Konzum u BiH ispred Interexa i Mercatora po tržišnom udjelu

Autor: Milan Šutalo , 26. kolovoz 2008. u 06:30

Tvrtka Ivice Todorića u prvoj polovici godine udvostručila je udjel u odnosu na isto razdoblje prošle godine

Preuzimanjem lokalnih trgovačkih tvrtki i uzimanjem objekata u zakup hrvatski trgovački lanac Konzum nakon četiri godine tržišne utakmice preuzeo je vodeću poziciju među trgovačkim lancima u Bosni i Hercogovini. U utrci s Interexom, članom francuske grupacije Groupement des Mousquetaires, i slovenskim Mercatorom, koji su se orijentirali na gradnju vlastitih trgovačkih centara u BiH, Konzum je daleko ispred svojih glavnih konkurenata u BiH.

Prodaja trgovina
Premda agencija GfK, koja jedina u BiH obavlja istraživanja tržišnih udjela trgovačkih kuća u maloprodaji, još nije objavila rezultate polugodišnjih istraživanja, neslužbene informacije iz više izvora do kojih je došao Poslovni dnevnik govore da je Konzumov tržišni udio u BiH narastao na 12 posto. Riječ je o dvostruko većom udjelu u odnosu na lipanj 2007. godine. Tržišni udio Interexa povećan je sa 5,8 na oko osam posto. I udio Mercatora rastao je brže od planiranog, no sa sadašnjih sedam posto i on znatno zaostaje za Konzumom. Tržišni udjel tuzlanskog Binga iznosi također sedam posto, grupacije MIMS 4,5 posto, a Drvoprometa i Miškovićeve Delte po 2,5 posto. I dok su prije godinu dana mali trgovci u BiH držali 80 posto tržišta, sada je taj udio smanjen na manje od 65 posto. Konzum je prisutan u BiH od lipnja 2004. godine kada je otvoren Velpro iz Sarajeva, najveći trgovačko-distributivni centar u BiH. Od 2006. uslijedilo je intezivno širenje Konzumove maloprodajne mreže. Todorićeva tvrtka kupuje lokalne trgovačke lance – sarajevski VF Komerc koji je raspolagao sa 13 trgovina, čitlučki Mališić i tvrtku Dženanović iz Zenice s po deset objekata, širokobriješku Dionu, hipermarkete Aura… “S ukupno 63 maloprodajna objekta, super, maxi i minimarketa diljem BiH, te šest Kozmo drogerija, Konzum je tržišni lider u BiH”, kaže za Poslovni dnevnik direktor Konzuma Sarajevo Ismir Brkić. Poslovna strategija Konzuma predviđa nastavak širenja mreže u BiH. Brkić nam, međutim, nije želio otkriti polugodišnje poslovne rezultate, ističući kako je praksa tvrtke da prihod i dobit objave na kraju godine. “Dosadašnji financijski pokazatelji su vrlo dobri. Imamo kontinuiran rast prihoda i naše procjene ukazuju da će 2008. biti najuspješnija poslovna godina Konzuma na tržištu BiH. Konzum zapošljava više od 1700 radnika”, kaže Brkić. Neslužbeno doznajemo i kako je cilj do kraja poslovne godine tržišni udio povećati na 15 posto. Francuski Interex prvi je inozemni trgovački lanac koji je ušao u BiH još 1999. godine. Danas imaju oko 800 zaposlenih te 22 objekta u 19 gradova. Vlasnici Interexa planiraju agresivnije otvaranje novih objekata, s fokusom na manje prostore locirane u središtu gradova.

Ulaganja Mercatora
Slovenski maloprodajni lanac Mercator također intenzivno investira u širenje maloprodajne mreže. Mercator u BiH ima 25 maloprodajnih objekata. Uskoro se otvara centar u Banjoj Luci, prvi u RS. Mensud Lagumdžija, direktor Mercatora BH, kaže da bi najkasnije u prosincu trebali biti otvoreni centri u Brčkom, Ilidži i Sarajevu. U širenje poslovanja u BiH uložit će 17 milijuna eura.

Širenje Delte i Tuša

Nakon što je kupila banjolučki Tropic centar, a nedavno i banjolučku Robnu kuću Boska, najveće šanse za preuzimanje najvišeg tržišnog udjela u Republici Srpskoj ima Delta Miroslava Miškovića. Novost na maloprodajnom tržištu BiH je i ulazak drugog najvećeg slovenskog trgovačkog lanca Tuš. Maloprodajne objekte osim u Bihaću, imaju i u Cazinu, Tuzli, Bijeljini i Brčkom. Tuš intenzivno gradi čak deset trgovačkih centara u gradovima u BiH.

Komentari (1)
Pogledajte sve

SAMO RAJA nema s ČIME KUPOVATI!?

New Report

Close