‘Hvar lako može postati St. Tropezom našeg Jadrana’

Autor: Ana Maria Filipović Grčić , 09. svibanj 2017. u 22:01
Hvar, grad s oko 4200 stanovnika, ima potreba za njih 30.000/Thinkstock

Investicije u sezonu neminovne su kako bi se ona produljila, jer cijelu godinu u gradu većina živi upravo od turizma, istaknuto je u raspravi.

Visoki troškovi rada koji utječu na visinu plaća turističkih djelatnika, spora birokracija i neadekvatan zakonski okvir uz istovremeni problem ovisnosti produljenja sezone o povezanosti otoka s kopnom glavne su prepreke razvoja poduzetništva na hrvatskim otocima. Riječi su to upućene s panel diskusije u sklopu Poslovnog uzleta održanog u utorak na Hvaru, gdje se kao jedan od zaključaka nametnulo i da ovaj otok zaslužuje vlastitu trajektnu liniju s obzirom na to da se radi o najrazvijenijoj otočkoj destinaciji.

Kako je u uvodnom obraćanju istaknuo glavni urednik Poslovnog dnevnika Vladimir Nišević, upravo su edukativne manifestacije Poslovnog uzleta zamišljene kao platforma na kojoj se ovakve prepreke mogu verbalizirati, a onda i uputiti pozitivne poruke.  Hvar uskoro slavi i 150. godišnjicu organiziranog turizma, uspješno odolijevajući različitim kroz godine akumuliranim izazovima, istaknuo je gradonačelnik Hvara Rino Budrović.  

 

Budrović

Broj županija i općina manji je problem od njihovih ovlasti. Mi u velikoj mjeri ovisimo o turizmu, najosjetljivijoj grani. Državni bi prihodi trebali biti namijeni državnoj infrastrukturi, a lokalni lokalnoj.

"Trenutačno se susrećemo s nizom problema koji nisu u ingerenciji lokalne samouprave. Jedan dio odnosi se na općenitu prenormiranost poput situacije s državnim vlasništvom. Geodetski elaborati traju do šest mjeseci što nam otežava posao, dok smo oko 75 milijuna kuna uložili samo u hitne infrastrukturne projekte. Takve investicije u sezonu, koju smo produljili na sedam mjeseci su neminovne jer cijelu godinu živimo od turizma. Ipak, nedavno su do nas došle i neke dobre vijesti. Velikim uspjehom smatram što smo uspjeli Venerandu dobiti u vlasništvo Grada Hvara", kazao je.  Dodao je i da Hvar, iako pripada kategoriji od 3 do 5 tisuća stanovnika, zapravo ima potrebe grada od 30 tisuća stanovnika. Osnovna je infrastruktura u koliziji s potrebama, poput nužnosti izgradnje još četiriju trafostanica. "Broj županija i općina manji je problem od njihovih ovlasti. Mi smo društvo koje u velikoj mjeri ovisi o turizmu, najosjetljivijoj grani. Državni bi prihodi trebali biti namijeni državnoj infrastrukturi, a lokalni lokalnoj, kako bismo mogli odgovoriti na naše potrebe", poručio je Budrović.

 

Vukasović

Obiteljski hoteli lakše pronalaze radnu snagu i imaju manji udio sezonaca koji se, opet, na posao vraćaju.

Gosti definiraju ponudu
Istaknuto je i da grad ne može bez Sunčanog Hvara, što funkcionira i obrnuto. Iza ovoga hotelskog lanca veliki je investicijski ciklus i cjelovito restrukturiranje što je pomoglo da se uspješno vrate u sam vrh turizma, kazala je predsjednica Uprave Sunčanog Hvara Gordana Tomičić. Rezultati nisu izostali – završen je predstečajni postupak, svi dugovi vjerovnicima su vraćeni, a prošla je godina okarakterizirana kao iznimno uspješna, po prihodima, noćenjima i profitabilnosti.  

 

Buj

Suradnja je vrlo važna, bilo da se radi o odnosu s hotelskim kućama ili lučkom kapetanijom.

"Činimo značajan faktor ukupnog razvoja. Renovirali smo hotel Pharos s više od 200 smještajnih jedinica, a u sljedećih pet godina planiramo renovaciju ostatka našeg portfelja. Po posjećenosti i interesu gostiju Hvar se nalazi na drugom mjestu iza Dubrovnika. Bez problema otok može postati Beverly Hillsom Splita ili St. Tropezom našeg Jadrana", naglasila je Tomičić.  Ipak, Hvar se otklizava u smjeru mladih koji ne troše toliko što ga udaljava od kategorije elitne i ekskluzivne destinacije u skladu s potencijalom prirodne i kulturne baštine. Razlog je i neusklađenost standarda hvarskog smještaja i iznajmljivača koji se ne prilagođavaju gostima koji u konačnici definiraju ponudu. 

