Rijetki pupoljci uspiju procvjetati na sivom tržištu

Autor: Marta Duić , 11. svibanj 2016. u 10:07
Foto: Pixsell

Jedan od najljepših poslova ujedno je i jedan od najneizvjesnijih.

Cvjetni atelier Fiores, cvjećarnica LAT art i Pollak cvijeće dokazuju kako uz ljubav prema poslu, entuzijazam i dozu kreativnosti svaki biznis može uspjeti. Cvjetni atelier Fiores otvoren je 2010. godine, a javnosti se predstavio izlaganjem na Flora artu te otvaranjem prve cvjećarnice na Tržnici Jarun.

“Ideja je došla od moga oca koji je u meni vidio talent i potencijal za taj kreativan i, mogu reći, zahtjevan posao. Cvijeće je lijepo, kreativno, nadahnjujuće i uvijek ima mjesta za neku novu ideju, dekoraciju…”, prisjetila se početaka Anja Sefaja, vlasnica cvjetnog ateliera Fiores.

Riječ je o malom obiteljskom biznisu, a kako kaže Sefaja, cijela priča je krenula s maloprodajom, ciljajući time na mlađu, moderniju klijentelu koja zna prepoznati dizajn, stil i kvalitetu. “Kako bismo bili u trendu te konkurentni na tržištu, idemo u korak s novim tehnologijama, načinima izrade dekoracija te širenjem ponude. Volimo miješati boje, stilove, materijale”, kaže Sefaja. Marko Pollak vlasnik je tvrtke Pollak dizajn kojoj je primarna djelatnost cvjećarstvo, a cvjećarnica Pollak cvijeće otvorena je početkom 2012. godine.

“Posao s cvijećem je obiteljski posao, pa je otvaranje cvjećarnice bio logičan slijed. Inače, otac mi je uvoznik cvijeća već 20-ak godina. Kako je cvijeće u današnje vrijeme luksuz i teško da se možete obogatiti na njemu, prvenstveno je potrebno voljeti taj posao jer je uistinu potrebno uložiti velike napore da bi opstali na tržištu”, objašnjava Marko Pollak, vlasnik Pollak dizajna. Adrijana Petrlić cvijećem se bavi već 16 godina, a prije tri godine odlučila se otvoriti svoju cvjećarnicu Cvijeće LAT art. Kako kaže, u ovom poslu je završila sasvim slučajno kada je zbog nedostatka posla u struci došla na ispomoć u jednu cvjećarnicu.

“Tu se razvila ljubav prema cvijeću koja traje još i danas. Posebnost mog cvjetnog ateliera je misao vodilja ‘manje je više’.S misao mojih buketa je da plijene pažnju svojom ljepotom i skladom boja, a ne veličinom. Moji kupci su to prepoznali i po takve cvjetne dekoracije se i vraćaju. Obilježavaju me roza i bijela boja i vintage stil koji se vidi u mom prostoru i odražava u buketima. Nove cvjetne usluge, ponude i asortiman dođu sami od sebe. Pratim svjetske trendove, ali s daškom vlastite osobnosti”, objašnjava Adrijana Petrlić, vlasnica LAT arta.

Prve poslovne suradnje

Čim je otvoren atelier Fiores, dobili su poziv iz hotela The Regent Esplanade te su godinu i pol bili njihovi službeni floristi i aranžeri. Opskrbljivali su cijeli hotel sa svježim cvijećem te slagali potrebne cvjetne dekoracije na dnevnoj bazi te naravno poseban dekor za Božić i blagdane.

 

Marko Pollak, 
vlasnik Pollak dizajna

Oni koji rade od doma ili iz garaža nama koji uredno plaćamo doprinose, poreze, najmove i davanja državi uzimaju kruh, a ponekad imam osjećaj da institucije zatvaraju oči nad tim

“Nedugo nakon toga smo dobili poziv iz hotela Sheraton, te je na obostrano zadovoljstvo otvorena cvjećarnice u Draškovićevoj ulici u lokalu u vlasništvu hotela. Cvjećarnica je radila dvije godine, ali smo je odlučili pretvoriti u atelier za vjenčanja jer smo uvidjeli potrebu tržišta za novim mladim snagama i novim idejama”, kaže Sefaja. Od maloprodaje, točnije buketa, aranžmana, biljaka, zamatanja poklona, advenata su se krenuli širiti na ono najbolje u cvijeću – vjenčanja. Kako tvrdi, klijente su privukli izgledom i stilom cvjećarnice, naime, u Fioresu su mogli naći ponudu kakve nije bilo u susjedstvu, a i šire.

Svaki vikend od travnja do studenog dok je sezona vjenčanja i cvjetni atelier Fiores ima vjenčanja, a često i nekoliko njih u jednom vikendu. Osim vjenčanja rade i na organizaciji evenata i gala večera. Kako kaže Sefaja, brojke i novi klijenti neprestano dolaze.

