Apple u jednom tromjesečju prodao više pametnih telefona nego Samsung, prvi puta nakon pet godina

Autor: Poslovni.hr/Hina , 01. veljača 2017. u 09:09
Foto: Reuters

Slabljenje potražnje za iPhoneima u Kini posljedica je usporavanja rasta tamošnjeg gospodarstva, a time i potrošnje stanovništva.

Apple je u posljednjem lanjskom tromjesečju po prvi put nakon pet godina prodao više pametnih telefona nego njegov najveći konkurent Samsung, pa su prihodi tog tehnološkog diva porasli više nego što se očekivalo.

Prema poslovnom izvješću, objavljeno u utorak, prihodi Applea u proteklom tromjesečju dosegnuli su 78,35 milijardi dolara, što je 3,3 posto više nego godinu dana prije i više od 77,25 milijardi dolara, koliko su očekivali analitičari. To je i najveći kvartalni prihod Applea u njegovoj povijesti.

"Oduševljeni smo što možemo objaviti da je blagdansko tromjesečje rezultiralo najvećim kvartalnim prihodima ikada, a postavili smo i neke druge rekorde. Prodali smo više iPhonea nego ikada prije i ostvarili rekordne prihode od iPhonea, usluga, Maca i Apple Watcha", poručio je u izvješću izvršni direktor Applea Tim Cook.

Čista dobit tvrtke iznosila je, pak, 17,9 milijardi dolara, manje u odnosu na 18,36 milijardi u istom razdoblju godinu dana prije.

Rast prihoda ponajviše se zahvaljuje snažnom rastu prodaje pametnih telefona iPhonea, koja čini oko dvije trećine ukupne prodaje Applea.

U tromjesečju, obilježenom snažnom potrošnjom uoči božićnih blagdana, Apple je prodao 78,3 milijuna iPhonea, dok je godinu dana prije prodaja iznosila 74,78 milijuna. To je i prvi rast prodaje i prihoda iPhonea nakon tri tromjesečja pada.

Prema podacima analitičke tvrtke Strategy Analytics, Samsung je u tom tromjesečju prodao 77,5 milijuna pametnih telefona, pa je po prvi put od četvrtog kvartala 2011. godine Apple nadmašio južnokorejskog konkurenta.

U tom je tromjesečju Samsung povukao s tržišta Galaxy Note 7 telefone zbog zapaljenja baterija.

I dok su prihodi Applea na američkom tržištu snažno porasli, prihodi od prodaje u Velikoj Kini, odnosno na tržištima Kine, Hong Konga i Tajvana, što je drugo najveće Appleovo tržište nakon američkog, pali su u proteklom tromjesečju za 11,6 posto na godišnjoj razini, na 16,2 milijarde dolara.

Slabljenje potražnje za iPhoneima u Kini posljedica je usporavanja rasta tamošnjeg gospodarstva, a time i potrošnje stanovništva.

No, iz Applea kao pozitivnu stranu ističu usporavanje pada prodaje, s obzirom da je u prethodnom tromjesečju pad iznosio 30 posto na godišnjoj razini.

Svijetlu točku u Appleovom izvješću predstavlja i rast prihoda od usluga tvrtke, koje među ostalim uključuju aplikacije Apple Music, Apple Pay, App Store i iCloud, za 18,4 posto na godišnjoj razini, na 7,17 milijardi dolara. To se ponajviše zahvaljuje popularnosti igara, ali i povećanju prihoda od pretplate.

Zahvaljujući boljim rezultatima nego što su analitičari očekivali, cijena dionice Applea u utorak je u produženom trgovanju na Wall Streetu porasla gotovo 3 posto.

Komentirajte prvi

New Report

Close