Nautička košulja, ulje i informacijski sustav

Autor: Borivoje Dokler , 10. prosinac 2015. u 22:01
Sestre Ana i Iva Čobanković radile bi hladno prešano ulje od sjemenki grožđa/PIXSELL

Sestre Čobanković iskoristile su ‘otpad’ da bi napravile visokokvalitetno ulje, a AskBiz je osmislio novi poslovni sustav.

U kategoriji Poduzetna Hrvatska u finale su ušli timovi AskBiz, Vinifera i CroMarin. AskBiz, tim koji čine nedavno diplomirani magistri informatike Jurica Mlakar, Matej Bašić i Karlo Pocrnić na natječaj su prijavili informacijski poslovni sustav koji podržava poslovne procese poput interakcije između poslovnih i krajnjih korisnika, promocije i prodaje.

"Na ideju smo došli iz osobnog iskustva kupovine preko interneta, promotivnih 'pokušaja' brendova da nam se predstave kroz razne načine oglašavanja i analizom postojećih sustava za kreiranje takvog sadržaja", kazao je Mlakar, jedan od inovatora. Kako je tržište zasićeno klasičnim oblicima i mjestima za internet kupovinu, tradicionalnim oglašavanjem kroz oglasna mjesta na web stranicama i unutar mobilnih aplikacija, odlučili su pronaći rješenje koje bi više zadovoljilo potrebe krajnjih i poslovnih korisnika. Kod poslovnih korisnika to je optimizacija procesa i troškova te ciljano oglašavanje, dok je kod krajnjih korisnika to brži pristup željenim informacijama, lakša interakcija te ciljana ponuda prema raznim trenutnim obilježjima i preferencijama.

CroMarin, drugi tim koji je ušao u finale čine David Skala i Mihovil Staroveški, apsolvent i student s Ekonomskom fakulteta u Zagrebu. Oni su na natječaj prijavili projekt razvoja prve specijalizirane nautičke košulje koja bi štitila zdravlje nautičara. "Košulja  je izrađena od vrhunskog materijala, s tehnički-tehnološki vrlo dotjeranim i inovativnim detaljima, načinom proizvodnje koji joj daje dodatnu funkcionalnost te sigurnost samom korisniku za vrijeme njenog korištenja. Izrađena je od posebnog pamuka koji se oplemenjuje raznim premazima koji materijalu daje dodatnu vrijednost kao što su zaštita od gužvanja, masnoće, vode, UV zraka itd…", kažu Skala i Staroveški te nadodaju kako su šavovi košulje prošiveni koncem koji je UV senzibilan i koji reagira na sunčeve zrake.

Tako, ukoliko su UV zrake štetne, konac poprimi crvenu boju, što je indikator da se treba skloniti sa sunca ukoliko je to moguće. Uz to, ugrađene su i dodatne komponente koje košulju svrstavaju u high-tech proizvod i daju joj pridjev – pametna. Treći finalist je tim Vinfera koji čine osječke studentice  Ana i Iva Čobanković.  One su osmislile vinogradarsku priču 'Od trsa do ulja' koja promiče tradicijske vrijednosti njihovog kraja u suvremenom društvu.

"Naš cilj je iskoristiti otpad koji se generira tijekom proizvodnje vina – tropa ili komina kako bismo dobili hladno prešano ulje od sjemenki grožđa. Na taj način dobivamo visoko kvalitetan proizvod izvornog podrijetla i dodane vrijednosti. Mi bismo u potpunosti iskoristili sirovinu, jer ne bismo stvarali dodatni otpad, već bismo ga koristile kao energent u procesu proizvodnje ulja", kažu sestre Čobanković. Budući da se njihova obitelj već 15 godina bavi proizvodnjom vina, na samu ideju došle su jer je većina vinogradara na kominu gledala kao na otpad. "Mi smo u komini prepoznali veću vrijednost tijekom našeg studija te smo otkrili da se iz nje može proizvesti ulje, razni ekstrakti pojedinih komponenata, brašno i još mnogo toga", dodale su sestre Čobanković. 

Komentirajte prvi

New Report

Close