Virtualnim muzejima do novih korisnika

Autor: Stjepan Škramić , 09. prosinac 2012. u 22:00
Google ne pušta u svijet usluge koje ne može naplatiti kroz oglase

Kako povijest učiniti ‘sexy’ cyber generaciji? Odgovor na to pitanje dao je, a tko drugi nego, Google, a iza svega se krije pokušaj dolaska do još većeg broja oglašivača.

Od 2004. Google je postao sinonimom za traženje po bespućima World Wide Weba. Tada je naime pojam "guglanje" ušao u neke od najvažnijih svjetskih rječnika, između ostalih i u njemački Duden. No pored opcije traženja, Google se, što je manje poznato, u međuvremenu pretvorio i u pravi online muzej, 60 virtualnih izložaba je već prošlo kroz Googleove servere a nove su na vidiku. No koju strategiju slijedi ovo poduzeće koje je prije svega tu da bi ostvarivalo profite?Službeno, piše Deutsche Welle, Google želi i na području kulture stvoriti imidž nezaobilaznog čimbenika. I zbog toga je velikodušan i prema etabliranim kulturnim institucijama kojima na raspolaganje stavlja svoju tehniku. Temelje ove ideja predstavlja "Google Cultural Institute" osnovan 2010. čija je jedina zadaća priprema online-izložaba. Rezultat su izložbe koje i ozbiljne povjesničare ostavljaju bez negativnih komentara: vizualno su perfekcionirane.

Velik izbor tema
Tematski se Googleov povijesni portal pokazao pravim "global playerom". Od Španjolskoga građanskog rata, iskrcavanja Saveznika u Normandiji 1944., pa do ukidanje rasnog odvajanja  u Južnoj Africi i pada Berlinskog zida. Raspon tema je širok ali ograničen na 20. stoljeće. Jedna od tema kojoj je posvećeno dosta prostora je i holokaust. Mark Yoshitake iz "Google Cultural Institute" je na službenom Googleovom blogu napisao da se kod velikog dijela materijala radi o "vrlo dirljivim scenama" od kojih se mnoge mogu po prvi put vidjeti na internetu, piše Deutsche Welle. Velike količine materijala, od faksimila originalnih dokumenata pa do opširnog fotografskog arhiva, virtualni posjetitelj može udobno pratiti na zaslonu svog računala. Pritom se automatski postavlja pitanje: može li ovaj virtualni muzej zamijeniti posjet pravom "analognom" muzeju? Google naravno kaže: da.

Nedostupni materijali
Pravi muzeji u pravim zgradama se ne brinu previše zbog virtualne konkurencije. Obenewa Amponsah iz južnoafričke Zaklade Steve Biko, smatra da "Google Cultural Institute" ide korak dalje od muzeja jer pruža uvid u materijal koji inače nije svakom pristupačan. Vodstva muzeja se ipak nadaju da bi posjet Googleovom virtualnom muzeju mnoge mogla ponukati da se upute i u pravi muzej. Uz sve prednosti virtualne šetnje jednim muzejom, izlazak pred originalne eksponate moguć je jedino na licu mjesta.

Konkurencija

Pravi se ne brinu

Google se izborio za suradnju s nekima od najjačih svjetskih institucija kada je povijest holokausta u pitanju: Memorijalnog centra Yad Vashem iz Jeruzalema, Državnog muzeja iz Berlina kao i Kuće Anne Frank iz Amsterdama. Rezultat je impresivna izložba na temu progona židova u 20. stoljeću. Zasad se pravi muzeji ne brinu zbog virtualne konkurencije, no pitanje je što će se dogoditi kad Google krene u akciju prodaje oglasa za njih.

Komentirajte prvi

New Report

Close