 

150 godina

turizma uskoro obilježava Hvar, uspješno odolijevajući izazovima

Na imidžu treba raditi
"U posljednje vrijeme raste broj hostela, što je kategorija smještaja koja najbrže raste u Hrvatskoj. Odgovor leži u zajedničkom razumijevanju i strategiji koja bi trebala odgovoriti na pitanje kakav grad želimo imati sutra. Uz to imamo i hrvatski paradoks, visoku stopu nezaposlenosti i istovremeno otežani pronalazak kvalificirane radne snage. Od listopada radimo akviziciju radne snage diljem Hrvatske, ali radnika nema. Ovaj problem bi mogao eskalirati u nadolazećim godinama", upozorila je G. Tomičić.  Dio problema leži u činjenici i što se turizam na Hvaru prvenstveno počeo događati, a tek onda usmjeravati, smatra direktorica hvarskog hotela Park Nađa Vukasović.  

 

75 milijuna

kuna Grad Hvar je uložio samo u hitne infrastrukturne projekte

"Ako želite dobar imidž destinacije, onda se na tome treba raditi. U prvom redu se to odnosi na sankcije za neadekvatno ponašanje na javnim površinama koje se ne provode koliko bi trebale. Također treba demistificirati i da se isključivo gosti niže platežne mogu ponašaju neprikladno"", kaže. Dodala je i da manjim kućama nije lako, dok je jedan od izazova s kojima se suočavaju činjenica da je promet vozilima u gradu zabranjen. Park je manji hotel s 15 soba koji gostima nudi toplinu i obiteljsku atmosferu, a u 10 godina postojanja rade bez prekida.  "Nalazimo se u pješačkoj zoni, a kada za vrijeme kiše ili nevremena trebamo otići po svoje goste, mi to ne možemo jer se električnim vozilima smije prevoziti tek prtljaga", ukazala je na problem N. Vukasović.

S druge strane, obiteljski hoteli lakše nalaze radnu snagu i imaju manji udio sezonskih radnika koji se, opet, na posao vraćaju iz godine u godinu.  Unatoč svemu, Hvar bilježi porast u broju noćenja u odnosu na dolaske što je u uvjetima kakve je spomenuo gradonačelnik posao mađioničara, dodao je voditelj marketinga Turističke zajednice Grada Hvara Georges Buj. "Sve uključene strane iznimni su profesionalci. Suradnja je vrlo važna, bilo da se radi o odnosu s hotelskim kućama ili lučkom kapetanijom. S njima smo realizirali projekte od iznimnog značenja za našu zajednicu jer budućnost Hvara leži upravo u suradnji i dogovoru", smatra Buj. Ističe i da Hvar zaista treba gosta veće platežne moći koji će se aktivnije kretati, ali i da se gostu moraju pružiti svi sadržaji koji će ga na otok vratiti. "Naš su cilj stalni gosti koji se vraćaju. Ne smijemo zanemariti buduće goste i zasad idemo u dobrom pravcu", zaključio je.

 

Tomičić

Hvar klizi u smjeru mladih koji ne troše toliko što ga udaljava od kategorije elitne i ekskluzivne destinacije.

Cloud poslovanje je za sve 
u turizmu odlično rješenje Na Hvaru je s ciljem povećanja poduzetničkih kompetencija u utorak u sklopu Poslovnog uzeta održana i edukacija o cloud poslovanju. Savjetnik za prodaju poslovnim korisnicima u Hrvatskom telekomu Krešimir Jusup tom je prilikom okupljenima pojasnio kako nove tehnologije mogu olakšati svakodnevne profesionalne izazove. Cloud omogućava korištenje IT usluga koje se isporučuju preko interneta i za pristup svim resursima potreban je samo priključak na mrežu.  Navedeno znači i smanjenje investicija u hardver i softver, upravo zbog umanjene potrebe za njihovom kupovinom.

Uz kontrolu troškova od ostalih prednosti istaknuta je i skalabilnost usluge, tehnička podrška, backup podataka i sigurnost. "Zaposleni u turizmu trebaju veću fleksibilnost. U tom je slučaju poslovanje u cloudu jedno od rješenja jer na ovaj način svoj ured nosite sa sobom. Bojazni oko sigurnosti kakve se nerijetko mogu čuti u ingerenciji su pružatelja usluga koji u sigurnost i zaštitu podataka korisnika ulaže daleko više nego što to može pojedinac i uz najbolju volju", istaknuo je Jusup. Kao kvalificirani trener i specijalist za prodaju i efikasnost tijekom dugogodišnjeg rada u Hrvatskom telekomu stekao je iskustvo u radu upravo s poslovnim korisnicima i konstantno pomaže njihovoj edukaciji kako bi unaprijedili svoje poslovanje.

Komentirajte prvi

New Report

Close