Nakon drugog djeteta ostala bez posla pa pokrenula vlastiti

Autor: Poslovni.hr , 06. studeni 2012. u 12:17
Edita Šepić Pehar

Editu Šepić Pehar kriza je potaknula na kreativnost. Nije klonula nakon završenog fakulteta, ni kad je nakon rođenja drugog djeteta ostala bez dobrog, redovnog posla.

"Lookit-bookit.com je društvena web stranica tj. online turistički servis i 'zajednica putovanja' za ljude koji traže i žele rezervirati i unajmiti jedinstvene prostore i smještaje u Hrvatskoj koje povezujemo sa ljudima koji imaju prostorni smještaj za kratkoročni najam; od soba i kuća za odmor, stanova, apartmana, vila, kamp-kućica, hostela, do dvoraca, malih butik hotela, brodova, jahti, pa čak i svjetionika", priča nam Edita Šepić Pehar, idejna suosnivačica portala lookit-bookit.com.

Look it, Book it! koristi jednostavnu web platformu otvorenog stila koja omogućava svakome vlasniku slobodnog prostora da stvori besplatno sam svoj popis prostora za iznajmljivanje (zajedno sa slikama prostora), nakon što se registrirao i stvorio svoj osobni online profil. Profil sadrži ime domaćina koji može uključiti i osobnu sliku. Putnici koji dolaze u Hrvatsku mogu pretraživati prostore za najam po gradu ili mjestu u koji dolaze ili filtrirati po cijeni ili vrsti sobe tj. smještaja. Jednom kada pronađu svoj smještaj „LOOK IT“, moći će ga rezervirati „BOOK IT“ (od tuda i naziv online turističkog servis portala www.lookit-bookit.com), te doći na svoje odredište i uživati u svom boravku u Hrvatskoj.

"Svaki korisnik dobiva svoj link koji može reklamirati, pozivati goste, ažurirati kalendar popunjenosti, voditi plaćanje, prezentirati svoj smještaj uz optimizaciju na tražilice, kao i najbitniju korisničku podršku. Tko god razumije naš koncept, znati će ga iskoristiti na najbolji mogući način. Tek po realiziranoj rezervaciji naplaćujemo proviziju u iznosu od 5% ( s tendencijom smanjivanja provizije na samo 3% razvojem poslovanja) – što znači da se trošak smještajnog oglasa generira tek kada isti počne zarađivati", objašnjava.

Osnivač portala je tvrtka Best design d.o.o. i idejna suosnivačica Edita Šepić Pehar. Portal je nastao u proljeće 2012., a sama ideja se rodila krajem 2010. godine, kada su počeli radovi na istraživanju poslovnog modela i same izrade beta verzije portala. "Prepoznali smo da ovakva web platforma ne postoji u Hrvatskoj, da su naši ljudi još uvijek zatvoreni za ovakav vid poslovanja, te da bi im trebali to isto približiti i omogućiti, a to je u biti najteži dio cijelog ovog projekta. Hrvatska je turistička zemlja, pa smo postavili koncept putovanja u skladu s mišlju vodiljom koja je ujedno i naš moto – Inspire travel tu Croatia", kaže Šepić Pehar.

Preciznije korištenje starog tržišta

Najveću prepreku pri pokretanju biznisa predstavljala im je, kaže, komercijalizacija i tržišno pozicioniranje, s obzirom da je ovakav koncept poslovanja još u razvoju. "Krenuli smo na tržište bez budžeta znajući da ljudi u današnje vrijeme u svijetu imaju više povjerenja u ovakvu vrstu online bookinga jer se ne radi o agenciji, nego 'zajednici putovanja'. Smatramo da nas hoteli ili agencije ne trebaju gledati kao konkurenciju, nego kao nekoga tko kreira novo tržište, preciznije koristi staro tržište iznajmljivanja na novi, inovativniji i revolucionarniji način. Prve reakcije ljudi u Hrvatskoj su pozitivne, dobivamo jako puno e-mailova pohvala i podrške, ali mnogi od njih još uvijek čekaju našu afirmaciju na tržištu. Što bi se reklo; oni prvi čekaju druge, a ovi drugi prve. Početni kapital smo uložili u izradu web portala", prepričava Šepić Pehar, navodeći kako sada jako puno radi na samostalnom ažuriranju portala, na korisničkoj podršci, uči i primjenjuje social media kanale marketinga kako bi došla do što većeg broja korisnika. To opisuje kao težak, cjelodnevni posao bez ikakve nagrade na kraju mjeseca. "Ponekad je to jako frustrirajuće, osjećate se odgovorno za eventualni neuspjeh, umorni ste od zlobnih i nekreativnih komentara kojih uvijek ima, a prehraniti obitelj i platiti račune morate. I najradije biste tada odustali. Onda dođe jedan novi korisnik sa predivnom ponudom svog smještaja u koju se vidi da je uložio truda i rada, par riječi podrške i mi ustrajemo dalje. Bilo bi sve lakše da nam budžet  to dozvoljava, tako da naglašavamo da je naša najveća prepreka manjak sredstava za marketing i afirmaciju na tržištu. Dobro bi nam došli neki investitori, financijski anđeli i ostali koji bi se prepoznali u ovom projektu. Otvoreni smo uvijek za takvu suradnju", poručuje Šepić Pehar.