“Uspjeli smo se nametnuti na tržištu posljednjih šest godina. Naša posebnost je u tome što ja na svaku mladenku gledamo prvenstveno kao na klijenticu za koju želim odraditi odličan posao, a zatim kao na čovjeka kojega tijekom naših par susreta na dogovorima za cvijeće upoznajem i pokušavam shvatiti i osjetiti kakvo to ona vjenčanje zapravo želi i kakva cvjetna priča tu treba biti ispričana”, objašnjava Sefaja. Za Pollaka je razvoj posla šao vrlo sporo i bilo je potrebno je puno odricanja da bi se maknuli s mrtve točke i pokrenuli posao.

“U ovom poslu je lokacija izuzetno bitna jer bez nje posao ne može napredovati. Naša nova adresa je donijela nove izazove i više posla, što smo i željeli”, kaže Pollak. O brojkama mu je kaže, teško govoriti jer se cvjećarstvo svodi na sezonski posao, točnije posao se vrti najviše oko blagdana. Primjerice prije blagdana Svih svetih imaju dvjestotinjak kupaca, a dan poslije se zna desiti da ih je tek nekoliko. Ipak, pohvalio se kako je više od 30 posto kupaca stalno, dok ostali dolaze periodično i po preporuci. Njegove kutije s cvijećem preko noći su postale hit.

“Ideju sam ‘pokupio’ iz drugih zemalja jer sam imao puno upita za takav tip dekoracije. Hrvatska je mala zemlja i teško je napraviti nešto za čime će ljuti poludjeti, ali izgleda da su kutije napravile svoje, možda čak uspijemo masovnije vratiti kulturu kupovanja cvijeća. Kutije se izuzetno dobro prodaju s obzirom na to da se cijene kreću od 250 kn na više, ali vjerujem da je za prodaju zaslužan isključivo dobar marketing i naravno zvučno prezime”, otkriva nam Pollak.

Svaki dan, novi izazov

Petrlić objašnjava kako broj kupaca na dnevnoj bazi ne postoji, naime u ovom poslu ima dana kada dođe samo jedan, a već drugi dan ih bude deset. “Svaki dan je novi izazov, dolaze nam stalni kupci i oni po preporuci. Taj broj se naravno s godinama povećava i širi se krug ljudi. Sve radim sama, ali ovaj posao mi nije naporan jer ga istinski volim i s veseljem ga radim”, zaključuje Petrlić. Sefaja ističe da im zahvaljujući web stranici i preporukama stalnih klijenata posla ne nedostaje. “Moj je tata u poslovnom svijetu već 30 godina te ima znanja i iskustva koja meni nedostaju, tako da su njegovo iskustvo i moja mladost i energija ispale idealna kombinacija. Ja sam taj kreativni dio priče, a tata je onaj koji to sve nadzire, vodi i brine o onim praktičnim stvarima, koje nama kreativcima možda slabije idu”, objašnjava Sefaja.

Veleprodaja i problemi

Pollak objašnjava kako je cvjećarstvo izuzetno naporan posao, u njegovoj cvjećarnici je troje zaposlenih, ali u konačnici sve ide preko njegovih leđa jer kako tvrdi Pollak, bez kontrole, teško da stvari mogu funkcionirati. Ipak otkrio nam je kako se nadamo otvorenju još poslovnica u Zagrebu, a i Hrvatskoj, ali čeka pravo mjesto i vrijeme.
“U našem poslu, postoje problemi kao što su otvorena veleprodaja za sve kupce, doslovno bilo tko može doći na veleprodaju cvijeća i nama potrebnog materijala za rad te kupiti što želi i raditi svoje dekoracije. Kada bi bilo zakonom regulirano da samo firma ili obrt za cvijeće može dolaziti na veleprodaju, bilo bi nama profesionalcima svima lakše. Mogli bi svi biti konkurentniji”, požalila se Sefaja.
Kao glavni problem ovog biznisa Pollak izdvaja to što mnogi pojedinci rade doma iz garaža i “kradu posao” cvjećarima. “Oni nama koji uredno plaćamo doprinose, poreze, najmove i davanja državi uzimaju kruh, a ponekad imam osjećaj da nadležne institucije zatvaraju oči nad tim”, objašnjava Pollak.

Projekti i gala večere

Najzahtjevniji projekt za Fiores imali su na ljeto 2014. i 2015. godine kada su u Selcu u hotelu Amabilis radili cvjetne dekoracije za rođendan kćeri ruskog naftaša koji je zakupio na mjesec dana cijeli hotel te su lustere i stupove oblačili u cvijeće. Na samom eventu je radilo šestero ljudi i to doslovno danonoćno.
“Što smo duže na tržištu, sve više klijenata dolazi preko preporuke nekoga kome smo dekorirali vjenčanje, event ili pak nešto treće. Lijepo je vidjeti kako zadovoljni klijenti donose nove zadovoljne klijente. Trenutno nas radi troje, a planiramo širenje i želimo donijeti neke nove trendove”, poručila je Sefaja. v

Komentirajte prvi

New Report

Close