Iskustvo investiranja u Hrvatsku redizajnirano u samo dva dana uz pomoć design thinkinga

Autor: Poslovni.hr , 12. prosinac 2016. u 11:34
Foto: PR

Održana pokazna radionica Design Thinkinga Hrvatska.

Zagrebački HUB 385 bio je 7. i 8. prosinca domaćinom pokazne radionice design thinking metode u organizaciji projekta Design Thinking Hrvatska na kojoj je sudjelovalo tridesetak predstavnika različitih domaćih kompanija kao što su Maistra, HT, Erste banka, Perpetuum mobile, mStart, Institut za nuklearnu tehnologiju, HEP, ZET, TEH-CUT, RAO i druge. Riječ je svjetski priznatoj metodologiji koja služi za stvaranje inovacija, razvoj inovacijske kulture i buđenje kreativnosti. Metoda pomaže tvrtkama da u današnjem nepredvidivome vremenu postanu agilnije i inovativnije poput startupa. Cilj je ove radionice bio demonstrirati metodu na primjeru jednog zadatka, redizajna iskustva investiranja u Republiku Hrvatsku, dok kompanije mogu savjetovanje koristiti i pojedinačno na vlastitome konkretnom problemu.

Prostorija prepuna papirića u svim bojama, olovaka, bojica, kockica, kao u kakvoj igraonici, ali umjesto djece tu su grupe odraslih ljudi koje žustro raspravljaju, zapisuju na ploču i zasukanih rukava sklapaju nekakve neobične predmete – tako se otprilike može opisati atmosfera radionice. Uz stručne mentore iz područja kreativnih komunikacija i poslovnog savjetovanja, polaznici uče kako prepoznati stvarnu korisničku potrebu i na temelju toga proizvesti konkretne prototipe rješenja.

«Namjera nam je promijeniti način na koji ljudi razmišljaju pri stvaranju inovacija, u čemu nas najčešće sputava naš odgoj, školovanje i društvo», kazao je jedan od mentora radionice, Vedran Antoljak iz Sense Consultinga. Riječ je o tvrtki koja je ranije ove godine pokrenula projekt Design Thinking Hrvatska u suradnji s agencijom Bruketa&Žinić OM. Antoljak metodu opisuje kao novu demokratiziranu edukaciju bez velikih autoriteta u kojoj se koriste različita znanja i profili ljudi ne bi li se došlo do atraktivne inovacije ili neke nove funkcionalnosti koja olakšava život.

«Ovdje sam se osjećala jako dobro i čini mi se korisnim način razmišljanja prema kojemu se problem ne može riješiti baveći se samo jednim segmentom i u jednom odjelu tvrtke, već je potrebno utjecati na cjelokupne procese kako bi promjena bila dugoročna», kazala je jedna od polaznica, Petra Radović iz tvrtke TEH-CUT.

Petra Ružman Puntarić iz HEP-a najviše je zadovoljna samim načinom razmišljanja u design thinkingu gdje svatko može biti kreativan uz dobro vodstvo i gdje niti jedna ideja nije u potpunosti neiskoristiva. «Naš mentor Nikola Žinić lijepo je to opisao rekavši kako smo svi mi jednom bili djeca i samo se toga trebamo prisjetiti i nastaviti se na taj način igrati. Ako u jednom trenutku shvatimo da smo u nečemu pogriješili, to je samo dio puta, što je poticajno razmišljanje jer općenito radimo u okruženjima u kojima se pogreška doživljava samo kao nešto loše», smatra Ružman Puntarić.

Uz Vedrana Antoljaka i Nikolu Žinića mentori bili Ivan Tanić, strateški planer agencije Bruketa&Žinić OM i Miroslav Kosović iz Sense Consultinga.

«Proces je zanimljiv, opušten i razigran, međutim ujedno vrlo koristan i primjenjiv u poslu», smatra Meri Vidulin iz Maistre koja baš u turizmu kao industriji doživljaja vidi korisnost ove metode jer je fokus na gostu. «U početku smo možda svi bili skeptični, posebno misleći da nemamo dovoljno znanja i dubine za problem kojeg smo rješavali, međutim baš su se ta otvorenost naspram problema i različiti profili ljudi u grupi pokazali korisnima, jer predrasude su često prepreka za novu ideju ili proizvod», kaže Vidulin.

Iduća radionica najavljena je za veljaču 2017., a detalje ćete moći saznati na stranici designthinking.hr.  

Komentirajte prvi

New Report

Close