‘Više bi trgovaca trebalo prigrliti domaće proizvode i olabaviti pravila’

Autor: Marta Duić , 05. veljača 2017. u 22:01
Dijana Prpić/Kristina Štedul Fabac/PIXSELL

Više od 60% asortimana METRO-a čine proizvodi hrvatskih proizvođača, a taj tip suradnje znatno su intenzivirali dm i Lidl.

Mali hrvatski proizvođači i OPG-ovi u posljednje vrijeme se sve uspješnije probijaju do polica velikih trgovačkih lanaca poput. Kako u tome uspjeti za Poslovni dnevnik govore i oni i trgovački lanci. "U dm-u se snažnije fokusiramo na razvoj segmenta ekološke hrane i prirodne kozmetiku, u čemu su nam hrvatski proizvođači prirodni partneri.

Interes kupaca i uspješnost suradnje najbolje ilustrira rast prometa hrvatskih proizvoda za 13% na ukupnoj razini, dok je kod nekih proizvođača on na godišnjoj bazi udvostručen", kaže Tanja Hrvojević, menadžerica za asortiman osviještene prehrane u dm-u. U 2016. dm je ostvario suradnju s najboljim mladim hrvatskim poljoprivrednikom Ivanom Veselićem.

 

Prpić

Pregovori nisu dugo trajali. Našem OPG-u ova je suradnja velika odskočna daska.

Pekmez od šljive, ajvar te pinđur OPG-a Veselić mogu se kupiti u 60 naših gradova. Osim dm-a, OPG Veselić već deset godina surađuje i s lancem trgovina zdrave hrane Bio&Bio.  "Nismo toliko veliki proizvođači da možemo imati proizvode na policama tijekom cijele godine, već samo sezonski dok se proizvedena količina prirodno ne rasproda. U suradnji smo se naravno prilagodili zahtjevima vezano uz pakiranje i dostavu.  I ostali trgovački lanci trebali bi više cijeniti i u svoj asortiman uključivati proizvode lokalnih proizvođača te posebno za njih malo popustiti s regulativama", kažu iz OPG-a Veselić.

Dm je 2016. ostvario suradnju i s brendom prirodne kozmetike Mala od lavande, čime je postao prvi lanac koji nudi proizvode tog brenda. U kozmetičkim kategorijama značajni hrvatski proizvođači su i Neva, Magdis (Biobaza), Olival, OPG Francetić i PTO Ćurin, Priroda liječi (Nikel), a surađuju i s brojnim drugim OPG-ovima i proizvođačima.  Kako kažu, osnovno pravilo koje primjenjuju tijekom pregovora s hrvatskim proizvođačima individualni pristup. Primjerice, pri dogovaranju suradnje s OPG-om Prpić čije su proizvode uvrstili u ponudu prošli mjesec, ponudu graha u prodavaonicama prilagodili su količinama kojima OPG raspolaže.  

 

Hrvojević

Uspješnost suradnje najbolje ilustrira rast prometa hrvatskih proizvoda za 13 posto.

"Kad sam rekla svojoj obitelji da dm želi baš naš grah, bili su oduševljenju, ali i nevjerici nije bilo kraja, jer oni su htjeli sav naš grah do posljednjeg zrna. Pregovori nisu dugo trajali, a dm se pokazao kao poštena tvrtka kojoj nije cilj ucjenjivati proizvođača. Mislim da je ovo samo početak našeg daljnjeg poslovanja i proizvodnje, jer cijeloj obitelji ovo priznanje i poslovna suradnja predstavlja veliku odskočnu dasku˝, pohvalila se Dijana Prpić. Politiku uvrštavanja malih proizvođača na svoje police ima i METRO Cash & Carry, koji je lani u asortiman uključio proizvode 45 novih hrvatskih dobavljača.

"Danas više od 60% asortimana METRO-a čine proizvodi hrvatskih dobavljača, a posebnu pozornost usmjeravamo na OPG-ove te male i srednje tvrtke koji su pokretači gospodarstva. U program naših robnih marki uključeno je više od 50 hrvatskih proizvođača čiji su proizvodi na policama METRO-a u 15 zemalja, od Kine, Moldavije i Poljske do Njemačke i Francuske˝, kažu iz METRO-a.

Ostvarili su suradnju i s Agencijom za ruralni razvoj Istre te su njihove proizvode od autohtonog istarskog goveda uvrstili u ponudu veleprodajnih centara u Hrvatskoj. METRO je razvio i brend Kažin A la Carte s vinarijom Zlatan otok, istarsku malvaziju Terra Unica i pjenušavo vino Terra Unica Di Luna s vinarijom Cattunar koji zahvaljujući toj suradnji izvozi u Srbiju i Mađarsku te vina Skaramuča Limited s vinarijom Skaramuča. Njihova vina se izvoze u Poljsku, Bugarsku i Srbiju, uskoro slijedi i izvoz u Ukrajinu, a vinarija Zlatan otok preko METRO-a izvozi u Rusiju.

Preko Lidla do Europe

Dva brenda hrvatskih proizvođača
Lidlov brend "Okusi zavičaja", linija od je gotovo 100 autohtonih proizvoda iz svih krajeva Hrvatske, a pokrenuo je i projekt "Okusi svoj zavičaj", koji će omogućiti mnogima da proizvode plasiraju na njihove police. Lani su pokrenuli i Croamore, brend hrvatskih proizvoda namijenjen izvozu. Lidlovi predstavnici iz stranih zemalja degustirali su i odabirali između više od 90 proizvoda. "Probojem Lidlove ponude na strana tržišta otvaraju se vrata domaćim dobavljačima i hrvatskim proizvodima", kažu u Lidlu.

Komentirajte prvi

New Report

Close