Život kreativne agencije u Azerbajdžanu

Autor: Poslovni dnevnik , 27. ožujak 2013. u 22:00
Helena Rosandić

Azerbajdžan se mijenja nevjerovatnom brzinom i to je vrlo zanimljivo pratiti, a i raditi u takvom okruženju, jer postaješ svjedokom velikih promjena. Ipak je riječ o jednoj od najbrže rastućih ekonomija u svijetu.

Azerbajdžan je tržište na kojem reklamna agencija Bruketa&Žinić OM posluje već gotovo pet godina, dok vlastiti ured u Bakuu imamo već pune dvije godine.Mogu reći kako nas je put ovdje doveo posve slučajno, iako su novi nesvakidašnji izazovi nekako uvijek bili dio agencije kulture.

Ipak, kada gledam iz današnje perspektive, i nije bilo slučajno. Sve je počelo 2009. godine kada smo pobijedili na međunarodnom tenderu za azerbajdžanskog mobilnog operatera Nar mobile. Za njih smo dvije godine radili iz zagrebačkog ureda, često putovali u glavni grad Baku te stjecali znanje i iskustvo na tom nama potpuno novom tržištu.Dvije godine kasnije, agencija je službeno otvorila svoj ured u Bakuu u kojem sam u početku radila sama, a danas već ovdje sa mnom radi tim od deset ljudi, lokalnih kreativaca, što stalno zaposlenih, a što free-lancera. Dio azerbajdžanskog ureda je također i kreativna direktorica Kitica Kekić, koja je iz Zagreba stigla prije godinu dana.

Rastuća ekonomija
U ovih pet godina smo razvili poslovanje pa sada imamo zadovoljavajući portfolio respektabilnih lokanih i međunarodnih klijenata, a surađujemo i s lokalnim kulturnim kao i nevladinim organizacijama. Radili smo primjerice projekte za Synergy Group, Pasha banku, Duty Free Diplomat Shop, Azertelekom, mljekarsku industriju Milla, trgovačke brendove Fresco, 28mall i druge.Azerbajdžanska ekonomija je posljednjih godina jedna od najbrže rastućih ekonomija na svijetu. Od 2005. do 2008. rast je bio čak 25%, nakon toga nešto manji, no i dalje je trend pozitivan. Azerbajdžan se u posljednje vrijeme dosta spominje u hrvatskim medijima, pa je vjerojatno svima poznato kako su nafta i plin glavne gospodarske grane, no razvoj se vidi u svim područjima ekonomije i posebno u životnom standardu ljudi. Zemlja se mijenja nevjerojatnom brzinom i to je vrlo zanimljivo pratiti, a i raditi u takvom okruženju, jer postaješ svjedokom velikih promjena.Jednim dijelom se čini kako je sveukupo poslovanje pa i tržište marketinga slično hrvatskom tržištu sredinom devedesetih, međutim s druge strane ovdje se sve odvija puno brže, jer ima i više kapitala, a i informacijske tehnologije su općenito naprednije nego tih godina, pa mislim kako će poslovanje uskoro doći na razinu bilo koje uređenije svjetske ekonomije.

Gradimo ekonomske veze
Ipak, potrebno se naviknuti na određena pravila života i poslovanja u Bakuu. Primjerice, vrijeme baš nije najvažnija dimenzija. Svuda dolazim prerano, zato što zapravo dolazim na vrijeme. Uobičajeno je čekati i do pola sata da započne sastanak. Dopisivanje mailom, bez osobnog kontakta, makar telefonskog, nije uobičajena praksa i ne donosi rezultate, osobito kod inicijalnih razgovora. Također, nije rijetkost da se traži plaćanje "u gotovini". U Bakuu taksisti rijetko znaju adresu pa se zna dogoditi da satima kružite po gradu bez cilja, dok se ne snađete. Za mene, kao i za našu agenciju, ova zemlja je jedno posebno iskustvo i definitivno širenje vidika. Izmjena iskustava između naših ureda u Zagrebu, Beogradu, Beču i Bakuu čini nas boljima, inspirira nas i rekla bih da se lakše nosimo sa svakodnevnim izazovima.Bruketa&Žinić OM su u Azerbajdžanu na duge staze, želja nam je jačati razmjenu kreativaca između dvije zemlje, želimo s ovdašnjim klijetima raditi učinkovita, kreativna komunikacijska rješenja te rasti zajedno s potrebama tržišta. Osim toga, preko našeg ureda u Bakuu se doista trudimo graditi i kulturne i ekonomske veze, te pomoći hrvatskim privrednicma u Azerbajdžanu koliko god možemo.

Helena Rosandić, direktorica reklamne agencije Bruketa&Žinić OM Baku

Komentirajte prvi

New Report

Close