Rokovi objava godišnjih financijskih izvještaja skraćeni za čak dva mjeseca

Foto: BDO Foto: BDO

Novi Zakon o računovodstvu hrvatskim poduzetnicima i revizorima donosi velike promjene.

Na tradicionalnom, petom po redu, BDO Savjetovanju koje se danas, uz prisustvo više od 150 profesionalaca hrvatske poslovne zajednice održalo u hotelu Antunović, predstavnici BDO Hrvatska kao i predstavnici iz nadležnih tijela Porezne uprave prisutne su upoznali s novostima u PDV-u i poreznom nadzoru kao i promjenama koje će, dolaskom nove 2016. godine, donijeti novi Zakon o računovodstvu ali i samo okružje.

Najviše pažnje prisutnih izazvalo je pomicanje rokova objave godišnjih financijskih izvještaja odnosno konkretno skraćenje roka s 30. lipnja na 30. travnja, a što će od hrvatskih poduzetnika i revizora zahtijevati brzu prilagodbu i pripremu financijskih izvještaja čak 2 mjeseca ranije nego što je to bilo svih dosadašnjih godina. Ovaj rok stoga je sada usklađen s dosadašnjim rokovima za javnu objavu kao i predajom financijskih izvještaja za statističke potrebe te prijavom poreza na dobit.

„Nova struktura financijskih izvještaja, obvezna primjena jednoobraznog kontnog plana uz, od sada obveznu ovjeru vjerodostojnosti knjigovodstvenih isprava te dodatni tehnički zahtjevi u pogledu računovodstvene dokumentacije i evidencije uz skraćivanje rokova objave godišnjih financijskih izvještaja ključne su odrednice koje će uvelike utjecati na poslovanje naših poduzetnika u sljedećoj godini. Cilj uvedenih promjena jest smanjenje administrativnog opterećenja malih poduzetnika u dijelu podnošenja financijskih informacija no jednako tako i povećanje transparentnosti koje od nas traži novi vremenski okvir kao i okružje u kojem živimo i radimo“, istakao je Hrvoje Stipić, predsjednik Uprave BDO Savjetovanja.

„Dodatnoj transparentnosti u budućem razdoblju svakako će doprinijeti i novosti u korporativnom upravljanju, a čiju primjenu i poštivanje sve više traže strani ali i domaći investitori i banke, a kako bi se zaštitili od danas sve prisutnijih rizika zlouporabe no jednako tako i osigurali adekvatne informacije vezane uz kvalitetu upravljanja kompanijom i dosljednost u donošenju odluka“, dodao je.

Ono što će nadalje dodatno utjecati na promjene u poslovanju, a prisutni su s posebnom zainteresiranošću pratili je i korištenje IT Clouda u poslovnoj okolini pa u skoroj budućnosti u ovom području možemo očekivati oko 1000 velikih oblaka, obavljanje poreznog ili drugog nadzora virtualno (korištenje robota s predefiniranim algoritmima), automatizaciju postupka revizije, promjene u vertikalnoj strukturi društva no i ne manje važne promjene koje se otvaraju poslodavcima i prije samog zapošljavanja, jer će uz CV, razvojem društvenim mreža i online platformi, imati dostupan i detaljan psihološki profil kandidata.

Samo registrirani korisnici mogu komentirati
Nemaš korisnički račun? Registriraj se ovdje! Prijavi se ovdje!
Pregled dana Pogledaj sve