do 49 godina čak i više nego bilo koja američka kabelska televizijska postaja.

"Video je golema komponenta digitalnog sadržaja, a YouTube u tome i dalje briljira", kaže Colin Gillis, analitičar u tvrtki BGC Partners.

Osim samog Googlea, koji obuhvaća internetsku tražilicu i YouTube, i ostali poslovni dijelovi Alphabeta, koji uključuju druge online servise i projekte u eksperimentalnoj fazi, bilježe poboljšanja.

Doduše, gubitak tzv. 'Other Bets' poslovne jedinice Alphabeta u proteklom je tromjesečju povećan na 859 milijuna dolara, što je posljedica velikih ulaganja u nove projekte. No, prihodi tog segmenta Alphabeta porasli su za 150 posto na godišnjoj razini, na 185 milijuna dolara.

Zahvaljujući boljim poslovnim rezultatima nego što su analitičari očekivali, cijena dionice Alphabeta porasla je jučer u produženom trgovanju na Wall Streetu za 4 posto.

Komentirajte prvi

New Report

Close