Naplata je i dalje gorući problem zbog kojeg je ugrožena likvidnost poduzetnika

Autor: Marta Duić , 05. listopad 2015. u 22:01
Benjamin Cerovac, direktor tvrtke Bisnode

U današnjem poslovanju vrlo je važno imati točne, provjerene i lako dostupne informacije, kako za dnevno, tako i za strateško odlučivanje.

Benjamin Cerovac, direktor tvrtke Bisnode, vodećeg ponuđača poslovnih informacija u Hrvatskoj govori o važnosti malog i srednjeg poduzetništva te objašnjava kako alat njegove tvrtke pomaže poduzetnicima u donošenju operativnih i strateških odluka.  

Kao vodeći ponuđivač poslovnih informacija kako komentirate status malog i srednjeg poduzetništva u hrvatskom gospodarstvu? 
Općenito se za male i srednje poduzetnike gleda kao pokretače razvoja gospodarstva, a i njihova važnost na globalnoj razini bilježi kontinuirani rast. Kako raspolažemo bazom o svim gospodarskim subjektima koji posluju u Republici Hrvatskoj, imamo realan uvid u stanje unutar tog sektora. Prema našoj analizi u malom i srednjem poduzetništvu vide se pozitivni pomaci za razliku od korporativnog sektora. U 2013. mogli su se vidjeti kvalitativni pomaci koji su se ogledali kroz blago poboljšanje likvidnosti, naplate i plaćanja. I 2014. godina donijela je napredak prije svega u kvantitativnim pokazateljima odnosno kroz rast obujma poslovanja. Tu se prvenstveno ističe snažan rast izvoza koji je posljedica hrvatskog članstva u EU. Iako još nisu dosegnuti  predrecesijski rezultati najvažnije je da su zaustavljeni višegodišnji negativni. Nadalje, sektor malih i srednjih poduzeća pratimo i kroz međunarodni projekt certificiranja vodećih poslovnih subjekata. Njega provodimo još od 2011. i uvjeti za stjecanje tog certifikata identični su za sve zemlje Europske unije. Certifikat bonitetne izvrsnosti predstavlja izrazitu poslovnu uspješnost i garancija je financijske stabilnosti poslovanja. I više je nego značajan podatak da u ukupnom broju poduzeća koja imaju pravo na taj certifikat, više od 93% otpada na mala i srednja poduzeća. 

 

93posto

Certifikata bonitetne izvrsnosti otpada na mala i srednja poduzeća

S kojim se problemima danas najviše suočavaju mali i srednji poduzetnici? 
I dalje je najveći problem za male i srednje hrvatske poduzetnike likvidnost. Naplata je i dalje gorući problem, zbog čega je izuzetno ugrožena likvidnost za dobar dio malih poduzetnika. Između ostalog to je i razlog izuzetno velike zaduženosti hrvatskog malog i srednjeg poduzetništva, koja smanjuje mogućnost za korištenje vanjskih izvora financiranja za eventualno širenje poslovanja.