Kriza potaknula kreativnost

Navodi kako je kriza potaknula njenu kreativnost te kako nije klonula nakon završenog fakulteta, ni kad je nakon rođenja drugog djeteta ostala bez dobrog, redovnog posla. "To je pozitiva, tu se rađaju ideje, prepoznaju prilike, isprobavaju metode, istražuju se tržišta, stalno se nešto novo uči i stvara nova vrijednost. Mladi ljudi su tu veliki inicijatori, imaju ideje i veliku volju, ali nemaju početnog kapitala i iskustva. E, tu se javlja negativnost i odustajanje. Nema ih tko prepoznati, potaknuti, a i postoji velika doza straha od nepoznatog odnosno nepovjerenja prema novim tehnologijama, kao i prema novom načinu poslovanja i rada. Negativno je i to što nas neki uspoređuju sa sličnim projektima u svijetu, te odmahuju rukom prije nego što uopće saslušaju tko smo, što smo i što želimo postići. Oni koji se i odluče pokrenuti start-up tvrtku, kao i mi, nailaze na još neke negativne stvari, a jedna od njih je da je jako teško doći do medijskog prostora, upravo zbog skupog i nedostupnog marketinga", objašnjava.

Kao pozitivne primjere na domaćoj start-up sceni ističe nove start-up tvrtke (Farmeron, WhoAPI, ShoutEm…) za koje kaže da rade iznimno kvalitetne stvari i koje su uspijele biti prepoznate od domaćih i stranih investitora. "Pa nama daju poticaja da ustrajemo i da za dobre projekte ima perspektive. Primjeri loše prakse među domaćim novim tvrtkama je da ne možete ostvariti potpore ili nepovratna sredstva jer svi očekuju da start-up tvrtke imaju zaposlene i sve ostalo sređeno, a mi u startu nemamo sredstava niti za jednog zaposlenog. Trebalo bi stvoriti nekakav program pomoći novim projektima i start-up tvrtkama upravo kako im i samo ima kaže; u startu! Poznato je da u EU start-up projekti vrlo često dobivaju stimulativna nepovratna sredstva, poticaje ili kredite po specijalnim uvjetima, dok je na domaćoj sceni investicijska klima još u ranoj razvojnoj fazi. Svjesni smo da od same ideje ne možemo živjeti, a ostaje nam samo naša volja i entuzijazam da izgradimo posao, te steknemo povjerenje", poručuje.

Tko su vam tvrtke uzori? Svakako Airbnb koji je „mind share“ njihova poslovnog modela koji su željeli prenijeti našim ljudima, kaže Šepić Pehar. Tu su još u Wimdu, Roomorama i slični.

Prijelomna brojka

Približavaju se, kaže, svom sljedećem malom uspjehu – kada će imati brojku od 100 registriranih korisnika, koja im je prijelomna da krenu na tržište izvan Hrvatske. "A možemo ih imati još 100 puta više. Moramo ići sa našom ponudom prema putnicima, turistima koji dolaze u Hrvatsku, koji bi voljeli posjetiti naše smještaje i uživati u udobnosti, privatnosti i gostoljubivosti domaćina. Zato je i cijeli projekt dvojezični; hrvatski zbog domaćih ljudi, te engleski zbog svih ostalih. Uspjeh po uspjeh, kockice se slažu…", kaže.

"Najbitniji razlog zbog kojih ljudi postaju naši korisnici je novac. Za npr. samo 250 kuna/dnevno putnici će moći iznajmiti prostrani stan u centru Zagreba, Rijeke, Dubrovnika … na par dana i uživati u udobnosti i privatnosti. Iz istih razloga – novac; ljudi oglašavaju svoj smještaj za najam. Ako imate stan ili neki drugi smještaj za najam za stalno ili ga želite iznajmljivati na koji dan ili tjedan dok ste Vi na putu, www.lookit-bookit.com je pravo mjesto za Vas", poručuje.

Imate priču? Pokrenuli ste biznis ili netko vama blizak? Ispričajte nam! Javite nam se na web@poslovni.hr!

Komentari (1)
Pogledajte sve

…eto,rješenja za mlade,poduzetne…dovoljno vam je samo neko računalo i priključak na internet…[emo_zloban]

…napravite nekakvu web stranicu i lova samo kaplje…[emo_naivan][emo_zloban]

…zaboga dragoga,kako se toga niste prije sjetili…

…eto uredništvo ovog portala iz tjedna u tjedan iz mjeseca u mjesec nam servira upravo samo taj vid poduzetništva…

…dobro bio je jedan i sa jabukama ( al taj ih je isto prodavao preko interneta )

…ne znam,ja stalno čekam nekog poduzetnog koji npr.uzgaja konje…po mogućnosti potentne…[emo_zloban][emo_namigusa][emo_namigusa]

New Report

Close