Posao su počeli u maloj kući, danas opskrbljuju 80 država

Obitelj je važan temelj uspjeha grupacije De Rigo, Foto: PD Obitelj je važan temelj uspjeha grupacije De Rigo, Foto: PD

Kada je njihovo ime postalo poznato u svijetu biznisa, braća Ennio i Walter odlučili su pokrenuti vlastitu kompaniju

U kasnim 70-ima Ennio De Rigo, koji se tada bavio graditeljstvom i imao u svom vlasništvu imao tvornicu hladnjaka Surfrigo, odlučio je uložiti u proizvodnju naočala. Danas je De Rigo svjetski lider u dizajnu, proizvodnji i distribuciji vrhunskih dioptrijskih i sunčanih naočala. Grupa je jedna od najuspješnijih na području optičke maloprodaje s vlastitim lancima, General Optica u Španjolskoj, Mais Optica u Portugalu i Opmar Optik u Turskoj te podružnicom Boots Opticians u Ujedinjenom Kraljevstvu. Putem razgranate veleprodajne mreže kojom upravlja De Rigo Vision SpA, proizvodi grupacije se distribuiraju u otprilike 80 država, većinom u Europi, Aziji i Americi, kroz 16 kompanija i više od 100 neovisnih distributera.

“Može se reći da smo započeli posao u štali: u maloj kući u naselju Pozzale di Cadore. Moj suprug se prvi put upustio u biznis s naočalama kao partner koji je financirao malo poduzeće. U to nas je vrijeme bilo petnaest i radili smo na ugovor za tri velika klijenta, u Njemačkoj, u Sjedinjenim Državama i u Italiji. Izrađivali smo naočale koje su bile poznate kao ‘perolake’ jer su bile iznimno lagane, što je bio veliki uspjeh i dobar početak”, prisjetila se početaka Emiliana De Rigo, supruga Ennia De Rigo.

Kada je njihovo ime postalo poznato u svijetu biznisa, braća Ennio i Walter odlučili su pokrenuti vlastitu kompaniju, koja je proizvodila naočale i distribuirala ih kroz svoju prodajnu mrežu. Izgradili su novu tvornicu u naselju Limana te osnovali Charme Lunettes, malu obiteljsku kompaniju s 30 radnika koji su izrađivali sunčane naočale, okvire i komponente okvira za dioptrijske leće.

“Iskoristili smo novu tvornicu za proizvodnju Police naočala koja je započela 1983. godine i lansirali smo Sting u Pozzaleu 1985. godini”, pojašnjava De Rigo.

Oglašavanjem do publike

Napomenula je kako u početku nije bilo lako jer se De Rigo natjecao s čvrsto afirmiranim tvrtkama poput Luxottica, Safilo i Lozza. Kasnije je De Rigo kupio Lozzu, najstariji talijanski brend naočala, osnovan davne 1878.godine.

“Lozza je bio div i to je bio naš san. U to su vrijeme optičari iz cijele Italije dolazili u Lozzu kupiti dijelove i brend je bio na vrhuncu svog uspjeha. Nikad nisam ni pomislila da bi brand Lozza jednog dana mogao biti naš...”, objašnjava Den Rigo.

De Rigo obitelj je prva počela ulagati u oglašavanje, u vrijeme kada je malo ljudi vjerovalo u to, te su zaslužni za rast popularnosti sunčanih naočala u Italiji, učinkovito gradeći novo tržište.

“Možemo reći da smo zaslužni za dovođenje sunčanih naočala u optike. Prije su se prodavale samo u trafikama i na tržnicama. Mi smo uspjeli razviti prodaju sunčanih naočala, za razliku od drugih proizvođača, koji su proizvodili samo dioptrijske naočale, uz nekoliko iznimaka poput brenda Ray Ban˝, kaže De Rigo.

Od 80-ih do sredine 90-ih dogodio se boom. To je bilo vrijeme eksponencijalnog rasta no tada su, došli i drugi konkurenti.

˝Lozza se pridružila Policeu i Stingu tri brenda u koja još uvijek snažno vjerujemo, u koje nastavljamo ulagati i koji predstavljaju naše uporište. No i drugi brendovi za koje posjedujemo licence jednako su nam važni te nastavljamo ulagati jednake napore u njihov razvoj˝, ističe De Rigo.

Kompanija je snažno rasla od 80-ih te otvorila svoj prvi proizvodni pogon u Longaroneu 1993. godine, nastavljajući sa širenjem i otvaranjem mnogobrojnih međunarodnih podružnica, prvo u Europi, a onda i u ostatku svijeta.

Imaju 19 dizajnera

Proizvodi grupe prodaju se u otprilike 80 zemalja diljem svijeta, kroz 16 komercijalnih filijala, pet maloprodajnih podružnica i 100 neovisnih distributera. De Rigo prenosi talijansku optičku tradiciju i stil diljem svijeta zahvaljujući radu 3000 zaposlenika i kreativnosti 19 dizajnera.

Kako tvrdi De Rigo, temelj svega predstavljaju međusobni odnosi i fokusiranost na ljude, što kompaniju čini jednom velikom obitelji. “Vrlo smo bliski s našim ljudima. Sve ljude koji rade za De Rigo doživljavamo kao obitelj i na to smo ponosni. Vjerujemo u određene vrijednosti te ih prvenstveno nastojimo prenijeti svojoj djeci, ali i ljudima koji rade s nama. Našu kompaniju čine ljudi i oni su nam važniji od svega drugog. Tvrtka ima snažne lokalne korijene. Osjećamo veliku dužnost prema društvu jer svi u pokrajini Belluno za život zarađuju baveći se naočalama”, poručuje De Rigo.

Za kraj je istaknula kako uspjeh talijanske optičke industrije ovisi o povjerenju i zadovoljstvu kupaca. Naime, njihova obiteljska kompanija uvijek je bila vrlo bliska sa svojim klijentima.

˝Neki ljudi me još uvijek zovu kako bi me pitali o našim proizvodima, što najbolje pokazuje koliko su naši odnosi oduvijek bliski. Još uvijek volim pokazati svoj entuzijazam i želju za akcijom u poslu jer me izluđuje biti doma. Imamo mnogo talentiranih mladih ljudi i nastojimo im davati savjete na temelju vlastitog iskustva. Volim poželjeti dobrodošlicu mladim ljudima koji se počinju baviti mojim područjem posla – prodajom i marketingom – govoreći im da postaju dio obitelji, što im iznova pokazujemo svaki dan”, zaključuje De Rigo.     

Komentari (0)
Samo registrirani korisnici mogu komentirati
Nemaš korisnički račun? Registriraj se ovdje! Prijavi se ovdje!