Koja je vaša uloga u tom segmentu? Čime im vi olakšavate svakodnevicu? 
U današnjem poslovanju vrlo je važno imati točne, provjerene i lako dostupne informacije, kako za dnevno, tako i za strateško odlučivanje. Našim korisnicima  osiguravamo konstantnu podršku u odlučivanju te pružanjem ažurnih, obrađenih i provjerenih informacija, rizik svodimo na najmanju moguću mjeru. U mogućnosti smo detaljno targetirati potencijalne kupce određenog proizvoda ili usluge čime se postiže značajna ušteda kako vremena tako i novca. Na taj način klijentu osiguravamo usmjerenu marketinšku aktivnost i mogućnost da se ostvari kvalitetan povrat uloženih sredstava. Onima koji žele više pažnje posvetiti optimizaciji trenutnog poslovanja, nudimo spektar informacija vezanih uz kvalitetu njihovih dobavljača ili kupaca, izloženosti portfelja riziku nenaplate i slično. Na našim je portalima moguće odabrati poduzeća od interesa i uključiti opciju Monitoringa, što znači da sve važne poslovne promjene (novi broj računa, ulazak u blokadu, predstečajne nagodbe…) koje mogu biti od utjecaja na poslovanje naših klijenata oni saznaju prvi, u istom trenutku kada je promjena objavljena i na našem portalu. Nadalje, sva poduzeća koja su stekla pravo biti nositeljem Certifikata bonitetne izvrsnosti imaju tu oznaku na portalu, čime su jasno označena kao pouzdani, kvalitetni i poželjni partneri. To je samo jedan od načina isticanja najboljih i najuspješnijih, kako u vidu javnog priznanja za njihov trudi i doprinos, tako i njihovog predstavljanja kao poželjnih i sigurnih poslovnih partnera. Konstantno se trudimo osluškivati potrebe naših klijenata i reagirati na način da svakodnevno poslovanje olakšamo te rješenja ponudimo u što je moguće kraćem roku. Tako je na našim portalima i dnevno moguće pratiti i provjeriti status blokade pojedinih poduzeća, pratiti svu dokumentaciju i status procesa predstečajnih nagodbi, saznati koja poduzeća ne isplaćuju plaće ima li netko blokirani račun i brojne druge mogućnosti. Sve su to segmenti koji za cilj imaju povećanje stupnja sigurnosti poslovanja, lakše odlučivanje i izgradnje kvalitetnih partnerskih odnosa.

Imate li u vašoj ponudi neki alat, analize i slično, čime direktno pomažete malo i srednje poduzetništvo? 
Poslovni portal Poslovna.hr te regionalni bonitetni servis Boniteti.hr daju mikro sliku gospodarstva, dok je Smart Vision, alat za makroekonomske analize kreiran za one koji žele prije donošenja odluke provjeriti širu sliku, odnosno cjelokupno stanje hrvatskog gospodarstva. Za male i srednje poduzetnike koji nude razne proizvode i usluge, idealna je on-line platforma Winko.com, koja je, najjednostavnije rečeno, namijenjena povezivanju ponude i potražnje te omogućuje direktan kontakt s ponuđačima, neovisno nastupate li kao fizička osoba ili poduzeće. Za sve naše klijente, što je posebno zanimljivo upravo malim i srednjim poduzetnicima, kroz poslovnu godinu na mjesečnoj bazi organiziramo Bisnode Speed Networking, vrlo učinkovit način umrežavanja. Tamo klijenti na licu mjesta imaju priliku predstaviti svoju ponudu i u dva sata održati gotovo 20 poslovnih '1 na 1' sastanaka, a svi znamo da je potrebno uložiti određeni napor da bi dogovorio prvi sastanak i inicirala suradnja. Svjesni smo koliko je zahtjevno poslovati u današnjim uvjetima, te odnedavno u ponudi imamo i dubinske analize sektora i konkurencije, koje za cilj imaju dati realan pogled na situaciju unutar pojedinog sektora, odnosno vlasniku malog ili srednjeg poduzeća dati odgovor na pitanja kako posluje u usporedbi sa ostatkom sektora, najbliskijim konkurentima ili gospodarstvom u cjelini. Želja nam je bila da klijentima, pogotovo onima iz SME sektora takve analize budu dostupne pa smo vodili računa da cijene analize sektora i usporedne analize konkurencije budu prihvatljive i pristupačne. Mnoge dobre ideje kako poboljšati postojeće alate i odgovoriti potrebama, dobili smo upravo od naših klijenata. Uključeni smo u brojne projekte koji nastoje dati poticaj segmentu malih i srednjih poduzeća, kao što je primjerice Poslovni uzlet, a svi naši alati imaju samo jedan cilj – klijentima omogućiti donošenje mudrih odluka, na dnevnoj, operativnoj, ali i strateškoj razini. 

Komentirajte prvi

New Report

Close