Zašto je važno procijeniti tržište i naše mjesto na njemu?

Autor: Tomislav Hrastovčak , 05. veljača 2014. u 17:52
Foto: Video screenshot / Neuralab

U Uloli su istražili statistike o tržištu prirodne kozmetike u Hrvatskoj i pokušali procijeniti njegovu vrijednost.

U novoj seriji sastanaka u sklopu projekta Poslovanje na kvadrat stručnjaci Goran Blagus i Filip Jelić ponovno su posjetili zagrebačku tvrtku Ulola, gdje su održali sastanak s Antom Buljanom, direktorom prodaje i marketinga.

Podsjetimo, Ulola je osnovana 2002. godine, a bavi se proizvodnjom prirodne kozmetike, odnosno krema za lice i tijelo, sapuna, pilinga, soli za kupanje, facelift linije kao i poklon paketa. Ukupno imaju 25 različitih proizvoda. Osim lansiranja svojih proizvoda u specijalizirane prodajne lance, Ulola surađuje i s poliklinikama te razmatra suradnju s hotelima i wellness centrima.

Pri prvom sastanku saznali smo kako Ulola koristi poprilično raznolik spektar marketinških aktivnosti, poput oglašavanja u časopisima i na portalima, promocije putem PR sadržaja i recenzija proizvoda te reklama na lokalnim TV postajama i državnoj televiziji. 

Blagus i Jelić tada su poručili Buljanu kako bi trebao razmisliti o odustajanju od televizijskih reklama jer su one u slučaju Ulole „bačen novac“ te kako je bolje ta sredstva iskoristiti u druge svrhe, poput unaprjeđenja prodajnih aktivnosti. Stručnjaci su se pritom također složili kako je u slučaju marketinških aktivnosti bolje reklamirati konkretan proizvod, a ne cijeli brend. 

Što se dogodilo u međuvremenu? "Za sada smo okrenuti 'jeftinijem' načinu reklamiranja preko portala, blogova, nagradnih igara i kroz to, ali i nove proizvode, izgrađujemo svjesnost o brandu", kazao nam je Ante Buljan.

Međutim, unatoč smjernicama stručnjaka, Ulola ne odustaje u potpunosti od televizijskog oglašavanja. "Za sada nismo potpuno odustali jer smo mišljenja da je televizija ipak najjači medij i voljeli bismo da nam netko s konkretnim pokazateljima dokaže kako se ne isplati takav način oglašavanja tj. da nam pokaže što je za nas i što donosi prodajne rezultate", kaže Buljan.

Ulola se počela baviti i novim aktivnostima u svrhu povećavanja prodaje, odnosno krenuli su s prakticiranjem 'IN store promocija', odnosno promocija i prezentacija u organizaciji kupaca. 

Također, Buljan otkriva kako su, sukladno savjetima stručnjaka, istražili statistike o tržištu prirodne kozmetike u Hrvatskoj i pokušali procijeniti njegovu vrijednost. "Otkrili smo kako tržište sa stranim kućama i izvozom vrijedi oko 40 milijuna kuna, dok na domaće tvrtke otpada otprilike 15 do 20 milijuna kuna", tvrdi Buljan.

Na navedene procjene osvrnuo se Filip Jelić. "Procjena vrijednosti tržišta i vlastitog tržišnog udjela vrlo je bitna stavka u planiranju prodajnih aktivnosti. O rezultatima takve analize ovisi puno toga, od odabira cjenovne politike, optimiziranja ponude proizvoda do planiranja troškova marketinga. Takve procjene često su samo procjena (u nedostatku podataka), ali čak i takav broj može nam pokazati da li se borimo na pravom tržištu ili trebamo razmišljati o promjenama. Ako kontinuirano pratimo trendove kod konkurencije i razvoj tržišta moći ćemo pravovremeno reagirati i ponuditi tržištu proizvod koji traži", kaže financijski stručnjak.

Komentirajući rad s Ulolom, Blagus potvrđuje kako su izvukli statističke podatke o konkurenciji te napravili kratku analizu. Istovremeno, predstavnici tvrtke su s Filipom Jelićem proanalizirali brojke u poslovanju, pri čemu su shvatili kako neispravno planiraju svoje potencijale. Međutim, Blagus smatra kako zasad nema većih pomaka od prvog susreta, barem po pitanju prodajnih aktivnosti.

Komentirajte prvi

New Report

Close