Evo zašto hrvatski poduzetnici i dalje gube novac

Autor: Poslovni.hr , 06. srpanj 2016. u 12:05
Foto: Thinkstock

„Neke od najvećih i najozbiljnijih grešaka na koje smo naišli su neprilagođenost web stranica za mobilne uređaje te nikakva analiza posjećenosti i aktivnosti na webu. Ne zaboravimo kako 80% internet korisnika koristi pametne telefone, te da u prosjeku 150 puta dnevno pogledamo na mobitel preko kojeg se informiramo o svemu“, otkrili su nam u Digitalnoj Garaži.

Na temelju istraživanja Digitalne Garaže, agencije za digitalni marketing, i analize 100 web stranica malih i srednjih hrvatskih tvrtki otkriveno je kako većina poslovnih subjekata i dalje nema kvalitetnu i funkcionalnu web stranicu.

Naime, mnogi poduzetnici smatraju da ako ne prodaju svoje proizvode ili usluge na internetu, nemaju potrebe za kvalitetnom web stranicom. No zaboravljaju kako je njihova publika online pa danas sve više istražuju prije kupnje te žele kompletne informacije kako bi se odlučili.

Ako jednostavna pretraga određene tvrtke ne daje zadovoljavajuće rezultate, takva će publika prijeći konkurenciji ili će se raspitati na drugim kanalima, poput društvenih mreža i foruma, gdje poduzetnici ne mogu utjecati na sadržaj ako nemaju implementiranu strategiju online komunikacije.

Web stranica je ‘izlog’ svake tvrtke, prizor koji potencijalni kupac prvo ugleda, te je nužno dobro se ‘pokazati’ u manje od pet sekundi i zainteresirati korisnika koji će ostati na web stranici.

„Neke od najvećih i najozbiljnijih grešaka na koje smo naišli su neprilagođenost web stranica za mobilne uređaje te nikakva analiza posjećenosti i aktivnosti na webu. Ne zaboravimo kako 80% internet korisnika koristi pametne telefone, te da u prosjeku 150 puta dnevno pogledamo na mobitel preko kojeg se informiramo o svemu. Za ozbiljne tvrtke je zaista neozbiljno ignorirati tako veliko tržište“, otkrio je Igor Kutil iz Digitalne Garaže.

Gotovo polovica vlasnika web stranica ne koristi Google Analytics, besplatni alat koji nudi kvalitetnu analizu web stranice. Pomoću njega se mogu saznati objektivni podaci o posjećenosti, profilu i željama posjetitelja, te što ih najviše zanima i otkud dolaze na određenu stranicu.

U suprotnom, odluke se donose na temelju slijepih procjena i osjećaja, a ne kako bi trebalo – na točnim podacima i analizi.

Greške koji odbijaju kupce

Kupce zanimaju informacije o tome kako je tvrtka riješila problem kod prethodnih kupaca, a pokazalo se kako 76 % web stranica nema objavljenu niti jednu studiju slučaja ili svjedočanstva korisnika. Potrošači cijene takav sadržaj jer se na konkretnom primjeru mogu vidjeti kako je konkretni slučaj riješen, te je li moguće takav način implementirati i kod njih.

Osim toga, tvrtke nedovoljno educiraju svoje kupce. Poznato je kako potrošači više ne reagiraju na reklame, te trećina internet korisnika ima uključene ad blockere.

To ne čudi jer današnji kupci žele znati zašto bi odabrali određeni proizvod u odnosu na konkurenciju, te po čemu je on bolji od drugih. Istraživanja potvrđuju kako stranice s blogom imaju i do 3 puta veću posjećenost! Pomoću tzv. content marketinga, osim što se kupci educiraju, na taj ih se način redovito podsjeća na usluge tvrtke, te se može privući pažnja s određenim pogodnostima koje se nude.

Mnoge web stranice također nemaju dio s često postavljenim pitanjima i ponuđenim odgovorima, a kada posjetitelji čitaju takav sadržaj znači da evaluiraju proizvode, te razmišljaju o kupnji.

Tehnička podrška postoji kod samo oko 10 posto web stranica, što je loša vijest jer posjetitelji u trenutku kupnje žele dobiti odgovore i ne žele nedoumice prilikom naručivanja ili plaćanja, jer ih tada većina odustaje, pa tako tvrtka direktno gubi novac.

O tome koliko su mnogi zanemarili web komunikaciju govori činjenica da neke web stranice nemaju sekciju „o nama“ ili kontakt obrazac, što je suludo, jer potrošači neće kupiti proizvod ili uslugu od nekoga o kome ne znaju barem osnovne informacije.

No pozitivni pomak se ipak uočava. Neki su poduzetnici shvatili da bez online komunikacije nema kvalitetnog poslovanja pa su redizajnirali web stranicu, počeli su s oglašavanjem na Googleu i društvenim mrežama, te redovito ažuriraju blog. I u tome postižu uspjeh jer imaju veći broj posjetitelja, no ono što im dalje predstavlja problem je zadržavanje posjetitelja na webu te poticaj na konkretnu akciju poput kupnje.

„Ne postoji niti jedno poduzeće u Hrvatskoj čiji posao ne bi bio bolji s internetom. Poduzeća koja danas ulože u web stvorit će veliku prednost jer su prilike jednostavno ogromne. I to nisu pretpostavke niti floskule, već činjenice koje se svakim danom potvrđuju. Poslovanje bez web stranice je besmisleno jer se tako ignorira najveće moguće tržište, a to su internet korisnici“, zaključuje Kutil.

Komentirajte prvi

New Report

Close